Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Tror jag ju lite sådär på...

Givet hur engagerad du är i tråden och hur övertygad du verkar.
Jag känner din smärta. Jag satt med Tesla björnar under coronakraschen och vet hur kursen reagerar på PM. Skitaktien vände innan resten av börsen på några PM som marknaden tolkade alldeles för positivt. (tyckte jag) Medan börsen föll 5 % steg Tesla tvåsiffrigt för att Musk twittrar att de förmodligen inte konkar, i alla fall närmaste tiden. I min värld är ett sådant twittrande dåligt. Inte tyckte marknaden det. Inte heller var det dåligt att de hade produktionstopp.
Haha, sålde mina sista björnar den 15 nov, skrev det i tråden med där nån gång
Men jo jag satt med björnpapper när Hertz ”nyheten” kom, det stop lossade snabbt vilket i efterhand vad tur då det bara fortsatte upp efter det, lyckades sen pricka toppen ganska bra innan jag sålde vid den 15 nov som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Jag vill korta Tesla. Tänkte gå in med 50 papp och är villig att förlora skiten. Men vet inte hur man gör. Är Tesla bear på Avanza lämplig för uppgiften? Jag vill inte riskera att förlora mer än insatsen! Kan man lära sig korta med låtsaspengar någonstans?
Hade väl kört på någon warrant, typ Mini s tesla ava 79, men jag hade inte gått in med allt i ett bräde.
Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Fast det är ju alla leveranser vad jag ser, VWs EV leveranser har såklart ökat, och om bara VW behåller dagens marknadsandel närmsta 10 åren när dom skiftar över till elbilar är det en bedrift.