2022-01-03, 07:09
  #7585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1
Tror ni den stiger mer när cyber trucks släpps?

Ja. Cybertrucken har 1,2 miljoner förhandsbeställningar. Den görs i rostfritt stål och chassit håller i 100 år. Priset ska vara runt 40000 dollar. Sannolikt vill 10 ggr fler personer äga en cybertruck än vad de har i beställning. Chassit håller och du behöver bara byta ut slitdelar eftersom. I generationer. Cybertrucken kommer även med stor sannolikhet att säljas i BTC/Doge. Time will tell.
Citera
2022-01-03, 09:18
  #7586
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Lite olika saker kan hända idag i reaktion på de otroligt bra siffrorna. Vi kan till och med stänga en aning rött, även om jag inte ser det som så sannolikt (edit. vi kan nog glömma att vi stänger rött). Vad vi kan förvänta oss är nya ATH i närtid.
Vad som gäller är köp på dessa nivåer och definitivt om vi får en dip av någon anledning.

God fortsättning alla smarta Tesla bulls.

Och en liten tröstkram till alla björnar.

https://www.youtube.com/watch?v=IvKVGL95wDw
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-01-03 kl. 10:09.
Citera
2022-01-03, 10:38
  #7587
Medlem
illuminas avatar
Vänta bara tills earnings kommer ut. Då jävlar kommer alla få en chock, speciellt alla boomers
Citera
2022-01-03, 13:03
  #7588
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Vänta bara tills earnings kommer ut. Då jävlar kommer alla få en chock, speciellt alla boomers

Du vet väl om att Musk tillhör boomersgenerationen, nä visst förstås han är ju guds enfödde son.
Citera
2022-01-03, 13:12
  #7589
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du vet väl om att Musk tillhör boomersgenerationen, nä visst förstås han är ju guds enfödde son.
Boomer är inte en ålder. Det är en mentalitet. Oftast är det äldre människor som är boomers men det finns ju undantag
Citera
2022-01-03, 13:18
  #7590
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du vet väl om att Musk tillhör boomersgenerationen, nä visst förstås han är ju guds enfödde son.

Det är mänskligt att fela, men för boomers är det mer regel än undantag.

"En boomare eller boomer är född mellan 1946 och 1964. Och kan av yngre generationer betraktas som bakåtsträvande och omsprungen."

Elon är född 1971.
Citera
2022-01-03, 14:47
  #7591
Medlem
illuminas avatar
Det går inte lika bra för Volkswagen i Kina. Försäljningen minskade med 2.7%
Sen har vi Tesla som fortsätter kötta på
https://seekingalpha.com/news/3784476-volkswagen-id-family-reports-27-drop-in-units-delivered-to-china
Citera
2022-01-03, 15:34
  #7592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Det går inte lika bra för Volkswagen i Kina. Försäljningen minskade med 2.7%
Sen har vi Tesla som fortsätter kötta på
https://seekingalpha.com/news/3784476-volkswagen-id-family-reports-27-drop-in-units-delivered-to-china
Haha, eller över 100% ökning på knappt 6 månader, på ett år är de väl åtskilliga 100%. Det är lite kasta sten i glashus om man tar försäljningssiffror för enskilda månader, då Teslas ojämna flöde till Europa inbjudit till inlägg som ”Teslas försäljning minskade med 99% senaste månaden”…
Citera
2022-01-03, 15:42
  #7593
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nasdaq comp 1.2% ned, TSLA 3.3% ned, en halvtimme kvar till stängning.
Kan vi få en sån här uppdatering från dig idag också
Citera
2022-01-03, 15:43
  #7594
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Haha, eller över 100% ökning på knappt 6 månader, på ett år är de väl åtskilliga 100%. Det är lite kasta sten i glashus om man tar försäljningssiffror för enskilda månader, då Teslas ojämna flöde till Europa inbjudit till inlägg som ”Teslas försäljning minskade med 99% senaste månaden”…
Haha dags att vakna pöjk. Tesla äter upp Volkswagen
Citera
2022-01-03, 15:48
  #7595
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Ouch. Känner med er björnar. Har själv suttit där och sett på när kapitalet brann upp i Tesla bears.
Citera
2022-01-03, 15:59
  #7596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ouch. Känner med er björnar. Har själv suttit där och sett på när kapitalet brann upp i Tesla bears.
Har inga positioner där just nu, men när Teslas börsvärde ökar motsvarade Volkswagens hela börsvärde för dom sålde 40k bilar fler under 2021 än analytikerna trodde ringer alla varningsklockorna :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in