2021-12-31, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eller så såg Mr P GN i området kring mordplatsen när han åkte runt 2-3 vändor och letade efter Eva.
Då dom känner varandra kan GN i efterhand ha kontaktat Mr P och köpt hans tystnad - vilket senare när man håller förhör leder till mycket märkliga svar från Mr P!

Mr P såg givetvis GN cykel vid mordplatsen men vågar i efterhand inte säga något eftersom han är medskyldig efter ha emottagit mutan på 10.000 kr = Skyddande av brottsling.

Eller så är det precis tvärtom.
GN blir hundvittnet från sitt hus då han tittar ut efter Lagens änglar, han ser Eva stiga ur bilen.
Tänk vad surrealistiskt det måste kännas efter att ha sett Lagens änglar på TV och minuter senare så mördas Eva på gatan utanför.
Det fanns lämpligt nog vittnen som har sett Eva stiga ur bilen med Laban!
Hur är det ens möjligt?????????????????????.
Om man inte vet exakt vem Eva är och vilken bil hon åkte!
Stod någon med kikare i fönstret!!
Hundvittnet var anonymt, endast polisen och tidningen vet vem hundvittnet var.
Svenska fall fick inte tag på det absolut viktigaste vittnet som kan ha avgjort hela mordhistorien.
Citera
2021-12-31, 15:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eller så är det precis tvärtom.
GN blir hundvittnet från sitt hus då han tittar ut efter Lagens änglar, han ser Eva stiga ur bilen.
Tänk vad surrealistiskt det måste kännas efter att ha sett Lagens änglar på TV och minuter senare så mördas Eva på gatan utanför.
Det fanns lämpligt nog vittnen som har sett Eva stiga ur bilen med Laban!
Hur är det ens möjligt?????????????????????.
Om man inte vet exakt vem Eva är och vilken bil hon åkte!
Stod någon med kikare i fönstret!!
Hundvittnet var anonymt, endast polisen och tidningen vet vem hundvittnet var.
Svenska fall fick inte tag på det absolut viktigaste vittnet som kan ha avgjort hela mordhistorien.

Det fanns en enda tidningsartikel som påstod att ett vittne hade sett Eva Söderström kliva ur en bil i Limstakorsningen. Även Echoesofglory hänvisade till en början till den artikeln.

Men, ca 1 år innan Echoes slutade skriva i tråden dök ny info upp: Artikeln om vittnet som påstods ha sett Eva stämde inte, det fanns inget sådant vittne.

Tydligen hade Echoes grävt mer i detta. Kanske hade han kontaktat Börje Ö och frågat om det fanns något vittne som sett Eva kliva ur bilen och då fått svaret: "Nej det finns inget sådant vittne, den uppgiften stämmer inte".

Jag litar på Echos nya uppgift i det här fallet. Det var viktigt att dubbelkolla just detta nyckelvittne eftersom vittnesuppgiften är avgörande och påverkar scenariot. Vi tjafsade om vittnet i tråden och jag tror att Echoes ville kolla med någon som visste mer om det här.

Echoes misstänkte ju endast Mr P och hade ingen anledning att ljuga om det här, tvärtom. Den nya uppgiften att artikeln om vittnet som såg Eva kliva ur bilen var felaktig, gynnar definitivt inte Mr P.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-12-31 kl. 16:35.
Citera
2021-12-31, 23:01
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2021-12-27, 15:15 länk
nyfikenmedvetskap
Echoesofglory och Boanchga kan lika gärna tillhöra samma familj...😄😄😄👍💪
Jag kan inte släppa tanken på frasentillhöra samma familj”.

Min teori är att echoesofglory och boanchga, utan släktskap med varandra, lider av sjukdom tillhörande samma sjukdomsfamilj.

Evidens finns på det.

Personlighetsklyvning.

Dissociativ identitetsstörning (DID).

Den sjuke har flera olika personligheter med olika rörelsemönster, röster, beteenden, minnen och erfarenheter som hen skiftar mellan snabbt.

Dissociativa störningar uppstår ofta efter någon form av traumatisk upplevelse.

Ett trauma är ett psykologiskt sår som har uppstått p.g.a. någon form av negativ händelse i ditt liv.

Joe Blow och Pudelfrillan, ni har PM att se fram emot.

Men innan dess, NYÅRSAFTON!
Citera
2022-01-01, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det fanns en enda tidningsartikel som påstod att ett vittne hade sett Eva Söderström kliva ur en bil i Limstakorsningen. Även Echoesofglory hänvisade till en början till den artikeln.

Men, ca 1 år innan Echoes slutade skriva i tråden dök ny info upp: Artikeln om vittnet som påstods ha sett Eva stämde inte, det fanns inget sådant vittne.

Tydligen hade Echoes grävt mer i detta. Kanske hade han kontaktat Börje Ö och frågat om det fanns något vittne som sett Eva kliva ur bilen och då fått svaret: "Nej det finns inget sådant vittne, den uppgiften stämmer inte".

Jag litar på Echos nya uppgift i det här fallet. Det var viktigt att dubbelkolla just detta nyckelvittne eftersom vittnesuppgiften är avgörande och påverkar scenariot. Vi tjafsade om vittnet i tråden och jag tror att Echoes ville kolla med någon som visste mer om det här.

Echoes misstänkte ju endast Mr P och hade ingen anledning att ljuga om det här, tvärtom. Den nya uppgiften att artikeln om vittnet som såg Eva kliva ur bilen var felaktig, gynnar definitivt inte Mr P.

Tror Laban lyckades slita sig loss efter att ha blivit halshuggen, han hinner nätt och jämt upp till föräldrahemmet och skäller, ingen reagerar och öppnar dörren. Han förblöder på vägen tillbaka när mördaren bär honom tillbaka till Evas plats.

Så det var nog inte så svårt att fånga in en redan döende hund.
Hunden lär ha gjort anfall mot mördaren när denne tar livet av Eva.
Frågan är varför gör sig ens mördaren besvär att bära tillbaka Laban.
En okänd mördare hade inte gjort det.
Mördaren kanske hade flera medhjälpare.

Hela den historien om att Laban skulle vara svår att fånga in kanske är debunked eller betydelselös i sammanhanget. om han skadas direkt vid attacken och förblöder. Han hinner upp till föräldrahemmet och dör. Enda vitsen att hämta tillbaka Laban är för att köpa tid men mördaren förlorar även tid på att göra det.
Även vittnet som ser Eva stiga ur bilen är debunked.
Även hundvittnet är debunked och icke trovärdigt.
då denne inte vill göra sig till känna längre.

Kvar har vi då Berith som ska ha släppt av Eva.
Om Eva nu inte hade med sig sin mammas röda damcykel till Mr P.
En mördare hade nog inte lämnat sitt redskap.

Men om Eva hade cykeln och mördades så kanske mördaren inte tänkte på cykeln.
Eva kanske inte uppfattade mördaren som ett hot och gick troligen med sin cykel uppför Långbacken.

Varför skulle mördaren lämna cykeln då denne har gjort sig mödan att hämta tillbaka hunden, arrangera mordplatsen, vika kläderna. Mördaren hade troligen ingen koppling till cykeln.
Citera
2022-01-01, 17:15
Medlem
2021-12-29, 17:21 länk
Pudelfrillan
Mitt fetmarkerade stycke visar sig nu stämma in perfekt på GN (aka Gudfadern) och hans Facebook. Här finns både bilder och texter som kan associeras till Eva-mordet, dessutom är det fullt av religiösa grubblerier. Att GN i mer än ett inlägg söker förlåtelse och botgöring för sina synder råder det inget tvivel om.
2021-12-29, 17:37 länk
BerraSWE
Handfatstrallaren som först länkade detta verkar dock ha bytt riktning.
2021-12-29, 19:19 länk
BerraSWE
Om det är för att vilseleda.
2021-12-30, 18:05 länk
BerraSWE
Känns som man hela tiden kommer till en återvändsgränd i det här fallet.
Precis!

Vid vilseledda återvändsgränder fordras det alternativa utvägar framåt, därav mina avstickande riktningsbyten.

Du satt ju redan på svaret
Citera
2022-01-01, 18:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror Laban lyckades slita sig loss efter att ha blivit halshuggen, han hinner nätt och jämt upp till föräldrahemmet och skäller, ingen reagerar och öppnar dörren. Han förblöder på vägen tillbaka när mördaren bär honom tillbaka till Evas plats.

