2022-01-01, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vadå sluta lek smart? Om man säger att det är fullt möjligt med 300k så borde man väl kunna motivera hur det skulle kunna vara möjligt? Annars kan jag säga att $1B är möjligt. Vad är poängen med ett sånt påstående, att allt är möjligt? No shit. Jorden kan gå under imorgon, men det skulle jag aldrig säga för jag har inget att grunda det påståendet på.

Så du skulle hålla fast vid din teori även om vi inte går ännu mer paraboliskt och istället faller ner till 10-15k? Som tidigare nämnts av en annan person så har BTC gått från 3k till 60k under 1 år. Är inte det att gå paraboliskt? Folk blir verkligen giriga.

Motivera hur det skulle kunna vara möjligt? Min motivering är att du inte förstått vad BTC är för något, och vart BTC är på väg.
Citera
2022-01-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Motivera hur det skulle kunna vara möjligt? Min motivering är att du inte förstått vad BTC är för något, och vart BTC är på väg.
Din motivering till att BTC kan gå till 300k denna cycle är att jag inte förstått vad BTC är för något? That doesn't make any sense. Varför skulle jag vara en del av din motivering?

När skulle ens BTC kunna nå 300k enligt dig?

Startade en ny tradition igår. På nyårsdagen köper man alltid pizza. Eftersom en kille köpte 2 pizzor för 10k BTC så "beställde" jag lite BTC innan jag ringde för att beställa pizza. Ska göra samma sak varje nyårsdag för att fira varje år med BTC!
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-02 kl. 00:04.
Citera
2022-01-02, 00:48
Avslutad
Citat:
Din motivering till att BTC kan gå till 300k denna cycle är att jag inte förstått vad BTC är för något? That doesn't make any sense. Varför skulle jag vara en del av din motivering?

När skulle ens BTC kunna nå 300k enligt dig?

Startade en ny tradition igår. På nyårsdagen köper man alltid pizza. Eftersom en kille köpte 2 pizzor för 10k BTC så "beställde" jag lite BTC innan jag ringde för att beställa pizza. Ska göra samma sak varje nyårsdag för att fira varje år med BTC!

Du behöver inte förstå vad jag menar när jag säger att du inte förstått BTC och vart BTC är på väg, jag förstår väldigt lite av dina piruetter här i tråden. Hade du inte trott på BTC hade det varit en sak, men det verkar du ju göra. Jag lämnar det där och tänker inte låtas mig dras in i några längre diskussioner om detta. (Jag menar för övrigt inget av detta som en förolämpning.)

BTC kan mycket väl gå till 300K redan i år eller så dröjer det två till tre år.
Citera
2022-01-02, 01:08
Medlem
Citat:
Du behöver inte förstå vad jag menar när jag säger att du inte förstått BTC och vart BTC är på väg, jag förstår väldigt lite av dina piruetter här i tråden. Hade du inte trott på BTC hade det varit en sak, men det verkar du ju göra. Jag lämnar det där och tänker inte låtas mig dras in i några längre diskussioner om detta. (Jag menar för övrigt inget av detta som en förolämpning.)

BTC kan mycket väl gå till 300K redan i år eller så dröjer det två till tre år.
Det är väl intressant att veta hur du kom fram till just 300k. Blir ju inte så rolig tråd om alla bara slänger ut random summor utan motivering. Vad är det annars man ska diskutera här?

Om du inte skapat BTC så kan du inte heller veta vad BTC egentligen är och vad det kommer bli. Även det är en ganska meningslös kommentar på sandlådenivå. Då är det bättre att säga vad du tror BTC är och kommer bli istället för att säga att andra inte fattar.

Jag är uppenbarligen inte lika girig eftersom jag inte tror på 300k inom 1-2 år. BTC kommer växa, men det är inte hälsosamt för nån att den växer så snabbt som vissa här förespråkar. Om man verkligen vill att BTC ska bli en riktig seriös tillgång kan man inte fortsätta sitta och önska lika stora gains som BTC haft tidigare. Det är som att man vill ha samma gains, men inte samma korrektioner som förut. Hur skulle det ens vara möjligt?

P.S. Institutioner har alltid fuckat retail investors, varför skulle dom plötsligt sluta nu när dom har världens chans?
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-02 kl. 01:11.
Citera
2022-01-02, 04:06
Avslutad
Citat:
Det är väl intressant att veta hur du kom fram till just 300k. Blir ju inte så rolig tråd om alla bara slänger ut random summor utan motivering. Vad är det annars man ska diskutera här?

Om du inte skapat BTC så kan du inte heller veta vad BTC egentligen är och vad det kommer bli. Även det är en ganska meningslös kommentar på sandlådenivå. Då är det bättre att säga vad du tror BTC är och kommer bli istället för att säga att andra inte fattar.

Jag är uppenbarligen inte lika girig eftersom jag inte tror på 300k inom 1-2 år. BTC kommer växa, men det är inte hälsosamt för nån att den växer så snabbt som vissa här förespråkar. Om man verkligen vill att BTC ska bli en riktig seriös tillgång kan man inte fortsätta sitta och önska lika stora gains som BTC haft tidigare. Det är som att man vill ha samma gains, men inte samma korrektioner som förut. Hur skulle det ens vara möjligt?

P.S. Institutioner har alltid fuckat retail investors, varför skulle dom plötsligt sluta nu när dom har världens chans?

Vad vet du om vad som är en hälsosam tillväxttakt för BTC, i synnerhet i dessa tider med pandemi och skenande inflation? Svar = du vet absolut ingenting.
Citera
2022-01-02, 10:24
Medlem
Leastons avatar
Kunde vi gå från 7-8k (eller så lågt som 3.8k) nivåer 2020 till närmare 70k i somras, så vore det inga konstigheter att gå från dagens nivåer till 300k inom 2 år?

Det vore mer konstigt om vi inte har ett par till länder som gjort en "El Salvador" innan dess, och ett par till mega-corps som gjort en "Tesla" innan dess.
Folk stirrar sig för blinda på en graf och glömmer bort det fundamentala som sker. Bitcoin idag är något helt annat än Bitcoin var för bara 1.5 år sedan. Och om 1.5 år till så....

*ser framför mig hur belackare säger "vad var det jag sa" om Bitcoin toppar ut på 270k...*
Senast redigerad av Leaston 2022-01-02 kl. 10:38.
Citera
2022-01-02, 11:08
Medlem
Citat:
Vad vet du om vad som är en hälsosam tillväxttakt för BTC, i synnerhet i dessa tider med pandemi och skenande inflation? Svar = du vet absolut ingenting.
Haha okej, det enda du kan svara i varje inlägg är "du vet ingenting".

Men det är säkert "jättehälsosamt" att BTC går från 3k till 300k inom 2-3 år. Hade BTC gått till 300k under så kort tid hade den presterat lika bra som under 2017 bull run. Vi alla vet vad som hände efter det. Vi kanske ska vänta på 100k som alla förväntade sig ske under 2021 innan vi snackar om 300k

Om ni inte vill att BTC ska dumpa lika hårt som sist så ska man nog inte önska att BTC pumpar lika hårt.
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-02 kl. 11:12.
Citera
2022-01-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kunde vi gå från 7-8k (eller så lågt som 3.8k) nivåer 2020 till närmare 70k i somras, så vore det inga konstigheter att gå från dagens nivåer till 300k inom 2 år?

Det vore mer konstigt om vi inte har ett par till länder som gjort en "El Salvador" innan dess, och ett par till mega-corps som gjort en "Tesla" innan dess.
Folk stirrar sig för blinda på en graf och glömmer bort det fundamentala som sker. Bitcoin idag är något helt annat än Bitcoin var för bara 1.5 år sedan. Och om 1.5 år till så....

*ser framför mig hur belackare säger "vad var det jag sa" om Bitcoin toppar ut på 270k...*
Och kunde BTC faila att nå 100k som många förväntade sig så kan vi faila nå 300k inom snar framtid. BTC är inte ens i närheten av ATH. Absurt att snacka om så höga nivåer när vi inte ens fått nytt ATH som krävs för att officiellt bekräfta "extended cycle".
Citera
2022-01-02, 11:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Och kunde BTC faila att nå 100k som många förväntade sig så kan vi faila nå 300k inom snar framtid. BTC är inte ens i närheten av ATH. Absurt att snacka om så höga nivåer när vi inte ens fått nytt ATH som krävs för att officiellt bekräfta "extended cycle".

Tycker det är mer absurt att säga att vi skall ner till 10.1k först...
Citera
2022-01-02, 11:13
Medlem
Citat:
Om vi får nytt ATH under 2022 så ska jag hålla käften. Jag lovar. Vi lär hamna runt 60k igen först, men inte högre.
Citera
2022-01-02, 13:18
Avslutad
Citat:

Länder, stora banker, pensionsfonder, etc, etc. Hur man då kan inbilla sig att det ska gå annat än upp, upp, upp (med korrektioner längs vägen) är absurt.

Citat:
Haha okej, det enda du kan svara i varje inlägg är "du vet ingenting".

Men det är säkert "jättehälsosamt" att BTC går från 3k till 300k inom 2-3 år. Hade BTC gått till 300k under så kort tid hade den presterat lika bra som under 2017 bull run. Vi alla vet vad som hände efter det. Vi kanske ska vänta på 100k som alla förväntade sig ske under 2021 innan vi snackar om 300k

Om ni inte vill att BTC ska dumpa lika hårt som sist så ska man nog inte önska att BTC pumpar lika hårt.

Det enda du kan säga är: "Det hände innan", och det mantrat kör du fast omständigheterna är helt annorlunda. Det finns inte heller någon naturlag som säger att BTC ska dumpa lika mycket som BTC pumpar. Men det är tydligen sådana absurditeter du utgår ifrån.

Citat:

Word.
Citera
2022-01-02, 14:31
Medlem
Vad gäller bull/bear market och diskussionen om att vi inte längre kommer ha en bear market baseras ju mycket till att större företag och personer nu är investerade i kryptomarknaden(Saylor, Tesla). Motiveringen är ju då att dessa inte tillåter att marknaden kommer att gå ner i en bear market. Tror själv att detta är felaktigt då det finns mycket som talar emot det, exempelvis så ser vi nu och då att aktiemarknaden går ner som är betydligt större, sen så är en enormt stor del av pengarna i skitvalutor som Doge och Shiba, Musks inflytande osv. Marknaden har blivit till viss del betydligt bättre och mycket har hänt men Ethereum har fortfarande problem med transaktionskostnader(likt BTC 2017) för att ta ett exempel. Det här får ju mig att tro att vi fortfarande kommer se en bear market som vanligt(marknaden är till stor del omogen så det bara skriker om det).

Bull/bear markets historiskt har ju baserats på Bitcoins halvering och kommer troligtvis att fortsätta göra det.

När det kommer till youtubare och twitter personer som vet exakt vart Bitcoin kommer att gå tjänar oftast pengar på reklam och dylikt och kanske inte så mycket på själva krypton alla gånger. Följer man dessa blint så behöver man nog fundera på vad man riktigt gör. Följ marknaden som den är istället för att tro det ena eller det andra. Var föreberedda på att det kan gå kraftigt upp eller ner, istället för bara upp.

Kan absolut tro att marknaden slår nytt ATH men tror inte Bitcoin kommer gå till 100k$ med en dominance under 40%, en bear market tror jag vi ser i slutet av 2022 men sen så vet jag shit about fuck så.

Av er här inne så behöver ni nog lyssna lite mer på davids-taxi, han verkar ha bäst koll här.
Senast redigerad av bjebbosten 2022-01-02 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in