2021-12-31, 03:11
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Det påstod jag iofs inte att det var, spelar ingen roll om man är eller var investerad, att wall street tog en smäll gillade alla, tyvärr är spelet för riggat för att det ska påverka mer än förlusten på dåvarande affär de tog och media uppmärksamheten.

Vad menar du med detta? Antingen är jag för retarderad, eller för bländad av den orddelningen, att jag fattar inte vad du snackar om.

Vilket spel är riggat? Och av vem?
Senast redigerad av Mr.Sander 2021-12-31 kl. 03:23.
Citera
2021-12-31, 08:19
Citat:
Det påstod jag iofs inte att det var, spelar ingen roll om man är eller var investerad, att wall street tog en smäll gillade alla, tyvärr är spelet för riggat för att det ska påverka mer än förlusten på dåvarande affär de tog och media uppmärksamheten.

Med det sagt hoppas jag och kan se att GME ligger över 1000$ om ett par år förutsatt att de tar vara på online utvecklingen som sker.

Snälla sluta fyll tråden med skit. Du har fan noll koll och kunskap om någonting.

Tänker du ens när du skriver? Vilket spel? Riggat hur? Påverka mer än förlusten?

Gå och lägg dig.
Citera
2021-12-31, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Jag försöker förstå det här med otm puts men får inte ihop det. Vad händer när 300 000 puts löper ut 21/1?

Måste någon köpa 30 000 000 aktier som om det vore någon som exercised call options itm?

Så tolkar jag det som du skriver ovan. Jag blir inte förvånad om jag ser GME ligga +100% i förhandeln om 3 veckor.

De blankningar i Januari 2021 som aldrig täcktes gjordes om till årliga puts enligt vissa spekulanter och de löper ut 21 januari 2022. Det är därför så pass många fortfarande skriver/intresserade om GME (förutom det fundementala). Det är bara CNBC och deras fårflock av småsparare som slutar prata om det.

Nu kommer säkert en del säga men det är ju bara spekulationer! Du kan inte veta! Dessa individer har troligtvis aldrig hört det kända uttrycket: Buy the rumour, sell the news.
Citera
2022-01-01, 03:40
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Så tolkar jag det som du skriver ovan. Jag blir inte förvånad om jag ser GME ligga +100% i förhandeln om 3 veckor.

De blankningar i Januari 2021 som aldrig täcktes gjordes om till årliga puts enligt vissa spekulanter och de löper ut 21 januari 2022. Det är därför så pass många fortfarande skriver/intresserade om GME (förutom det fundementala). Det är bara CNBC och deras fårflock av småsparare som slutar prata om det.

Nu kommer säkert en del säga men det är ju bara spekulationer! Du kan inte veta! Dessa individer har troligtvis aldrig hört det kända uttrycket: Buy the rumour, sell the news.

Du har troligvis inte hört uttrycket buy the rumours, buy the news
Citera
2022-01-01, 08:45
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander

Det är den nya ekonomin, Buy & hold, then HODL!
Citera
2022-01-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander

Haha nej den får man ju skriva upp. Är väl det nya.
Men jag gillar att köpa när RSI är i botten
Citera
2022-01-03, 08:53
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Jag gillar att du kämpar så hårt för att få dig själv att låta legitim för du är så sofistikerad, kulturell och värdslig.

Lyssna din boomer, ingen här bryr sig om sånt skit, du är en fake och du låter precis som parisboomern i sättet du skriver så jag gissar du hoppa in med ett annat konto nu.

Vill du argumentera sakligt kring bolagets värde så kom med nånting annars håll käften och lär dig lite.

Det är ingen här som tror att nån framgångsrik människa är inne på forum i trådar dom inte är investerade i och hackar på andras investeringar, du kan inte ett skit om nånting fram tills du bevisat det bara bluffmakare snackar upp sig på sättet du gör.

Tack för smickret, men jag kämpar inte direkt

Vet inte vem parisaren är men, du låter lite paranoid då du springer in på det spåret. Samt då du är så arg då du skriver. Har du gjort stora förluster hittills? I sådana fall, lämna skeppet. Bättre att kliva av med lite pengar än med allt borta.

Som sagt, kliv av. Aktiens värde(som är långt högre än vad bolaget är värt) kommer att fortsätta pysa nedåt. Folk kommer stå kvar och känna sig lurade. "Men mina ap-vänner, vad hände!?" Många som förlorat pengar de inte har råd att bli av med redan.

