Citat:
2017-02-12, 12:32 länk
echoesofglory
Marpet1
KAN EVA HA MÖRDATS PÅ LÖRDAG MORGON I SAMBAND MED HÄSTTRANSPORTEN?
Kunde Polisen avgöra NÄR PÅ DYGNET Eva och Laban dödades?
Det var trots allt blött och kallt … åtta timmar hit eller dit?
echoesofglory
På lördagsmorgonen skulle kamraterna hjälpa till att föra hästarna till en stallplats hon ordnat i Sundsvalltrakten.
Kamraterna åkte hem i tron att något trivialt kommit i vägen.
På söndagsförmiddagen kom de tillbaka.
De tre är märkbart av det brutala brottet.
Vilka var de tre?2017-02-12, 13:24 länk
Marpet1
jadu det undrar jag också ?
Jag var ensam där på lö morg och vet inte av att det skulle komma några fler ?Jag förstår inte? Mötet kvällen innan handlade ju om hästtransporten morgonen efter till Sundsvall? Marpet1 tordes ju vara en av de tre, vilka är då de andra två? PAJ skulle väl köra hästtransporten? Vem är då den sista? Berith eller Anneli? Alltså, jag förstår inte? Varför var inte PAJ på plats? Hjälp mig!
När Eva inte var hemma gick jag ner till hästhagen och letade henneNer till hästhagen är väl i Långbackens början, mittemot Evas mordplats?
sen ringde jag till PAJ och frågade om hon var därDet betyder väl att Marpet1 gick upp igen till Evas föräldrahem för att ringa? Eller?
Jag sa då till honom att kontakta Berit för i min tanke så var det enda stället jag kunde tänka mig att hon var.
Och att hon försovit sigSkulle Eva ha försovit sig? Var Berith den tredje personen förutom PAJ och Marpet1 som skulle köra hästarna till Sundsvall? Vilka var det?
KAN EVA HA MÖRDATS PÅ LÖRDAG MORGON I SAMBAND MED HÄSTTRANSPORTEN?
Kunde Polisen avgöra NÄR PÅ DYGNET Eva och Laban dödades?
Det var trots allt blött och kallt … åtta timmar hit eller dit?
Borde ju ha varit dom 3 i lägenheten som skulle mötas
PAB ?
Hundvittnet beger sig ut efter Lagens änglar med sin hund och blir kåt på Eva som kommer ensam. Dom kanske rent av börjar småprata om livet, om Evas flytt.
Hon mördats vid 23.03 skulle jag tippa på då hundvittnets hund gör en markering och rycker i kopplet. Eller är det så att hundvittnets hund skäller och rycker för att han mördar Eva då ?
Laban lever till runt 23.30 efter att ungdomarna har passerat vid 23.15.
Då blir hundvittnet tvungen att fly undan mot Norrskogs området och cykeln blir kvar vid vägkanten.
Hundvittnet kanske brukar motionera sin hund med sin cykel.
Det är därför han har en damcykel!
Han letar sedan efter Laban och dödar honom när han kommer tillbaka vid runt 23.20. Hundvittnet lockar in Laban med sin egen hund, som löper vilket gör Laban intresserad. Det var många bloddofter som Laban blev intresserad av.
Efter mordet röker hundvittnet på, slocknar hemma i soffan, kommer på mitt i natten att frugans cykel ligger kvar vid vägkanten. Han pallrar ut och gör sig av med cykeln/tar hem den igen och arrangerar mordplatsen. Han skyller på att hunden måste ut igen.
Varför mördar hundvittnet Eva ?
Kanske vara han bara överkåt på henne ?
Han såg henne som ett enkelt offer, en ensam tjej.
Han kanske störde sig på Labans beteende som sprang lös och sniffade i rumpan på hans hund och ville hoppa på tiken.
Mördaren hade en extremt kort stubin som kan tända till på 1 sekund.
Varför hade han kniven med sig ?
Han kanske alltid hade den som ett försvarsredskap när det var knarkaffärer på gång.
Knarkförsäljare brukar alltid ha knivar, idag har dom pistoler.
Hundvittnet var på den här tiden inte känd av polisen.
Han kanske rent av ansågs som en ung förtroendeingivande man som verkade inom kyrkan.
Varför går hundvittnet till tidningen/polisen ?
Han ville ha insyn i hur utredningen fortskred.
Om någon hade sett hundvittnet på kvällen.
Han köpte sig ett alibi, en garanti.
Han hade en anledning att han varit på mordplatsen.
Varför väntar han 6 dagar ?
Jo han var tvungen att slipa på sin plan, testa den på arbetskamraterna.
Skyller på att dom tvingar att han ska gå till polisen med uppgifterna.
Där har ni mördaren enligt min teori.
Allting går dessutom ihop.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-03 kl. 12:07.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-03 kl. 12:07.