2021-12-09, 23:13
  #6313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Har inga belägg för att han varken sprungit eller åkt kollektivt till Tyresta.
Dock var ju Deniz en topptränad elitsoldat så springa 2,5 Mil på 2 Timmar är väl rimligt.
Ponera att han omedelbart efter sista mobilkontakten sprang hemifrån vid 11.50 och möttes runt 14.00.
2 timmar och 10 minuter borde väl vara rimligt.
Folk springer ju milen på under 40 minuter så ca 2,5 mil på 2 tim och 10 min är väl ändå troligt?

Nu misstänker jag med flera att han aldrig sprang hela vägen med tanke på sökningen på SL biljett.
Men helt otänkbart är det inte.


Som du säger det kanske inte är helt omöjligt
Och det finns inga belägg heller om SL gogglingen var för att kolla upp biljett för lördagen eller för något helt annat
Citera
2021-12-20, 22:15
  #6314
Medlem
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

Polacken som fann kvarlevorna verkar misstänkt av följande anledningar:
1. Han hittade kroppen så fort snön hade försvunnit.
2. Han ringde inte Polisen. Bara text till polisen.se.
3. Han uppger att han nästan ramlade ner i grottan.
4. Platsen är osannolik för Deniz att ha löpt 5 mil på.

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppen var medvetet undangömd.
Citera
2021-12-20, 23:20
  #6315
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

Polacken som fann kvarlevorna verkar misstänkt av följande anledningar:
1. Han hittade kroppen så fort snön hade försvunnit.
2. Han ringde inte Polisen. Bara text till polisen.se.
3. Han uppger att han nästan ramlade ner i grottan.
4. Platsen är osannolik för Deniz att ha löpt 5 mil på.

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppen var medvetet undangömd.
Trams.
Citera
2021-12-21, 02:50
  #6316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

Polacken som fann kvarlevorna verkar misstänkt av följande anledningar:
1. Han hittade kroppen så fort snön hade försvunnit.
2. Han ringde inte Polisen. Bara text till polisen.se.
3. Han uppger att han nästan ramlade ner i grottan.
4. Platsen är osannolik för Deniz att ha löpt 5 mil på.

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppe n var medvetet undangömd.


Något som jag tyckte var lite konstigt är att polacken skickade ett mail till polisen

Även om han inte kan språket så måste han bo någonstans under sin vistelse i Sverige så även om han inte visste tel nr 112 när han var på fyndplatsen så borde han tagit reda på det snarast när han kommit till sitt boende

Om man ser en död människa där ute så vet man att polisen måste tillkallas snaras oavsett vilket land man än befinner sig i
Citera
2021-12-24, 19:41
  #6317
Medlem
https://anonfiles.com/vcd5T6N9w8/D402B590-256E-4026-B4CB-DF34FB636C1F_jpeg


Här är en bild från löparna, samma dag dvs 14/11 som dom mötte Deniz.
Så glöm era mordteorier.
Dessutom är det ingen grotta utan mer en skreva.
En skreva Deniz kröp in i och sprängde sig i.
Han är identifierad väldigt nära fyndplatsen springandes ensam.

Det blir bara pinsamt om ni ska försöka hävda Mord när inget tyder på det.
Citera
2021-12-24, 20:08
  #6318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

Polacken som fann kvarlevorna verkar misstänkt av följande anledningar:
1. Han hittade kroppen så fort snön hade försvunnit.
2. Han ringde inte Polisen. Bara text till polisen.se.
3. Han uppger att han nästan ramlade ner i grottan.
4. Platsen är osannolik för Deniz att ha löpt 5 mil på.

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppen var medvetet undangömd.

Oj!, vilken stor hatt du har; en foliehatt.
Citera
2021-12-25, 00:29
  #6319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

Polacken som fann kvarlevorna verkar misstänkt av följande anledningar:
1. Han hittade kroppen så fort snön hade försvunnit.
2. Han ringde inte Polisen. Bara text till polisen.se.
3. Han uppger att han nästan ramlade ner i grottan.
4. Platsen är osannolik för Deniz att ha löpt 5 mil på.

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppen var medvetet undangömd.

Han sökte ju på engångsbiljett för en anledning.

Han som hittade kroppen uppfattade väl inte en död kropp som någonting väldigt akut, olika individer uppfattar olika. Någon kanske skriker, gråter och ringer 112 på direkten. Jag kommer ihåg information om att upphittaren är en före detta utländsk soldat som varit i en krigszon vilket kan förklara detta.

Ja han gömde sig, antagligen för att han inte ville bli hittad. Vissa personer vill inte att andra ska veta att de begått självmord.

Sen är det inte väldigt ovanligt att andra inte ser varningstecken innan personen begår självmord. Ibland så finns det helt enkelt inga varningstecken om man nu inte har missat dem.
Citera
2021-12-31, 04:05
  #6320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
https://anonfiles.com/vcd5T6N9w8/D402B590-256E-4026-B4CB-DF34FB636C1F_jpeg


Här är en bild från löparna, samma dag dvs 14/11 som dom mötte Deniz.
Så glöm era mordteorier.
Dessutom är det ingen grotta utan mer en skreva.
En skreva Deniz kröp in i och sprängde sig i.
Han är identifierad väldigt nära fyndplatsen springandes ensam.

Det blir bara pinsamt om ni ska försöka hävda Mord när inget tyder på det.


Jag kan inte låta bli att fundera över varför söken var så utspridda i Stockholm om dessa löpare/vittnen var de sista som såg DA i livet och dessutom på en plats så nära fyndplatsen?
Citera
2021-12-31, 11:05
  #6321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag kan inte låta bli att fundera över varför söken var så utspridda i Stockholm om dessa löpare/vittnen var de sista som såg DA i livet och dessutom på en plats så nära fyndplatsen?