Så det var nog inte så svårt att fånga in en redan döende hund.
Hunden lär ha gjort anfall mot mördaren när denne tar livet av Eva.
Frågan är varför gör sig ens mördaren besvär att bära tillbaka Laban.
En okänd mördare hade inte gjort det.

Grannungdomarna som skulle åka iväg med bilen såg Laban ensam uppe vid föräldrahemmet vid 23.15. Han skällde och cirkulerade runt deras bil. När dom körde iväg sprang Laban efter bilen nerför Långbacken.

Laban visade inga tecken på att han var skadad när han dök upp utanför föräldrahemmet.
Citera
2022-01-01, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-12-29, 17:21 länk
Pudelfrillan
Mitt fetmarkerade stycke visar sig nu stämma in perfekt på GN (aka Gudfadern) och hans Facebook. Här finns både bilder och texter som kan associeras till Eva-mordet, dessutom är det fullt av religiösa grubblerier. Att GN i mer än ett inlägg söker förlåtelse och botgöring för sina synder råder det inget tvivel om.
2021-12-29, 17:37 länk
BerraSWE
Handfatstrallaren som först länkade detta verkar dock ha bytt riktning.
2021-12-29, 19:19 länk
BerraSWE
Om det är för att vilseleda.
2021-12-30, 18:05 länk
BerraSWE
Känns som man hela tiden kommer till en återvändsgränd i det här fallet.
Precis!

Vid vilseledda återvändsgränder fordras det alternativa utvägar framåt, därav mina avstickande riktningsbyten.

Du satt ju redan på svaret

Om NS mördade ES så kan det förklara att cykeln försvann men ställdes tillbaka i föräldrar hemmet på natten.
Citera
2022-01-01, 20:39
Medlem
Citat:
Om NS mördade ES så kan det förklara att cykeln försvann men ställdes tillbaka i föräldrar hemmet på natten.
Det är att gå i en riktning.

Är det en vilseledd återvändsgränd så har vi åtminstone varit där och tittat, då är det bara att byta riktning igen … och igen … och igen … till dess att det blir rätt.
Citera
2022-01-02, 20:09
Avslutad
Citat:
Det är att gå i en riktning.

Är det en vilseledd återvändsgränd så har vi åtminstone varit där och tittat, då är det bara att byta riktning igen … och igen … och igen … till dess att det blir rätt.

Och rätt väg är förmodligen hundvittnet.
Citera
2022-01-02, 20:27
Medlem
2017-02-12, 12:32 länk
echoesofglory
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Marpet! Var det dig lokalpressen intervjuade i september 1987:

"På lördagsmorgonen skulle kamraterna hjälpa till att föra hästarna till en stallplats hon ordnat i Sundsvalltrakten. Men kvinnan kom aldrig till mötesplatsen. Kamraterna åkte hem i tron att något trivialt kommit i vägen. På söndagsförmiddagen kom de tillbaka. De tre är märkbart av det brutala brottet.
-Det är ofattbart att något sådant kunnat hända. Eva hade inga ovänner. Det måste vara en sjuk person som ligger bakom. Och att sånt händer i lilla Kramfors man fattar inte."

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/kollegie_zps6sbpbkcn.jpg.html

