2021-09-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Japp. För att själva köpa mer uran.

Ja precis, så det blir ju en win/win. Plus minus noll. Pris på uranium går upp, denison späder ut lite och fyller på uranium. Och om squeezen faktiskt är verklig så blir ju denison då sittande på 200USD/lb uranium eller mer. Vem bryr sig då om några små utspädningar här o där? Man går ju typ 10x oavsett.

Så det är väl bull som fan att dom späder ut och signalerar att uranium är hot shit.
Citera
2021-09-17, 20:49
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Ja precis, så det blir ju en win/win. Plus minus noll. Pris på uranium går upp, denison späder ut lite och fyller på uranium. Och om squeezen faktiskt är verklig så blir ju denison då sittande på 200USD/lb uranium.

Så det är väl bull som fan att dom späder ut och signalerar att uranium är hot shit.
Om de lyckas skriva kontrakt till saftiga priser nu och i framtiden på det uranet kommer utilities att finansiera utbyggnaden av fyndet och göra det hela till en stabil kassako. Lundins ain´t nothing to fuck with.
Citera
2021-09-17, 20:50
Medlem
fixxxers avatar
Har nog själv tappat ca 90.000 kr idag och det känns knappt. Bara glad för jag tankade på för ytterligare ca 70.000kr.

Har även följt tidigare mans exempel och groggar på för fullt med och kollar pyjamashjältarna med barnen.
Citera
2021-09-17, 20:50
Medlem
jajjamen det är blancolån dipp i uran idag!
Citera
2021-09-17, 21:02
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Köper lite MGA på dippen lite senare. Både mega i namnet, nästan MAGA för nostalgiker osv. Pumpfaktorn är episk.

Exakt så, MEGA för namnet och AZZ för tickern. Mer due dilligens behövs inte när det handlar om promille av totala portföljen.
Citera
2021-09-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Va djupt försiktiga med bought deals som börjar ske nu, ni som sitter på Denison Mines riskerar en rejält jävla fet utspädning.

Va också försiktiga om ni går in i explorers med många utomstående warranter etc.
Kolla inte på market-cap, utan kolla på fully-diluted market-cap som räknar in warranter & optioner.

Småbolag i Kanada/USA tenderar att leva på detta..

var kan jag hitta uppgifter om "fully diluted market cap" för exempelvis denison? allt jag hittar är market cap...
Citera
2021-09-17, 21:15
Medlem
stockcocks avatar
Bra dipp. Tankar lite.
Citera
2021-09-17, 21:16
Avslutad
Vilka bolag tycker ni man ska tanka i då?

Ska man göra det idag eller ska man vänta tills nästa vecka ?
Citera
2021-09-17, 21:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Vilka bolag tycker ni man ska tanka i då?

Ska man göra det idag eller ska man vänta tills nästa vecka ?

I de bolag du redan äger låter väl rätt klokt!
Citera
2021-09-17, 21:21
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
var kan jag hitta uppgifter om "fully diluted market cap" för exempelvis denison? allt jag hittar är market cap...

Investor relations - annual report 10-K.
CTRL+F - warrants/optioner.. i sökfältet.

Du kan räkna ut det själv också genom att bara hitta alla utomstående aktier etc i Koyfin.
Citera
2021-09-17, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
I de bolag du redan äger låter väl rätt klokt!

Men om man vill vidga sina vyer;P

Tänkte att mer kunniga kanske kunde tipsa om något bolag som verkar ” extra bra ”
Citera
2021-09-17, 21:29
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Men om man vill vidga sina vyer;P

Tänkte att mer kunniga kanske kunde tipsa om något bolag som verkar ” extra bra ”

Goviex, Cameco och Denison är ju tre rätt populära bolag som inte är helt fel att ha i portföljen. Nu är jag biased då jag äger skiten själv. Bra dyk i samtliga idag så ger läge för entry. Men hela sektorns blodbad öppnar ju upp för fina lägen in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in