2022-01-04, 21:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Vet inte om jag drömt det här men har för mig att jag läst det i någon tråd. När det ligger mindre än 3 personer på iva räknas dom som ovaxxade då eller?
Kan någon länka som man kan se det!

Det gällde för regioner. Finns en egen tråd där det diskuteras. Förtydligandena från FHM var svårtolkade, men det är klart misstänkt att någonsin räkna vaccinerade som ovaccinerade.
2022-01-04, 21:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Eftersom spikproteinet liknar de celler som finns i de reproduktiva organen kan autoimmunitet utlösas mot dem, därav blödningarna:

https://www.news-medical.net/news/20210830/Can-molecular-mimicry-impact-fertility-in-female-COVID-19-patients.aspx
The amino acid sequences in the proteins of the host cells and SARS-CoV-2 may exhibit similarities. This can result in cross-reactivity of the antibodies produced by the infected patients against SARS-CoV-2, leading to an autoimmune state where their cells are harmed. This condition is called molecular mimicry.

The hypothesis of this study is SARS-CoV-2 proteins share common peptide sequences with the proteins involved in oogenesis resulting in the production of cross-reactive antibodies. These cross-reactive antibodies may result in the onset of autoimmune diseases. Peptides that occurred in both the human oogenesis-related protein and the SARS-CoV-2 spike protein are immunoreactive. It was found from the analysis that forty-one pentapeptides from SARS-CoV-2 spike protein occurred in twenty-seven human oogenesis-associated proteins.

There exist amino acid sequence similarities between human oogenesis-associated proteins and SARS-CoV-2 spike protein which can elicit the production of cross-reactive antibodies. Some of the possible effects of cross-reactive antibodies attacking the human oogenesis-related proteins include; destruction of germ cells, reduction in the size of the testis and ovaries, alterations in the expression of genes associated with sexual dimorphism, aberrations in the reproductive function, lack of sexual maturation, etc.

Oogenesis:
https://en.wikipedia.org/wiki/Oogenesis
Oogenesis is the differentiation of the ovum(egg cell) into a cell competent to further develop when fertilized. It is developed from the primary oocyte by maturation. Oogenesis is initiated in the embryonic stage.
Notera att den studie du refererar till avser personer som infekterats av SARS-CoV-2. Det handlar alltså inte om personer som vaccinerats.
2022-01-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Vet inte om jag drömt det här men har för mig att jag läst det i någon tråd. När det ligger mindre än 3 personer på iva räknas dom som ovaxxade då eller?
Kan någon länka som man kan se det!

Hallå alla glada människor. Jag märker att det är en stort svart hål av information när det kommer till bemärkelsen ovaccinerad. I en normalt fungerande värld så hade det självklart inneburit att man inte har tagit vaccinet alls. Så är tyvärr inte verkligheten vi befinner oss i.

Så jag mejlade FHM på svarstjanst@folkhalsomyndigheten.se. Och detta är svaren jag fick

Fråga 1: Vad definierar ni som vaccinerad?

Svar 1: "För närvarande betraktas de personer som har vaccinerats med två eller tre doser vaccin mot covid-19 som vaccinerade. Det ska ha gått minst två veckor sedan den sista dosen gavs."

Fråga 2: Stämmer det att om det är 3 eller färre på en iva-avdelning räknas alla som ovaccinerade pga patientsekretess för att inte röja någons identitet ?

Svar 2: "Det är i vissa diagram där vi i vissa fall inte kan visa alla data för att det blir en risk för röjande av individers identitet när data visas per vecka. Det vill säga, en läsare skulle eventuellt kunna förstå att någon individ inte var vaccinerad om det bara är ett fåtal personer som har vårdats på IVA den veckan "

Så för att summera

1 vaccin = ovaccinerad

2 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

3 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

Och i vissa fall (som dom säger i citat 2) om det är 3 eller färre som intensivvårdas på en avdelning så kommer dom att skrivas som ovaccinerade pga patientsekretess.

Senast jag kollade var det 5 regioner som hade fler än 3 patienter

Och så uppmanar jag er att mejla er egen region exempelvis covid-19@vgregion.se Och fråga dom "Hur rapporterar ni till IVA-registret? Är det enbart huvuddiagnos covid-19 (JA36), som rapporteras, eller rör det sig om samtliga patienter som testar positivt vid något tillfälle?"

Svaret jag fick var "vi kan inte besvara huruvida det är huvud- eller bi-diagnos som har föranlät IVA inläggning"

Vilket innebär att du kanske ligger inne med ett brutet ben. Fast med ett positivt pcr test. Vilket gör dig till en ovaccinerad på IVA i statistiken

Så chansen att klassificeras som ovaccinerad är väldigt hög.

Och som bonus på detta så uppstår dom största komplikationerna från vaccinen den första veckan. Så om en person har tagit sin tredje spruta. Komplikationer uppstår pga allergiska reaktioner. Den personen behöver intensivvård. Han kommer därmed att registreras som ovaccinerad för det har inte passerat 14 dagar.

När jag startade en tråd om detta trodde jag att många skulle bli förvånade. Men det vart knäpptyst. Kanske alla visste redan

https://www.flashback.org/t3381815
Senast redigerad av gilipolla 2022-01-04 kl. 21:59.
2022-01-04, 22:37
Medlem
Room531s avatar
Ett till vittnesmål..
https://vm.tiktok.com/ZM8EXrs6P/
Kanske tas ned, det står "last one removed due to community guidelines"

Inlägget nedanför:
Såg den där nyheten dyka upp med.
https://vm.tiktok.com/ZM8EXYPCM/
Senast redigerad av Room531 2022-01-04 kl. 22:40.
2022-01-04, 22:37
Medlem
rskworpbs avatar
Lisa Åkesson, 68, hann få sin första spruta, men när det var dags för den andra var hon redan död – av en blodpropp.

