2022-01-02, 00:02
  #6325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag kan inte låta bli att fundera över varför söken var så utspridda i Stockholm om dessa löpare/vittnen var de sista som såg DA i livet och dessutom på en plats så nära fyndplatsen?

Sluta var så förbannat efterbliven.
Varför skriver du om dina funderingar här??
Kontakta Missing people istället.
Är helt övertygad att du kommer få svar.
Citera
2022-01-03, 03:59
  #6326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
https://anonfiles.com/vcd5T6N9w8/D402B590-256E-4026-B4CB-DF34FB636C1F_jpeg


Här är en bild från löparna, samma dag dvs 14/11 som dom mötte Deniz.
Så glöm era mordteorier.
Dessutom är det ingen grotta utan mer en skreva.
En skreva Deniz kröp in i och sprängde sig i.
Han är identifierad väldigt nära fyndplatsen springandes ensam.

Det blir bara pinsamt om ni ska försöka hävda Mord när inget tyder på det.


Din länk med bild på de 2 löparna
Vem har tagit bilden?
En bild på dem är inget bevis på att de mötte DA
Citera
2022-01-03, 04:30
  #6327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
https://anonfiles.com/vcd5T6N9w8/D402B590-256E-4026-B4CB-DF34FB636C1F_jpeg


Här är en bild från löparna, samma dag dvs 14/11 som dom mötte Deniz.
Så glöm era mordteorier.
Dessutom är det ingen grotta utan mer en skreva.
En skreva Deniz kröp in i och sprängde sig i.
Han är identifierad väldigt nära fyndplatsen springandes ensam.

Det blir bara pinsamt om ni ska försöka hävda Mord när inget tyder på det.


Hoppas du förstår att det är inte någon här på sidan som vet vad som är fakta/sanningen i fallet

Det är endast spekulationer även av dig
Citera
2022-01-03, 04:50
  #6328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
1) Söken var i huvudsak koncentrerade till Tyresta
2) Andra vittnen ”såg” D.A på andra platser. De var nog också säkra eller relativt säkra på att de sett honom. Hur skulle du som eftersöksledare göra menar du?


Flera vittnesuppgifter tror jag inte att det var
Om jag minns rätt så var det endast en person till som tyckte sig ha sett DA inne i Sthlm

Som det beskrivs i tråden så tog tydligen inte löparnas uppgifter på allvar
Det är ju fruktansvärt sorgligt om både polis och Missing people nochalerade detta
Vilket jag har svårt att tro
Citera
2022-01-03, 08:22
  #6329
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hoppas du förstår att det är inte någon här på sidan som vet vad som är fakta/sanningen i fallet

Det är endast spekulationer även av dig

Fakta är att DA är sprängd med sprängmedel från det militära och att det inte finns någon misstanke om brott.
Citera
2022-01-03, 19:02
  #6330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Din länk med bild på de 2 löparna
Vem har tagit bilden?
En bild på dem är inget bevis på att de mötte DA

Han som tog bilden var han som mördade DA.
Hans namn är Mr Självutlösare.
Citera
2022-01-04, 16:22
  #6331
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

Polacken som fann kvarlevorna verkar misstänkt av följande anledningar:
1. Han hittade kroppen så fort snön hade försvunnit.
2. Han ringde inte Polisen. Bara text till polisen.se.
3. Han uppger att han nästan ramlade ner i grottan.
4. Platsen är osannolik för Deniz att ha löpt 5 mil på.

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppen var medvetet undangömd.

Det är ytterst märkligt att man inte ringer Polisen när man har hittat en död kropp. Möjligen att någon psykopati eller svårare autism föreligger - lite som att man har hittat en stulen cykel som man vill rapportera in. Kan iofs ha befunnit sig i chock.
Citera
2022-01-04, 17:00
  #6332
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Det är ytterst märkligt att man inte ringer Polisen när man har hittat en död kropp. Möjligen att någon psykopati eller svårare autism föreligger - lite som att man har hittat en stulen cykel som man vill rapportera in. Kan iofs ha befunnit sig i chock.

Det rör sig om en polack med bristfälliga språkkunskaper inom sannolikt både engelska och svenska.

Inte heller helt dumt att rapportera exakt position online när det gäller en rätt udda fyndplats som kan vara svår att hitta.

