2022-01-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Länder, stora banker, pensionsfonder, etc, etc. Hur man då kan inbilla sig att det ska gå annat än upp, upp, upp (med korrektioner längs vägen) är absurt.

Det enda du kan säga är: "Det hände innan", och det mantrat kör du fast omständigheterna är helt annorlunda. Det finns inte heller någon naturlag som säger att BTC ska dumpa lika mycket som BTC pumpar. Men det är tydligen sådana absurditeter du utgår ifrån.

Word.
Som sagt, jag kommer hålla käften om BTC slår sitt ATH under 2022. Och då tycker jag du kan hålla käft om BTC hamnar i en bear market igen med 80% korrektion från senaste ATH.

Gissar att du bara sitter på BTC och ETH om du vill att BTC ska gå till 300k så snabbt. För glöm att altcoins kommer ha nån chans att följa efter om BTC rör sig till 300k. Altcoins kommer röra sig sideways under tiden. Som det ser ut nu så rör sig BTC och ETH sig knappt medan altcoins som FTM, MATIC och ALGO rör sig riktigt bra uppåt. BTC kunde inte ens hålla sig över 50k innan 2022.
Citera
2022-01-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad gäller bull/bear market och diskussionen om att vi inte längre kommer ha en bear market baseras ju mycket till att större företag och personer nu är investerade i kryptomarknaden(Saylor, Tesla). Motiveringen är ju då att dessa inte tillåter att marknaden kommer att gå ner i en bear market. Tror själv att detta är felaktigt då det finns mycket som talar emot det, exempelvis så ser vi nu och då att aktiemarknaden går ner som är betydligt större, sen så är en enormt stor del av pengarna i skitvalutor som Doge och Shiba, Musks inflytande osv. Marknaden har blivit till viss del betydligt bättre och mycket har hänt men Ethereum har fortfarande problem med transaktionskostnader(likt BTC 2017) för att ta ett exempel. Det här får ju mig att tro att vi fortfarande kommer se en bear market som vanligt(marknaden är till stor del omogen så det bara skriker om det).

Bull/bear markets historiskt har ju baserats på Bitcoins halvering och kommer troligtvis att fortsätta göra det.

När det kommer till youtubare och twitter personer som vet exakt vart Bitcoin kommer att gå tjänar oftast pengar på reklam och dylikt och kanske inte så mycket på själva krypton alla gånger. Följer man dessa blint så behöver man nog fundera på vad man riktigt gör. Följ marknaden som den är istället för att tro det ena eller det andra. Var föreberedda på att det kan gå kraftigt upp eller ner, istället för bara upp.

Kan absolut tro att marknaden slår nytt ATH men tror inte Bitcoin kommer gå till 100k$ med en dominance under 40%, en bear market tror jag vi ser i slutet av 2022 men sen så vet jag shit about fuck så.

Av er här inne så behöver ni nog lyssna lite mer på davids-taxi, han verkar ha bäst koll här.
Tack, väldigt smickrande att höra även om jag själv inte skulle hävda att jag har bättre koll än andra. Det är trots allt väldigt liten grupp som pratar krypto här och då är det lätt att sticka ut om man säger något som andra inte tror på.

Jag tror inte heller marknaden mognat så mycket som man vill tro och därför kommer vi fortfarande uppleva riktigt kraftiga dippar framöver. Det jag fokuserar på nu är att se vad som händer med market dominance av BTC och ETH. Båda ligger tillsammans på 60%. Om vi får en riktig altcoin season som förut så kommer de säkert ha 40% av marknaden, medan altcoins kommer ha 60%.
Citera
2022-01-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tack, väldigt smickrande att höra även om jag själv inte skulle hävda att jag har bättre koll än andra. Det är trots allt väldigt liten grupp som pratar krypto här och då är det lätt att sticka ut om man säger något som andra inte tror på.

Jag tror inte heller marknaden mognat så mycket som man vill tro och därför kommer vi fortfarande uppleva riktigt kraftiga dippar framöver. Det jag fokuserar på nu är att se vad som händer med market dominance av BTC och ETH. Båda ligger tillsammans på 60%. Om vi får en riktig altcoin season som förut så kommer de säkert ha 40% av marknaden, medan altcoins kommer ha 60%.

Visserligen en liten grupp här men överlag så ser man vem som varit med ett tag och vilka som inte har det, många är alldeles för desperata efter att har köpt för mycket runt ATH.

Själv har jag nog lite svårt att se altcoins gå över 60%, skulle nog tro att antingen så går allting upp och behåller sina % av marknaden eller så går bitcoin upp och resten kommer med vid ett senare tillfälle(ungefär som vid såg tidigare). Med tanke på 2021, inte bara kryptomarkanden utan den ekonomiska marknaden överlag så kollar jag nog mycket på aktiemarkanden också.

Kraschar aktiemarknaden så går då kryptomarkanden ner i en bear market eller kommer markanden gå upp samtidigt som aktiemarknaden?
Citera
2022-01-02, 15:16
Avslutad
Citat:
Som sagt, jag kommer hålla käften om BTC slår sitt ATH under 2022. Och då tycker jag du kan hålla käft om BTC hamnar i en bear market igen med 80% korrektion från senaste ATH.

BTC kommer att gå till minst 300K under 2022.

Citat:
Gissar att du bara sitter på BTC och ETH om du vill att BTC ska gå till 300k så snabbt. För glöm att altcoins kommer ha nån chans att följa efter om BTC rör sig till 300k. Altcoins kommer röra sig sideways under tiden. Som det ser ut nu så rör sig BTC och ETH sig knappt medan altcoins som FTM, MATIC och ALGO rör sig riktigt bra uppåt. BTC kunde inte ens hålla sig över 50k innan 2022.

För det första vet du vad jag håller eftersom vi tidigare utväxlat pm om detta. För det andra handlar mina prediktioner om vad jag tror kommer att hända med marknaden och BTC, inte om att jag försöker shilla det ena eller det andra.

En del shitcoins kommer förmodligen att bli raketer även detta år. Stort grattis till de som lyckas pricka rätt! (Obs, inte ironi.)
Citera
2022-01-02, 15:19
Medlem
Citat:
Visserligen en liten grupp här men överlag så ser man vem som varit med ett tag och vilka som inte har det, många är alldeles för desperata efter att har köpt för mycket runt ATH.

Själv har jag nog lite svårt att se altcoins gå över 60%, skulle nog tro att antingen så går allting upp och behåller sina % av marknaden eller så går bitcoin upp och resten kommer med vid ett senare tillfälle(ungefär som vid såg tidigare). Med tanke på 2021, inte bara kryptomarkanden utan den ekonomiska marknaden överlag så kollar jag nog mycket på aktiemarkanden också.

Kraschar aktiemarknaden så går då kryptomarkanden ner i en bear market eller kommer markanden gå upp samtidigt som aktiemarknaden?
Yes, börsen påverkar kryptomarknaden ganska tydligt av det vi sett under 2021.

Om altcoins går upp så måste du ju BTC gå upp lika mycket för att behålla sin nuvarande dominans. Tittar man på tidigare altcoin season så tappade BTC sin dominans (föll under 40%) i slutet innan bear market, när altcoinsen peakade, efter att BTC redan peakat på ca $20k. Tror du inte det blir så?
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-02 kl. 15:27.
Citera
2022-01-02, 15:26
Medlem
Citat:
BTC kommer att gå till minst 300K under 2022.

För det första vet du vad jag håller eftersom vi tidigare utväxlat pm om detta. För det andra handlar mina prediktioner om vad jag tror kommer att hända med marknaden och BTC, inte om att jag försöker shilla det ena eller det andra.

En del shitcoins kommer förmodligen att bli raketer även detta år. Stort grattis till de som lyckas pricka rätt! (Obs, inte ironi.)
Haha okej, men jag lovar dig att jag kommer skicka pm till dig personligen om det skulle hända och erkänna att jag hade fel. Vi kan släppa det nu och låta tiden avgöra.

Sorry, hade glömt att du skrivit det i pm.
Har du nån krypto du tjänar ränta på? Tjänat en årslön på bara ränta under 2021 så jag rekommenderar att du gör det om du ändå bara ska hodla. Skicka pm om du vill så kan jag ge tips.
Citera
2022-01-02, 15:38
Avslutad
Citat:
Haha okej, men jag lovar dig att jag kommer skicka pm till dig personligen om det skulle hända och erkänna att jag hade fel. Vi kan släppa det nu och låta tiden avgöra.

Sorry, hade glömt att du skrivit det i pm.
Har du nån krypto du tjänar ränta på? Tjänat en årslön på bara ränta under 2021 så jag rekommenderar att du gör det om du ändå bara ska hodla. Skicka pm om du vill så kan jag ge tips.

Skämtade lite med summan men jag är övertygad om att vi kommer över 100K under 2022, och 300K är absolut inte uteslutet. Naturligtvis kommer vi att ha korrektioner under vägens gång, vi är i en korrektion i skrivande stund, men det är så BTC arbetar sig uppåt.

Håller med om att vi gott kan släppa detta nu, så får vi se vad som händer.

Sådant kan vi ta via pm.

Gott nytt år!
Citera
2022-01-02, 15:47
Medlem
Citat:
Yes, börsen påverka kryptomarknaden ganska tydligt av det vi sett under 2021.

Om altcoins går upp så måste du ju BTC gå upp lika mycket för att behålla sin nuvarande dominans. Tittar man på tidigare altcoin season så tappade BTC sin dominans i slutet innan bear market, när altcoinsen peakade, efter att BTC redan peakat på ca $20k. Tror du inte det blir så?

Historiskt sett så håller jag absolut med dig. Däremot skulle jag dock vilja sett en alt season när bitcoin började gå ner från 69k ATH(btc säljs och alts köps), nu gick allting ner vilket gör att jag tror bitcoin kan gå högre -> alt season -> bear market.

Du menar att bitcoins dominans går ner -> alt season(kommer) -> bear market, om jag förstår dig rätt?

Säger aboslut inte att du har fel men jag har tolkat markanden på ett annat sätt.
Citera
2022-01-02, 16:12
Medlem
Citat:
Historiskt sett så håller jag absolut med dig. Däremot skulle jag dock vilja sett en alt season när bitcoin började gå ner från 69k ATH(btc säljs och alts köps), nu gick allting ner vilket gör att jag tror bitcoin kan gå högre -> alt season -> bear market.

Du menar att bitcoins dominans går ner -> alt season(kommer) -> bear market, om jag förstår dig rätt?

Säger aboslut inte att du har fel men jag har tolkat markanden på ett annat sätt.
Historiskt sätt har altcoin season inte skett när BTC går ner utan när BTC gör sin retrace innan bear market. Alltså om BTC redan toppat på 69k och nu efter en kraftig dipp ner till 42k så kommer BTC röra sig uppåt igen (retrace) till runt 60k, och det är under altcoins stiger kraftigt och tar marknadsvärde från BTC. Efter det så rasar allt och vi hamnar i en bear market igen som förut.

Det blir såklart ogiltigt om BTC skulle nå ett nytt ATH under detta år. Det jag skrev ovan skulle bara gälla så länge BTC redan har toppat. Så länge BTC inte dippar kraftigt och sakta rör sig uppåt så tror jag altcoins kommer stiga kraftigt och därför ta marknadsvärde av BTC. Under toppen av 2021 var väl BTC dominans nere på under 35% om jag inte minns fel?
Citera
2022-01-02, 16:16
Medlem
Citat:
Skämtade lite med summan men jag är övertygad om att vi kommer över 100K under 2022, och 300K är absolut inte uteslutet. Naturligtvis kommer vi att ha korrektioner under vägens gång, vi är i en korrektion i skrivande stund, men det är så BTC arbetar sig uppåt.

Håller med om att vi gott kan släppa detta nu, så får vi se vad som händer.

Sådant kan vi ta via pm.

Gott nytt år!
Tack detsamma!

"Dom kallar oss krypto" Bra svensk kryptopodd med Mårten Andersson som jag lyssnar på varje vecka.
https://open.spotify.com/show/5TcpDbzhxfyDSsPgcY1vx0
Citera
2022-01-02, 16:18
Avslutad
Citat:
Tack detsamma!

"Dom kallar oss krypto" Bra svensk kryptopodd med Mårten Andersson som jag lyssnar på varje vecka.
https://open.spotify.com/show/5TcpDbzhxfyDSsPgcY1vx0

Tack för tips!
Citera
2022-01-02, 21:00
Medlem
Citat:
Historiskt sätt har altcoin season inte skett när BTC går ner utan när BTC gör sin retrace innan bear market. Alltså om BTC redan toppat på 69k och nu efter en kraftig dipp ner till 42k så kommer BTC röra sig uppåt igen (retrace) till runt 60k, och det är under altcoins stiger kraftigt och tar marknadsvärde från BTC. Efter det så rasar allt och vi hamnar i en bear market igen som förut.

Det blir såklart ogiltigt om BTC skulle nå ett nytt ATH under detta år. Det jag skrev ovan skulle bara gälla så länge BTC redan har toppat. Så länge BTC inte dippar kraftigt och sakta rör sig uppåt så tror jag altcoins kommer stiga kraftigt och därför ta marknadsvärde av BTC. Under toppen av 2021 var väl BTC dominans nere på under 35% om jag inte minns fel?

Rätta mig om jag har fel men vad jag kommer ihåg av 2017 så gick btc upp mot 20k ganska snabbt för att sedan tappa marknadsvärde och alt season började för att sedan gå in i en bear market.

Detta år har vi sett bitcoin stiga upp mot 60k för att sedan gå ner i marknadsvärde och alt season började, marknaden gick neråt och sedan började en all season istället, nu är det en lägre marknad igen. Min poäng är att marknaden ser lite annorlunda ut än 2017.

2017 = btc season(20k) - > alt season -> bear market
2021 = btc season(~60k) -> alt season -> dipp -> btc season/all season(69k) -> dipp - > ?

Nu är jag ingen som direkt som kollar eller har bra koll på marknaden i form av analys, slutade själv köpa 2019 med undantag i mars 2020. Har under 2021 tagit hem vinst när jag tyckt att det passat.

Gick lite väl djupt i denna diskussion men du kan se marknaden åt båda håll och inte blint stirrar på 100k som en självklarhet. Det är inte alla som kan göra det och därför nämnde jag dig tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in