2021-11-26, 17:14
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Självklart drabbas uranaktierna också om det blir massiv sell-off. Värt att notera är att spotten inte har rört sig märkbart.

Jag avvaktar nog lite just för att jag tror att media kommer domineras av nyheter av den nya varianten och därmed skrämma bort många småsparare, men kommer absolut att handla mer när paniken verkar ha lagt sig. Långsiktigt ska uran upp.

Tror oron för denna mutation precis som för de många andra är överdriven. Dessutom är aptiten för restriktioner små så det kommer inte bli lika stora begränsningar oavsett, i alla fall inte för vaccinerade.

För egen del tar jag mer än gärna emot ett lika stort ras som följde på den första pandemivågen. Har aldrig varit så lätt att göra typ 40% vinst på kort tid som när man bottenfiskade 2020.
Citera
2021-11-26, 18:27
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ah, är det 7:e december man väntas fatta taxonomibeslutet alltså? Det blir ju verkligen sjukt spännande. Om det går igenom lär man väl kunna se de två nästa stora stegen i cykeln som ganska självklara. Första rycket följer på den psykologiska effekten av beslutet, andra rycket kommer när pensionsfonder och andra institutionella investerare med hållbarhetsprofil börjar kasta in pengar i sektorn.
Jag får ta tbx det där med 7 dec lite, det härrör från en lite oförsiktig formulering i DI börssnack-urantråden där och en artikel där som går ut på att den 7 dec är sista dan att göra formella invändningar mot förslaget i Kommissionen. Jag vet inte riktigt om Ursula kallar till konferens direkt. Den är inte så långt från sista posten i tråden fn.
Citera
2021-11-26, 21:39
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
Det är det minsta man kan säga.. Någon som köper?

Jag köper, men jag har fyllt på varje dag. Lever sannerligen inte som jag lär, hade inte tänkt köpa ett skit före nyår, men kan inte låta bli när det är rea. Det känns alltid anus att ha köpt något när det blir billigare nästa dag. Känslan är ändå att en hel del av nedgångarna är manipulerade.

Men vi får se, jag har som sagt usel tajming, min enda förtjänst är att jag åtminstone portionerat ut köpen. Har fångat WUC fallande kniv i tre dar, yay me
Citera
2021-11-27, 20:02
Medlem
Jag har också tankat på, går liksom att inte att göra det när dessa nivåer nås 😱 är dock förvånad över den hårda pull back vi sett sett med tanke på det underliggande värdet. Något som vet hur långt ner detta kan gå innan vi ser en vändande trend?
Citera
2021-11-27, 20:18
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Nästa vecka kommer att bli ett jävla blodbad.
Citera
2021-11-28, 00:00
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Nästa vecka kommer att bli ett jävla blodbad.
Eller inte!
Citera
2021-11-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Eller inte!

Jag funderar på att inte kolla över mina innehav något mer i år. Tror jag sover bättre när jag inte vet hur det går.... Får se om jag klarar mig... Schrödingers katt...
Citera
2021-11-29, 18:06
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag funderar på att inte kolla över mina innehav något mer i år. Tror jag sover bättre när jag inte vet hur det går.... Får se om jag klarar mig... Schrödingers katt...
Det är egentligen så man bör göra. Men det är svårt att låta bli.
Jag tänker själv likvidera lite annat än uran före nästa opex och bara behålla energi och konstgödsel och sedan skita i att logga in på ett tag.
Skönt för nerverna
Men samtidigt är det här en hobby och man vill ju gärna hålla sig uppdaterad med nyheterna.

Och så ska jag bränna lite pengar på en fet kamin och lite annat. Den betalar sig nog.
Citera
2021-11-29, 20:40
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Det är egentligen så man bör göra. Men det är svårt att låta bli.
Jag tänker själv likvidera lite annat än uran före nästa opex och bara behålla energi och konstgödsel och sedan skita i att logga in på ett tag.
Skönt för nerverna
Men samtidigt är det här en hobby och man vill ju gärna hålla sig uppdaterad med nyheterna.

Och så ska jag bränna lite pengar på en fet kamin och lite annat. Den betalar sig nog.

Jag tänkte också försöka vara likvid i början på nästa år vilket innebär att man nog bör sälja innan mitten på månaden. Förra häxan var ju riktigt blodig, undrar om det blir ett par riktigt blå veckor i run-up. Segt om det skulle vara rödaktig fram till dess. Förra veckan var inte kul för mina innehav. Särskilt inte WUC som jag snittade ner mig i 3 gånger.

Ps. Du får inte mörda träd bara för att du vill hålla värmen. Gå ut och lys med ficklampan på solcellerna eller vifta med en handduk vid något vindkraftverk. Träd har också känslor. 🤯🤯
Senast redigerad av brolinlever 2021-11-29 kl. 20:43.
Citera
2021-11-29, 21:10
Medlem
brolinlevers avatar
Någon som äger Forum och kan berätta varför den dykt så hårt, är det på grund av dåliga borresultat eller?
Citera
2021-11-29, 21:27
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Någon som äger Forum och kan berätta varför den dykt så hårt, är det på grund av dåliga borresultat eller?

Säljrek från Justin (Uranium Insider) + dåliga borresultat som du redan nämnt
Citera
2021-11-29, 21:37
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Säljrek från Justin (Uranium Insider) + dåliga borresultat som du redan nämnt

Vill Justin in billigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera