Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Du gör det klassiska felet att blanda ihop möjligheter med troligheter.
Sith har inte sagt någonting om hur troligt det är att ett visst pris nås vid en viss tidpunkt, så därför kan du inte fråga honom när hans åsikt är invaderad.
Sluta leka smart och läs vad folk skriver istället.
Jag ändrar mig och säger att cyklerna ser ut att fortsätta när vi går paraboliskt och toppar ut med en blow of top så som vi sett 2-3 gånger tidigare de senaste 10 åren. För att detta skall ske behöver BTC nå nivåer över 150k, förmodligen upp mot 300k.
Tills detta sker så tycker jag det ser ut som att cyklerna INTE kommer fortsätta, och det finns fundamentalt resonemang som gör dagens beteende fullt rimligt.
Vadå sluta lek smart? Om man säger att det är fullt möjligt med 300k så borde man väl kunna motivera hur det skulle kunna vara möjligt? Annars kan jag säga att $1B är möjligt. Vad är poängen med ett sånt påstående, att allt är möjligt? No shit. Jorden kan gå under imorgon, men det skulle jag aldrig säga för jag har inget att grunda det påståendet på.
Så du skulle hålla fast vid din teori även om vi inte går ännu mer paraboliskt och istället faller ner till 10-15k? Som tidigare nämnts av en annan person så har BTC gått från 3k till 60k under 1 år. Är inte det att gå paraboliskt? Folk blir verkligen giriga.