Citat:
Ursprungligen postat av
Vaxad
Det rör sig om en polack med bristfälliga språkkunskaper inom sannolikt både engelska och svenska.
Inte heller helt dumt att rapportera exakt position online när det gäller en rätt udda fyndplats som kan vara svår att hitta.
Om jag inte minns fel så klev polacken också in på en polisstation någon dag efter. Tycker han skötte det bra utifrån sina förutsättningar.
Bristfälliga språkkunskaper kan jag köpa, men det normala hade varit att i panik stanna första bästa , som befann sig i närheten, och försöka förmedla att man påträffat ett lik så att Polisen kan underrättas omgående. Annars höra av sig till bekanta direkt, med bättre språkkunskaper, som får ta det vidare.
"Någon dag efter", ja...låter som sagt som att man påträffat typ en stulen moped. "Äsch fan, hade mycket att göra så hade inte tid att ringa om det där sprängda liket jag såg..."
Skötte det bra utifrån sina förutsättningar? Du får det att låta som att individen har en utvecklingsstörning. Men det kan som sagt ha handlat om något sorts chocktillstånd.