Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
Jag har hört att man kommer kräva pass på Systembolaget.
Det skulle vara en mycket välkommen åtgärd. På Systembolagen trängs mycket löst folk och på parkbänkarna sprider de smittan i hög takt. Dessa bör stoppas med vaccinpass. Alla antivaxxare bör stoppas hela tiden och överallt med vaccinpass. De får beställa hem mat med bufirmor, jag vill inte behöva se dem när jag går och handlar mat. Kräv självisolering på antivaxxare tills pandemin är över.
Citat:
Ursprungligen postat av
CathelynWajld
Du måste lyfta blicken från Sverige och jämföra situationen i andra länder, förslagsvis Australien, Canada, Irland, UK, Österrike, Tyskland, etc, för att kunna förstå vart vi är på väg. Alla länder strävar mot samma mål. Alla ska med. Det är bara tidsschemat som skiljer mellan länderna. Men slutligen hamnar även i Sverige i samma rävsax som Australien idag, och det slutgiltiga målet är jämförbart med Kina idag, med deras Social Credit System.
Och på denna inslagna väg, som respektive land slingrar sig fram på mot det hägrande slutmålet, har regeringarna inget som helst inflytande. Ingen egen talan, då dom redan förbundit sig att fullfölja agendan och uppfylla de 17 globala målen.
Agenda 2030.
Skulle det komma ett svenskt krav på vaccinpass så är det ett demokratiskt fattat beslut som ett demokratiskt land tagit. som inte har något med den omänskliga övervakningsstaten Kina att göra. Sverige tar inte direktiv från utlandet, det är foliehatt, Qanon, plattjord och antivaxx som fantiserat sådant. Folket i Sverige bestämmer demokratiskt och folket vill ha vaccinpass.
Hoppas på hårda tag fr o m idag med vaccinpass överallt!