Vilka var de tre?
På lördagsmorgonen skulle kamraterna hjälpa till att föra hästarna till en stallplats hon ordnat i Sundsvalltrakten.
Kamraterna åkte hem i tron att något trivialt kommit i vägen.
På söndagsförmiddagen kom de tillbaka.
De tre är märkbart av det brutala brottet.
Vilka var de tre?
2017-02-12, 13:24 länk
Marpet1
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
jadu det undrar jag också ? Jag var ensam där på lö morg och vet inte av att det skulle komma några fler ? Har inte pratat med nån tidning om detta. När Eva inte var hemma gick jag ner till hästhagen och letade henne , sen ringde jag till PAJ och frågade om hon var där , vilket hon inte var och han kom och sa att jag kunde åka så skulle han stanna och vänta på henne . Jag sa då till honom att kontakta Berit för i min tanke så var det enda stället jag kunde tänka mig att hon var. Och att hon försovit sig, men uppenbarligen gjorde han aldrig detta och jag har heller aldrig fått svar på vad han gjorde efter att jag åkte tills dess att Anneli ringde honom på EM och sa att dom hittat Eva 😢
jadu det undrar jag också ?
Jag var ensam där på lö morg och vet inte av att det skulle komma några fler ?
Jag förstår inte? Mötet kvällen innan handlade ju om hästtransporten morgonen efter till Sundsvall? Marpet1 tordes ju vara en av de tre, vilka är då de andra två? PAJ skulle väl köra hästtransporten? Vem är då den sista? Berith eller Anneli? Alltså, jag förstår inte? Varför var inte PAJ på plats? Hjälp mig!
När Eva inte var hemma gick jag ner till hästhagen och letade henne
Ner till hästhagen är väl i Långbackens början, mittemot Evas mordplats?
sen ringde jag till PAJ och frågade om hon var där
Det betyder väl att Marpet1 gick upp igen till Evas föräldrahem för att ringa? Eller?
Jag sa då till honom att kontakta Berit för i min tanke så var det enda stället jag kunde tänka mig att hon var.
Och att hon försovit sig
Skulle Eva ha försovit sig? Var Berith den tredje personen förutom PAJ och Marpet1 som skulle köra hästarna till Sundsvall? Vilka var det?

KAN EVA HA MÖRDATS PÅ LÖRDAG MORGON I SAMBAND MED HÄSTTRANSPORTEN?

Kunde Polisen avgöra NÄR PÅ DYGNET Eva och Laban dödades?

Det var trots allt blött och kallt … åtta timmar hit eller dit?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-02 kl. 20:38.
Citera
2022-01-02, 23:35
Avslutad
Citat:
2017-02-12, 12:32 länk
echoesofglory
På lördagsmorgonen skulle kamraterna hjälpa till att föra hästarna till en stallplats hon ordnat i Sundsvalltrakten.
Kamraterna åkte hem i tron att något trivialt kommit i vägen.
På söndagsförmiddagen kom de tillbaka.
De tre är märkbart av det brutala brottet.
Vilka var de tre?
2017-02-12, 13:24 länk
Marpet1
jadu det undrar jag också ?
Jag var ensam där på lö morg och vet inte av att det skulle komma några fler ?
Jag förstår inte? Mötet kvällen innan handlade ju om hästtransporten morgonen efter till Sundsvall? Marpet1 tordes ju vara en av de tre, vilka är då de andra två? PAJ skulle väl köra hästtransporten? Vem är då den sista? Berith eller Anneli? Alltså, jag förstår inte? Varför var inte PAJ på plats? Hjälp mig!
När Eva inte var hemma gick jag ner till hästhagen och letade henne
Ner till hästhagen är väl i Långbackens början, mittemot Evas mordplats?
sen ringde jag till PAJ och frågade om hon var där
Det betyder väl att Marpet1 gick upp igen till Evas föräldrahem för att ringa? Eller?
Jag sa då till honom att kontakta Berit för i min tanke så var det enda stället jag kunde tänka mig att hon var.
Och att hon försovit sig
Skulle Eva ha försovit sig? Var Berith den tredje personen förutom PAJ och Marpet1 som skulle köra hästarna till Sundsvall? Vilka var det?

KAN EVA HA MÖRDATS PÅ LÖRDAG MORGON I SAMBAND MED HÄSTTRANSPORTEN?

Kunde Polisen avgöra NÄR PÅ DYGNET Eva och Laban dödades?

Det var trots allt blött och kallt … åtta timmar hit eller dit?

Vem var det som intervjuade hundvittnet ?
Citera
2022-01-02, 23:36
Medlem
Citat:
Gudfadern flyttar in 1986, Eva mördas 1987. Han har velat göra tatueringen förgör du mig i 28 års tid, alltså sedan 1986 då han flyttar in. Han nämner också monogrammet PAB vill minas kusiner minnas, i samma veva. Finns på Instagram helt öppet.
Den som är lite klurig kan lista ut vad PAB står för. Pi•, *nneli, Ber*th.
Vad som menas med tatueringen vet nog bara Gudfadern.
Jag har kollat på hans insta en gång men kunde inte få ut nåt vettigt av det. Minns att han satt i bilen och filmade frun medan hon skottade hela gårdsplan själv. Sicko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in