1) Söken var i huvudsak koncentrerade till Tyresta
2) Andra vittnen ”såg” D.A på andra platser. De var nog också säkra eller relativt säkra på att de sett honom. Hur skulle du som eftersöksledare göra menar du?
Citera
2022-01-01, 00:28
  #6322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag kan inte låta bli att fundera över varför söken var så utspridda i Stockholm om dessa löpare/vittnen var de sista som såg DA i livet och dessutom på en plats så nära fyndplatsen?

Här kommer svar som jag fått från löparna.
”Först tog polisen inte vårat tips på allvar, sedan missade även Missing people våra iakttagelser.
Det var först då jag ifrågasatte varför ingen tog våra uppgifter på allvar i Facebookgruppen som det började hända grejer”

Vad jag förstår så vill familjen ha ett dödsdatum för att sätta på gravsten och kunna gå vidare.

Med tanke på vad som framkommit dvs att Deniz blivit iakttagen den 14/11 på eftermiddagen väldigt nära fyndplatsen, så är det mest sannolika att han levde fram tills mörkret kom och han valde att spränga sig.
14/11 är med all sannolikhet Deniz sista dag i livet.
Citera
2022-01-01, 15:50
  #6323
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag kan inte låta bli att fundera över varför söken var så utspridda i Stockholm om dessa löpare/vittnen var de sista som såg DA i livet och dessutom på en plats så nära fyndplatsen?
Det händer väldigt ofta att personer hittas nära observationsplatser. Och att söken fortsätter på andra platser. Jag har tagit upp detta tidigare i tråden flera gånger och även gett exempel på större omfattande försvinnanden där det gått till exakt så. När det blir så här stort och det blandas in medium och privatpersoner har fri tillgång till olika sökgrupper så postas det skit precis överallt.

Ett av dom mest kända är Patrik Linfeldt som setts i princip i hela landet. Och även utomlands.
Han har även setts i "visioner", drömmar och annat. Det här är ju så klart något som ställer till det oerhört mycket för söken. Men folk förstår inte det... Det mest logiska och sannolika är ju oftast det som är sanningen. Att två löpare möter honom i närheten av där han hittats är så klart väldigt sannolikt.
Nu har inte jag kollat upp infon om det är efterhandskonstruktioner. Men det verkar ju inte så, skribenten hävdar ju att dom kan bevisa att dom faktiskt lämnat in dessa uppgifter innan han hittats. Så jag tror på det för stunden.
Citera
2022-01-01, 16:11
  #6324
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Nu till något annat, från dina inlägg förstår jag att du dömer föräldrarna hårt men jag vet inte varför. Du har tillgång till alla deras inlägg, motinlägg och bilder och kan använda dessa för att bilda dig en någorlunda korrekt uppfattning om. Jag däremot saknar Facebookskonto. Om du använder Google för att besöka deras och DAs minnesplats kan du se hur lite som jag har tillgång till. Trots detta betraktar jag föräldrarna med annorlunda ögon och har kanske till och med lyckats bilda en sannare bild jämfört med dig.
Du är en förnuftig människa med samvete, du behöver inte döma två gamla människor som anser sig ha blivit två levande döda
("Denizim seninle birlikte bizlerde öldük" : Med dig dog vi också min Deniz).

Jag tror att du förstår varför jag skriver detta inlägg till dig.

Ha det fint.
Tagit en paus från tråden i juletider.
Det andra i ditt inlägg har jag inte så mycket att säga om.
Men det citerade... Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt? Du säger att jag har större inblick i vad föräldrar skrivit, bilder och annat. Men hävdar att du har en sannare bild om dom? Varför skulle du ha det? Bara för att den är moraliskt bättre?

Jag vet inte vad du vill att jag ska skriva? Jag har liksom redan förklarat.
Men alltså du får gärna visa andra citat och uttryck av föräldrar i andra fall där någon inte varit överens med myndigheternas slutsatser. Där man uttryckt sån självsäkerhet kring sitt barns öde, där man saltat barnet eller haft specifika övertygelser och förhoppningar om sitt barns öde. Jag hittar faktiskt inte ett enda fall. Jag har sökt med ljus och lykta för att motbevisa mig själv. Jag skriver inte saker från tomma intet för att jag tycker det är kul att skriva illa om sörjande föräldrar.

Jag har inget hat eller fördomar mot föräldrarna. Men dom är gamla och dom verkar vara väldigt bestämda och stolta. Vilket i sig inte är något konstigt alls. Oavsett vart man kommer ifrån.
Men att vara så överdrivet säkra på sitt barns mående och öde tycker jag är mycket underligt.
Det skulle förmodligen inte spela någon roll om dom så hade ett självmordsbrev. Dom hade högst sannolikt inte accepterat det heller. Eftersom dom och folk i deras närhet redan nu framhåller det som någon form av konspiration, Då dom avfärdar alla tydliga tycken på att han försvann frivilligt. Att man inte ser detta är för mig mycket konstigt. Att överhuvudtaget ha sådan syn på sitt barn att man tycker det är omöjligt att dom kan ta livet av sig är en farlig väg att gå. Att vara 100% säker hur barnet mått inombords, Det är verkligen att ta saker för givet. Och i synnerhet i en relation där man haft väldigt långa avstånd. För mig är det pinsam illa att uttrycka sig så självklart. Oavsett vad man har för relation/blodsband.

Jag är ingen snorunge. Jag har vuxna barn, jag har förlorat vänner och närstående i allt från olyckor, självmord och sjukdomar. Och jag kan verkligen inte relatera överhuvudtaget till deras sätt att betee sig i detta. Och det är jag inte ensam om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in