Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Det är tydligt att brolinlever och bajssprutan bör göra som jag, tjacka en platta norrlands 0.5, ni minskar alkoholkonsumtionen med 70-80 procent i ett nafs! 2.8 är bara en lyx.
Drömscenariot är väl att det drar på nu och att vi hinner få ett nytt ryck upp innan Fed höjer räntan ett snäpp. Det känns som det börjar bli dags att haka på Grandich mfl i utgången. Vad som händer sen är mer osäkert men teorin att det tankar snabbt och de får gå in igen och rädda framstår väl som rätt rimligt om man tittar på hur det har skötts tidigare?
Om det innebär mindre skatt till staten så är det klart ett alternativ. Just nu är jag off the hooch större delen av julledigheten, dels är det gubbigt att pimpla öl hela tiden även om det är folkisar och jag behöver vara alert i år.
Ett nytt ryck innan Mars vore toppen, då skalar jag av en del och avvvaktar.
Skulle tro att de återgår till samma slappa pengapolitik efter att maknaden skakar till rejält.
Max pain för
URNM ligger på $82 den här månaden(Nu $71), men den är skev pga alla leaps som går ut den 21e.
Hokuspokuset är osäkert i Januari.
Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Lustigt att det börjar dyka upp uranbolag nu varje vecka som man inte hört talas om, Fortune Bay, Kiplin Metals och dessutom att Goldmining Inc har massor med mark i Athabasca och en JV med Orano. Ett tecken om något att det måste vara stupid money på väg in i sektorn är nya uranisar
Yep, vi börjar närma oss nästa inning, innan manin har dragit igång på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Tror på en långsam omvändelse under galgen för ESG-fonder även med ny taxonomi. Ingen gillar att ha fel så därför finns en tröghet. Befolkningen är därtill minst halvgalen. Verkligheten behöver dela ut upprepade käftsmällar till elkonsumenten. Kanske inte bara en vinter utan flera.
Jo, det tar nog ett tag att ändra om samt utmanövrera diverse känslostyrda vindkraftshäxor som sitter i styrelser osv.
Dock lär pöbeln plus hedgefonder börja köpa för att frontrunna det hela.
Jo käftsmällar lär det bli. De allra flesta är hyfsat ovetande än så länge, men snart börjar räkningarna dimpa ner.
Jag har redan tandskydd och hjälm på, så jag är redo. Andra är inte det.