2021-12-10, 08:54
Medlem
TheKhurgans avatar
Såg på nyheterna igår att ovaccinerade ska nekas att åka kollektivtrafik eventuellt.
Jag är vaccinerad, men jag tycker fan det här börjar bli rätt sjukt.
Vi kan ju inte utesluta en grupp människor från samhället bara för att de har en annan åsikt. Ok om det var böldpest eller nåt, men det är trots allt en influensa.
Citera
2021-12-10, 09:00
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
6000 kr i böter införs i Österrike för att vägra ta Covid vaccinet
Regeringens förslag får stöd av en majoritet av oppositionspartierna i parlamentet.

https://sverigesradio.se/artikel/osterrikiska-vaccinvagrare-kan-fa-betala-boter

6000 kr i kvartalet, 24 tusen om året.
Citera
2021-12-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Vi får se hur långt det går och hur man gör. Gissar på böter med fantasibelopp för handlare som bryter emot detta. Det har vi redan fått se i andra länder.

Hur det blir med just handel på torg har jag inte tänkt på, men jag kan tänka mig att man helt förbjuder det med hänvisning till smittspridning.

Rinkebytorg skulle bli intressant att se hur de hanterar i ett sådant läge dock. Eller så kanske de är medgörliga i just den här frågan, vem vet?

Haha, hänvisning till smittspridning eller någon annan viktig parameter slutade man med för längesedan.
Citera
2021-12-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du skriver att du inte vågar gå ut för att storebror säger åt dig att stanna hemma. Du säger att du ska tvinga dina 60åriga mamma att köpa mat åt dig för att du lyder storebror. Det är vad jag läser.
jag sa inte att jag inte vågar, jag sa aldrig att jag skulle tvinga min mor. Läs om läs rätt istället för att hitta på saker jävla pajas.
Citera
2021-12-10, 09:18
Medlem
Jag fattar fan inte vad folk är oroliga för.

Vart är vågen undrar jag?

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/#regioner
Citera
2021-12-10, 09:30
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2021-12-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Borde inte det ses som hets mot folkgrupp?

Vet ej, men på Nyhetsmorgon tv4 togs det upp att hennes uttalande inte var särskilt klädsamt.
Men det borde uppmärksammas mer eftersom hon indirekt säger att man ska hålla sig borta från en del människor. Vidrigt uttalande!
Likvärdigt med att säga att man ska hålla avstånd till de som har HIV till exempel.
Hon tappade en hel del förtroende med den där skiten! Ett riktigt kräk är hon och alla andra som uttalar sig på det där sättet
Citera
2021-12-10, 09:59
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Jag är legalt vaccad på print. Inväntar 3e dos fejk med. Så nej. Jag åker inte dit på något.

Ok, if you say so. Du legitimerar fortfarande ett odemokratiskt kontrollsystem genom att använda det, även om du nu undviker själva vaccinet. Det är passen som är det VERKLIGA hotet mot vårt samhälle...
Citera
2021-12-10, 10:22
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
jag sa inte att jag inte vågar, jag sa aldrig att jag skulle tvinga min mor. Läs om läs rätt istället för att hitta på saker jävla pajas.
Väldigt många om och men hos dig grabben. Statens marionett, storebrors nickedocka...
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Ok, if you say so. Du legitimerar fortfarande ett odemokratiskt kontrollsystem genom att använda det, även om du nu undviker själva vaccinet. Det är passen som är det VERKLIGA hotet mot vårt samhälle...
Håller helt med. Mindset och rädsla infogas i allmänheten av sådant skit
Citera
2021-12-10, 10:23
Medlem
Retorisk fråga: vore det inte enklare och billigare att installera ett covidlås på ovaccinerades dörrar så att de inte kan lämna sina hem.

Enligt logiken är det väl ingen mänsklig rättighet att få vandra fritt eller att äta sig mätt.

Dessutom kan detta system kombineras med ett ambulerande vaccincenter så att vederbörande vaccinvägrare när som helst kan välja att ta vaccinet och återfå sin frihet. På det sättet blir det ett ännu friare och självständigare val om någon vill vaccinera sig eller inte.

Kanske kan vaccinvägrarna - helt fritt såklart och utifrån individens egna val - dessutom förvaras i gemensamma lokaler. Det är ju ingen mänsklig rättighet att få bosätta sig var man vill (och dessutom är det såklart fritt att ta vaccinet på samma sätt som ovan).

Kanske är något för vaccinasisten Tegmark-Wisell att fundera över i samråd med frihetsälskarna KD i Stockholm?

(Obs texten ovan kan i vissa delar vara influerad av Orwell’s 1984)
Citera
2021-12-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag har också märkt detta. Munskydden har gjort comeback i kollektivtrafiken. Såfort mamma Magda och mamma Lena strängt tittade in i kamerorna och sa ”nu är det ALLVAR!” i samma ton som när man pratar med ett litet barn, så skakade svensken till och tog på sig masken. Inte för att det spelar någon roll, inte för att världen/läget har förändrats, utan för att mamma sa att nu måste man göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En dag, en dag tog det för massorna att ta på sina munblöjor igen för att mamma Staten gick ut med rekommendationen att munblöja bör användas i kollektivtrafiken.
Nu ser man massvis med får stolt sitta på bussen med sina munblöjor.

Jag börjar tro att Bill Gates & Co är genin som dödar alla dessa får med sina sprutor.

Förtjänar man ens leva om man är så här korkad?

Verkar vara väldigt varierade då. Jag har utnyttjat kollektivtrafik de senaste dagarna (sedan det infördes, och senast imorse). Har hittills inte sett en enda bussförare som använder munskydd, och det är knappt någon passagerare som använder munskydd. Det var samma visa senast det var rekommendationer om munskydd i kollektivtrafik.
Citera
2021-12-10, 10:26
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Jag börjar tro att Bill Gates & Co är genin som dödar alla dessa får med sina sprutor.

Förtjänar man ens leva om man är så här korkad?

Det har jag misstänkt länge. De försöker ta reda på hur korkade människor verkligen är.

För varje boosterspruta så bryts kroppen ned. Till slut så ramlar folk ihop och dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in