Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Varför läser du inte vad jag skriver istället för att dra en rövare om dina högt uppsatta kontakter? Du borde kanske bekanta dig med någon svensklärare istället för politiker, generaler och baroner eller vad du nu åsyftar. Jag har inte pratat om någon konspiration jag bara utbildade dig i att även om länder är överens om vissa saker så kan de vara i krig över andra. Du påstod nämligen att så fungerar det inte, vilket är fel.
Edit: Är konfirmeringsbias spännande hehe? Vilket vidlyftigt leverne!
Detta vet jag också..
USA och Ryssland kan absolut komma överens om tex oljepriser men samtidigt tjafsa om andra saker.
Dock finns det ingen Agenda21-konspiration som vissa vill försöka lura i folk.
Där alla världens ledare arbetar efter en hemlig överenskommelse och samtidigt upprustar för krig.
Någon jävla måtta måste det finnas på fantasierna enligt mig.
Det finns faktiskt folk som kan gå på snacket och bli rädda på riktigt.
Dom enda som vinner på att det förekommer dylika diskussioner här är diktaturerna Ryssland och kina. Dom vill inget hellre än att så split och osäkerhet in i andra befolkningar.
Psykologisk krigföring kallas det.
Det är tex därför vi har avdelningar för kontraspionage inom det militära och polisen.
Och ja, jag vet att deras huvudsakliga uppgifter inte är att motverka just den typen av missinformation, men i tillräcklig mängd, hotar den vår säkerhet på många plan..