Om jag inte minns fel så klev polacken också in på en polisstation någon dag efter. Tycker han skötte det bra utifrån sina förutsättningar.
Citera
2022-01-04, 17:47
  #6333
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det rör sig om en polack med bristfälliga språkkunskaper inom sannolikt både engelska och svenska.

Inte heller helt dumt att rapportera exakt position online när det gäller en rätt udda fyndplats som kan vara svår att hitta.

Om jag inte minns fel så klev polacken också in på en polisstation någon dag efter. Tycker han skötte det bra utifrån sina förutsättningar.

Bristfälliga språkkunskaper kan jag köpa, men det normala hade varit att i panik stanna första bästa , som befann sig i närheten, och försöka förmedla att man påträffat ett lik så att Polisen kan underrättas omgående. Annars höra av sig till bekanta direkt, med bättre språkkunskaper, som får ta det vidare.

"Någon dag efter", ja...låter som sagt som att man påträffat typ en stulen moped. "Äsch fan, hade mycket att göra så hade inte tid att ringa om det där sprängda liket jag såg..."

Skötte det bra utifrån sina förutsättningar? Du får det att låta som att individen har en utvecklingsstörning. Men det kan som sagt ha handlat om något sorts chocktillstånd.
Citera
2022-01-04, 19:21
  #6334
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Bristfälliga språkkunskaper kan jag köpa, men det normala hade varit att i panik stanna första bästa , som befann sig i närheten, och försöka förmedla att man påträffat ett lik så att Polisen kan underrättas omgående. Annars höra av sig till bekanta direkt, med bättre språkkunskaper, som får ta det vidare.

"Någon dag efter", ja...låter som sagt som att man påträffat typ en stulen moped. "Äsch fan, hade mycket att göra så hade inte tid att ringa om det där sprängda liket jag såg..."

Skötte det bra utifrån sina förutsättningar? Du får det att låta som att individen har en utvecklingsstörning. Men det kan som sagt ha handlat om något sorts chocktillstånd.

Gissar att polacken räknade med att polisen såg hans meddelande online i realtid. Eller åtminstone inom kort. Typ som man bör förvänta sig, om nu en sådan funktion finns för att nå polisen.

Polacken är själv en veteran och varit i fält. Så han verkade ta det hela med hyfsad ro och förstod väl att några timmar hit eller dit inte gör någon direkt skillnad. Inte jättemärkligt tycker jag.
Citera
2022-01-04, 22:07
  #6335
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Gissar att polacken räknade med att polisen såg hans meddelande online i realtid. Eller åtminstone inom kort. Typ som man bör förvänta sig, om nu en sådan funktion finns för att nå polisen.

Polacken är själv en veteran och varit i fält. Så han verkade ta det hela med hyfsad ro och förstod väl att några timmar hit eller dit inte gör någon direkt skillnad. Inte jättemärkligt tycker jag.

Visste ej om att denne skickade in det till Polisen online, kanske hade polacken är övertro om att ärendet skulle prioriteras där, typ ses i realtid. Men lär blivit lagt på hög och arbetats av i turordning?

Om det nu är som du skriver i sista stycket så finns det viss förståelse att denne inte drabbats av panik eller liknande, vilket majoriteten borde ha gjort.

Att polacken skulle ses som misstänkt, eller inblandad, har jag svårt att tro. Var mest skeptisk till hur hanteringen skett, men nu när du kommit med mer info känns det inte lika konstigt.
Citera
2022-01-04, 22:50
  #6336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Bristfälliga språkkunskaper kan jag köpa, men det normala hade varit att i panik stanna första bästa , som befann sig i närheten, och försöka förmedla att man påträffat ett lik så att Polisen kan underrättas omgående. Annars höra av sig till bekanta direkt, med bättre språkkunskaper, som får ta det vidare.

"Någon dag efter", ja...låter som sagt som att man påträffat typ en stulen moped. "Äsch fan, hade mycket att göra så hade inte tid att ringa om det där sprängda liket jag såg..."

Skötte det bra utifrån sina förutsättningar? Du får det att låta som att individen har en utvecklingsstörning. Men det kan som sagt ha handlat om något sorts chocktillstånd.

Jag är också rätt skeptisk till det här ”mailet till polisen”. Nu tror jag inte på konspirationsteorier men om hans engelska tal är kass förutsätter jag att hans skriftliga engelska är snäppet bättre men mailar du polisen kl 13 bör man inte räkna med ett svar kl 1315. Lika så gäller online polisanmälningar enligt min erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in