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Du som vet så mycket borde kontakta SEC och berätta för dem att de haft totalfel i sin rapport om GameStop.

Tycker du borde kontakta SEC istället

Citat:
Garvade lite när jag gick in i tråden och såg folk snacka om the squeeze, den hände för fan för typ ett år sedan, du vet då GME gick från typ 40$ till 450$ på en vecka? 😂

Att vissa tror att dessa shorts inte stängt heller, vad ska man säga... Haha, dom tog en stor förlust men hade hoppat skeppet redan sent januari/februari, absurt att tro att världens största och skickligaste hedgefonder fortfarande sitter och blöder dessa positioner.

Ja folk förmåga att vrida på verkligheten för att undvika ångest är imponerade, läskig, samt lite sorglig på samma gång.

Tycker ärligt talat synd om de som sitter och rollspelar här samt på internationella forum. Som att deras "gruppkänsla" skulle påverka något i längden. Man köper en aktie för att tjäna pengar, inte för att skaffa kompisar.
Citera
2022-01-03, 09:51
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote

Det är du som säger att de har fel. Ni konspirationsteoretiker som hävdar att shortsen stängt kan förstås aldrig visa när det hände. Det ”bara är så”, för att ni har bestämt det.

Bland annat SECs utredning visar att ni har fel. Men du snackar förstås hellre skit om rollspel och annat nonsens istället.

https://www.sec.gov/files/staff-repo...early-2021.pdf
Citera
2022-01-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är du som säger att de har fel. Ni konspirationsteoretiker som hävdar att shortsen stängt kan förstås aldrig visa när det hände. Det ”bara är så”, för att ni har bestämt det.

Bland annat SECs utredning visar att ni har fel. Men du snackar förstås hellre skit om rollspel och annat nonsens istället.

https://www.sec.gov/files/staff-repo...early-2021.pdf

Det är bara nonsens o massa irrelevant skitsnack från såna som han, inte nån gång har jag hört någonting med nån slags verklighetsförankring gällande bolaget hur det ser ut idag.

-Det kommer gå ner!!! SÄLJJJ!!!
-Varför kommer det gå ner?
-FÖR NI ÄR APOR MED KONSTIG GEMENSKAP!!!

Dude? Wtf.. skaffa er ett liv o gå gör nåt produktivt istället för o sitta här som nån jävla åsna om du inte äns är investerad.
Senast redigerad av Ideologi 2022-01-03 kl. 13:39.
Citera
2022-01-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Tack för smickret, men jag kämpar inte direkt

Vet inte vem parisaren är men, du låter lite paranoid då du springer in på det spåret. Samt då du är så arg då du skriver. Har du gjort stora förluster hittills? I sådana fall, lämna skeppet. Bättre att kliva av med lite pengar än med allt borta.

Som sagt, kliv av. Aktiens värde(som är långt högre än vad bolaget är värt) kommer att fortsätta pysa nedåt. Folk kommer stå kvar och känna sig lurade. "Men mina ap-vänner, vad hände!?" Många som förlorat pengar de inte har råd att bli av med redan.

Ja folk förmåga att vrida på verkligheten för att undvika ångest är imponerade, läskig, samt lite sorglig på samma gång.

Tycker ärligt talat synd om de som sitter och rollspelar här samt på internationella forum. Som att deras "gruppkänsla" skulle påverka något i längden. Man köper en aktie för att tjäna pengar, inte för att skaffa kompisar.
Jo, du försöker för mycket.

Jag ligger ~200% plus i år hur går det själv? Du kan inte ha så bra koll på dina investeringar när du hänger i helt fel trådar, helt irrelevanta till dina investeringar?
Citera
2022-01-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Jo, du försöker för mycket.

Jag ligger ~200% plus i år hur går det själv? Du kan inte ha så bra koll på dina investeringar när du hänger i helt fel trådar, helt irrelevanta till dina investeringar?

Inte för att vara sån, men det är rätt hyfsat på en börsdag. Apropå att ha koll.
Citera
2022-01-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisTheMan
Inte för att vara sån, men det är rätt hyfsat på en börsdag. Apropå att ha koll.

Haha förlåt ”i år” ska va ”ett år”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in