2022-01-06, 23:06
Medlem
Bandituzs avatar
31% upp i after hours
Citera
2022-01-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandituz
31% upp i after hours

Leveransen av FTDs börjar nu

To the moon we go!
Citera
2022-01-07, 00:15
Medlem
Citat:
31% upp i after hours

Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Leveransen av FTDs börjar nu

To the moon we go!

Försöker också få klarhet i vad tusan som försiggår. Verkar vara någon skräpartikel som florerar med info vi redan vet, detta skall vara någon täckmantel antagligen för det som händer i kulisserna.

Spännande tider mina diamantbröder. Ettårs-jubileum för egen del snart. Köpte första på 263$ i slutet på januari 2021, fiskade som billigast på 39$ i februari. Vilken resa
Citera
2022-01-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Försöker också få klarhet i vad tusan som försiggår. Verkar vara någon skräpartikel som florerar med info vi redan vet, detta skall vara någon täckmantel antagligen för det som händer i kulisserna.

Spännande tider mina diamantbröder. Ettårs-jubileum för egen del snart. Köpte första på 263$ i slutet på januari 2021, fiskade som billigast på 39$ i februari. Vilken resa

Yep, det högst troligtvis en cover up. NFT har ju skrivits om i flera månader. Tror det är FTDs från i December som nu börjar rulla in. De kommer säkert försöka blanka i eftermarknaden eller början på morgondagens handel för att trycka ner priset något om vi gapar upp dvs.

Glöm inte 21/1 då vi har ca 250k-300 000 årliga optionskontrakt som löper ut. Just nu ser ITM Calls och OTM puts utgöra majorietet vilket ser mycket bra ut. Enligt en källa kommer de ha svårt att fiffla med dessa då de löper ut en fredag 21 januari och vi inte har någon eftermarknadshandel under helgerna vilket ger dom knappt något utrymme att rulla över optionskontrakten? Vet inte om det stämmer? Men om det är så skulle jag vara mycket glad
Citera
2022-01-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Tack för smickret, men jag kämpar inte direkt

Vet inte vem parisaren är men, du låter lite paranoid då du springer in på det spåret. Samt då du är så arg då du skriver. Har du gjort stora förluster hittills? I sådana fall, lämna skeppet. Bättre att kliva av med lite pengar än med allt borta.

Som sagt, kliv av. Aktiens värde(som är långt högre än vad bolaget är värt) kommer att fortsätta pysa nedåt. Folk kommer stå kvar och känna sig lurade. "Men mina ap-vänner, vad hände!?" Många som förlorat pengar de inte har råd att bli av med redan

Tycker du borde kontakta SEC istället

Ja folk förmåga att vrida på verkligheten för att undvika ångest är imponerade, läskig, samt lite sorglig på samma gång.

Tycker ärligt talat synd om de som sitter och rollspelar här samt på internationella forum. Som att deras "gruppkänsla" skulle påverka något i längden. Man köper en aktie för att tjäna pengar, inte för att skaffa kompisar.

Tror SEC rapporten är mer pålitlig än ditt skitsnack.
Citera
2022-01-07, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Yep, det högst troligtvis en cover up. NFT har ju skrivits om i flera månader. Tror det är FTDs från i December som nu börjar rulla in. De kommer säkert försöka blanka i eftermarknaden eller början på morgondagens handel för att trycka ner priset något om vi gapar upp dvs.

Glöm inte 21/1 då vi har ca 250k-300 000 årliga optionskontrakt som löper ut. Just nu ser ITM Calls och OTM puts utgöra majorietet vilket ser mycket bra ut. Enligt en källa kommer de ha svårt att fiffla med dessa då de löper ut en fredag 21 januari och vi inte har någon eftermarknadshandel under helgerna vilket ger dom knappt något utrymme att rulla över optionskontrakten? Vet inte om det stämmer? Men om det är så skulle jag vara mycket glad

Vem vet hur det här egentligen fungerar. Alla shills som sagt att det är över, hur förklarar ni dessa ryck med 30%? Igår after hours var det inte retail som satt och handlade upp den med 2 miljoner i volym.

Nej det är något annat som inte atämmer med den här aktien. Alla ser den som dyring brick and mortar men vem fan vet egentligen vad som kommer att hända.

Ni kan läsa på, göra hemläxan osv osv, problemet är att transparensen uppenbarligen är ett stort jävla problem. Annars hade den inte stigit med 30% after hours utan nyheter.
Citera
2022-01-07, 09:49
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
31% upp i after hours

Först tänkte jag som så att utan volym betyder inte uppgången särskilt mycket.
Sen kollade jag volymen. Över 2,6 miljoner axier omsatta i eftermarknaden.

Helt plötsligt blev läget mycket intressant.
Men vi avvaktar väl vad parisaren och ringhalsen har att säga om detta innan vi agerar?

Edit/Tillägg:
Det är inte småspararna/retail som köper 2.6 miljoner aktier i eftermarknaden.
De flesta av småspararna har inte ens tillgång till eftermarknaden.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2022-01-07 kl. 09:58.
Citera
2022-01-07, 10:00
Priset steg $15 de första 15 minuterna av AH på bara 2000 volym. Det blir väl en rug pull och hård blankning tillbaka till $140 när börsen öppnar.

Artikeln på WSJ publicerades cirka 10 minuter efter priset började öka.
Citera
2022-01-07, 10:16
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Artikeln på WSJ publicerades cirka 10 minuter efter priset började öka.

Kalla mig gärna foliehatt men publiceringen av den där artikeln får mig att tro syftet var att flytta fokus från vad som igentligen hände.
Bättre för avsändaren att alla tror kursutvecklingen handlar om NFT än vad som igentligen pågår.

Men det är ren spekulation från min sida.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2022-01-07 kl. 10:19.
Citera
2022-01-07, 10:27
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Kalla mig gärna foliehatt men publiceringen av den där artikeln får mig att tro syftet var att flytta fokus från vad som igentligen hände. Bättre för avsändaren att alla tror kursutvecklingen handlar om NFT än vad som igentligen pågår.

Men det är ren spekulation från min sida.

Jag håller helt med. De publicerar rena spekulationer för att motivera prisutvecklingen och samtidigt dämpa FOMO från när GameStop gör ett officiellt uttalande om saken.

Som andra tidigare nämnt har vi precis gått in i en ny fas där FTD behöver levereras och institutionellt köptryck därför ökar.

Att prisutvecklingen är cyklisk som drivs av något annat än att retards köper har bevisats flera gånger, och nu än en gång.

Priset är fel. Har man ringar runt halsen tror man att sån här volatilitet är normal. Det där är inte så mycket att göra åt, än mindre bry sig om.
Citera
2022-01-07, 13:02
Medlem
Lagerkommandants avatar
Nu svalde svensk media betet.
Copy paste and translate tycks råda bara källan är ett stort internationellt mediabolag.
Från Direkt:
Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Den amerikanska gamingbutikskedjan Gamestop avser inleda en satsning på kryptotillgångar på den så kallade NFT-marknaden, enligt Wall Street Journal. Nyheten fick aktien att rusa i fredagens förhandel.
Citat:
"Marknaden tycks älska beslutet, men jag ser det mer som att ett krisande bolag köpt sig lite tid genom att dingla lite NFT:er framför investerarna. Jag är väldigt skeptisk till att Gamestop skulle fixa detta. Det behövs en partner och samarbete med gamingbolagen om Opensea ska kunna utmanas på riktigt", sade gaminganalytikern Serkan Toto till Bloomberg.
Citera
2022-01-07, 13:08
Medlem
Lite spännande idag då kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här