Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Vad är det för mensrubbningar kvinnor upplevt? Någon här som fått det? Hur har det yttrat sig?
Jag har haft konstig mens sedan sprutan faktiskt. Å andra sidan slutade jag amma ungefär samtidigt och ens menscykel kan ju behöva tid på sig att bli stabil efter barnafödande och amning. Men så har det inte varit för mig tidigare. Då har den kommit tillbaks och varit helt normal.
Den här gången är cykeln längre, det blöder dubbelt så många dagar typ och det har även kommit och gått. Kan det bero på vaccinet?
Jag skrev tidigare om en kollega som åkte in akut under julhelgen då hon blödde massor under 16 dagar. Hon trodde något var riktigt fel, typ livmoderhalscancer, då det var så mycket med stora klumpar.
Hon hade fått info om att hennes kropp inte producerat gulkroppshormon. Hon fick medicin och blödningen stoppades helt en vecka senare. Hon är i 30-årsåldern och har inte haft några konstigheter med mensen tidigare.
En annan kollega berättade i samma veva att hennes mens blivit väldigt oregelbunden (mens som kommer oväntat och håller i sig länge) efter två vaccindoser. Då hon runt samma tid satt in en spiral visste hon dock inte om det var den som gjorde detta eller om det är vaccinet?
Tror det finns ett stort mörkertal kring detta. Många försöker nog hitta andra anledningar till varför mensen beter sig konstigt. Man kan ju inte veta säkert, därför bra att det uppmärksammas här.