– Vaccinet har ju visat sig ha bieffekter som påminner ganska starkt om det mamma dog av, säger dottern Petra.

Familjen vill få svar om Lisas död hade med vaccinet att göra. Men frågorna kommer aldrig att få svar.

https://www.expressen.se/nyheter/lisa-68-dog-efter-astra-zenecas-vaccin/
2022-01-04, 23:03
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla

Så för att summera

1 vaccin = ovaccinerad

2 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

3 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

Svaret jag fick var "vi kan inte besvara huruvida det är huvud- eller bi-diagnos som har föranlät IVA inläggning"

Vilket innebär att du kanske ligger inne med ett brutet ben. Fast med ett positivt pcr test. Vilket gör dig till en ovaccinerad på IVA i statistiken

Så chansen att klassificeras som ovaccinerad är väldigt hög.

Och som bonus på detta så uppstår dom största komplikationerna från vaccinen den första veckan. Så om en person har tagit sin tredje spruta. Komplikationer uppstår pga allergiska reaktioner. Den personen behöver intensivvård. Han kommer därmed att registreras som ovaccinerad för det har inte passerat 14 dagar.

Hej, säger inte att du har fel, men du gör några egna antaganden här baserat på svaren. För att vara riktigt säker borde du inte kontrollera att dina antaganden är korrekta, med FHM? T.ex definerar dom en ovaccinerad som en som kan ha tagit 0, 1, 2 eller 3 sprutor om det har inte gått nog lång tid efter injektionerna 2 och 3? Jag ser inte det som självklart.

Och rapporteras verkligen en benskada och positivt PCR-test som en ovaxxad och hamnar i statistiken vi får veckovis t.ex?
2022-01-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbimbom
Läste nyss att en väldigt vältränad löpare kollapsat under någon form av tävling i Kalmar och nu några dagar senare avlidit. Ska ha varit i 20års åldern. Kan ju såklart vara precis vad som helst men efter att han den danska fotbollsspelaren föll ihop i somras så har man ju noterat, eller åtminstone uppmärksammat fler sådana händelser. Har ingen aning om löparen var vaccinerad eller inte men det kan man ju anta om man tävlar på elitnivå och vill vara med i större evenemang.

Har inte sökt igenom tråden men finns det någon sammanställning av alla dessa hjärtproblem som tycks dyka upp hos idrottare världen över så att man kan se ifall det verkligen har ökat eller om det bara är mer fokus på sådant sedan covidvaccinet (och antivax-folket började göra antaganden) som gör att man gör den kopplingen. Jag minns att man även före covid såg notiser om elitidrottare som kollapsade pga hjärtproblem och då oftast fotboll. Hade varit intressant att ta del av faktisk statistik som ger tydligare svar, även om jag såklart förstår att sådan statistik aldrig kommer att visa ifall det finns någon koppling till vaccinet.

Det finns nu otaliga fall där elitidrottare
Bara faller ner och dör. Tragiskt är bara förnamnet.

Elitlöpare död – fick hjärtstopp under lopp i Kalmar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/MLqj85/elitlopare-dod--fick-hjartstopp-under-lopp-i-kalmar
2022-01-04, 23:27
Avslutad
Tjejen haft KONSTANT torrhosta sedan andra dosen! Skickar henne till läkaren snart. Farsan har också gått o hostat i flera veckor! Vafan är det här!
2022-01-04, 23:47
Moderator
OYs avatar
Det här är BIVERKNINGSTRÅDEN.

/Mod
2022-01-05, 00:04
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Tjejen haft KONSTANT torrhosta sedan andra dosen! Skickar henne till läkaren snart. Farsan har också gått o hostat i flera veckor! Vafan är det här!
Det är sannolikt mikrotromber i lungorna, be dem ta testa d-dimer.

Här har ni en myriad med folk som råkat illa ut:

https://www.bitchute.com/search/?query=vaccine%20injury&kind=video&sort=new
2022-01-05, 07:36
Medlem
Room531s avatar
https://vm.tiktok.com/ZM8EsDMj4/
Physician demands transparency on covid19 vaccines
(Fox news)
2022-01-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Hej, säger inte att du har fel, men du gör några egna antaganden här baserat på svaren. För att vara riktigt säker borde du inte kontrollera att dina antaganden är korrekta, med FHM? T.ex definerar dom en ovaccinerad som en som kan ha tagit 0, 1, 2 eller 3 sprutor om det har inte gått nog lång tid efter injektionerna 2 och 3? Jag ser inte det som självklart.

Och rapporteras verkligen en benskada och positivt PCR-test som en ovaxxad och hamnar i statistiken vi får veckovis t.ex?

Du måste ha tagit minst 2 sprutor. Det är bekräftat.

Det måste ha passerat 14 dagar efter sprutan för att du skall räknas som vaccinerad. Det är bekräftat.

Och om du är diagnoserad med covid som huvud eller bidiagnos på IVA får du mejla din egna region om. Precis som jag skrev.

Jag fick svaret "jag vet inte" och därför skrev jag kanske

Hur kan dom inte veta?

Och om vi följer trenden så leder alla vägar till vaccinet. Vilket innebär att vågen alltid lutar mot ovaccinerad i statistiken. För det skrämmer folk till att vaccinera sig. Detta är också ett antagande. Men om man gillar pussel så är inte detta ett jättesvårt pussel om jag skall vara ärlig
Senast redigerad av gilipolla 2022-01-05 kl. 08:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in