Citat:
Ursprungligen postat av
HurManVetInte
Det finns ett problem med det dock jag har givetvis funderat i dom banorna.
Säljer jag huset i Sverige - betalar av Blanco för 1.000.000
Då har jag fortfarande 500.000 i blanco PLUS ingen kontantinsats, då kan jag varesej köpa ett hus eller en lägenhet för den delen.
Haha sry men du sitter i en riktig rävsax
Jag med jobb/inkomst, lån på enbart 60% av bostadens värde fick problem att låna upp på bostaden.
Flera faktorer spelar in och den VÄRSTA av dem alla är UC… dvs dom har en algoritm/poängsystem som ”värderar” och bedömer dig. Kolla upp din UC så fort du kan, den kostar ca 50 kr men då kan du kolla om du är i röda zonen dvs ej kreditvärdig! Varje gång du handlar en dricka på kreditkortet så försämras din UC, antal olika kreditkort, mängden skulder, civil status, utgifter kontra inkomster, ålder, kön osv osv
Jag gissar att du kommer få problem som fasen framåt, bästa är att Sälja till våren nu.. på riktigt. Sen startar du om på ruta 0 och betalar av skulder och sparar ihop till ny insats.
För om du har då tunga blancolån kommer dina räntor äta upp precis all inkomst för all framtid (är inte värt det för de åren hade kunnat användas till att nolla skuldena)
Seriöst 1,5 miljoner i privata lån

vad har du köpt? Har du inget av värde att sälja?
Båt, bil, husvagn, jetski..? Något lär du väl ha kvar ? Sälj allt du kan och köp bil för ca 30-50.000:- istället sålänge.. helst ingen bil alls!