2022-01-01, 22:31
Medlem
Provat ett antal cbd vape oljor för några år sedan men kände ingen som helst effekt. Vore mycket tacksam om någon kunde tipsa om någon cbd strain som hjälper mot smärta eller har lugnande effekt.
Citera
2022-01-01, 22:33
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werkstadt
Provat ett antal cbd vape oljor för några år sedan men kände ingen som helst effekt. Vore mycket tacksam om någon kunde tipsa om någon cbd strain som hjälper mot smärta eller har lugnande effekt.

Köp en ört vape och vapea CBD buds / hasch . Det har gett mig bäst effekt framförallt hasch . Finns massor av tips i tråden .
Citera
2022-01-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Tråkigt att dom inte kan gå en extra meter för sina kunder , nu måste jag givetvis vara objektiv , jag har ännu inte sett några bevis , men vi utgår från att de lurat dig och inte svarat på sånna simpla frågor som att få två olika strains då är det ingen bra verksamhet .

Jag mailade faktiskt dom en gång angående en annan fråga och fick inget svar själv för mig betyder service mind allt , kan man inte gå en extra meter för sina kunder få borde man inte arbeta inom service .

Vilka shoppar rekomenderar du förresten?

Mjo jag väntade på månader på svar, skrev kortare mail osv. Sedan helt plötsligt fick de tid att svara, men då att de inte tänker lägga 5 min på mig, och att det var oförskämt av mig att nämna att andra shoppar hjälper sina kunder, alltså what the fuck?

Jag kan lägga upp mailscreens, jag har ingen anledning till att ljuga här, andra har skrivit att han var obehaglig och hotade nästan dem ju så tänk om ger mig problem(inte för att jag är rädd då många skyddar mig, dessutom har jag skyddsystem och take precautions tom när jag inte ens är hemma) om jag lägger upp det? De har varit så skumma på mailen att jag inte litar alls på dessa människor och vill inte ha någonsin med dem och göra igen, inte intresserad utav deras produkter heller längre när alla andra butiker har bättre och en kundservice som bryr sig om sina kunder istället för att be dem om hjälp, lura, sedan ljuga om det, pissa på dem och ignorera och till och med makulera betalda orders! Herregud.

Jag vill inte förstöra hela deras butik men så att de ska känna att de gjorde fel när de lovade mig saker, bad mig om saker som jag gjorde och slösade tid på med de inte ville lägga 5min på mina mail trots jag handlat för många tusen utav dem, sedan pissade på mig, ignorerade mig och inte ens skicka betalda order samt fel och möglig produkt innan dess. Jag är en förlåtande människa och jag varnade dem att om de inte skickade min betalda order (inget extra elr rabatt inte ens två sorter) att jag skulle skriva omdöme här, de fick en chans trots allt helvete jag gick igenom pga. deras girighet och lögner.

Av den mögliga produkten(har för mig blöt kompolti, från början var den ja köpte bra sedan kom den fuktig och möglig) fick jag hälsokomplikationer i form av inflammation som jag fått uppsöka läkarvård för, tillslut blev det bra efter behandling men det kunde ha blivit värre. Buds ska inte vara helt blöta liksom, det blir mögel då.

Jag vill bara att ingen blir utsatt för samma skit som jag blev, jag skrev till dem att jag skulle skriva allt detta här om de inte skickade min betalda order som de makulerade och gav dem chans efter chans(skulle ju varnat för möglet och minska detaljer om det andra, så folk vet men inte blir avskräckta, kanske ännu snällare då jag är förlåtande som sagt) men de var kaxiga nog att skita i mig och låtsas som det regnar.

Värsta butik&köpupplevelsen någonsin. Tack och lov är de ensamma i cbdbranschen om att vara så här moraliskt korrupta. De ger hampa a bad name. Jag trodde jag hade otur men verkar vara andra som ser att det är inga schyssta folks bakom siten.

Jag har älskata riktigt många produkter på cbdbuds.nu (numera upgradenatural), otrolig kundservice, Cannabislight.se också. Testade ett bra tag sedan nordicmedcan, generalens hampa som också var schyssta, dyrare men ändå godkända och bra kvalité och kundservice. Men mina två favoriter är CBDbuds och Cannabislight, dessa bryr sig verkligen om kunden och har kvalité. Kanske ska pröva HerbalistCBD och återkommer i tråden om vad jag tyckte om deras buds om jag köper dem.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-02 kl. 00:43.
Citera
2022-01-02, 00:42
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Mjo jag väntade på månader på svar, skrev kortare mail osv. Sedan helt plötsligt fick de tid att svara, men då att de inte tänker lägga 5 min på mig, och att det var oförskämt av mig att nämna att andra shoppar hjälper sina kunder, alltså what the fuck?

Jag kan lägga upp mailscreens, jag har ingen anledning till att ljuga här, andra har skrivit att han var obehaglig och hotade nästan dem ju så tänk om ger mig problem(inte för att jag är rädd då många skyddar mig, dessutom har jag skyddsystem och take precautions tom när jag inte ens är hemma) om jag lägger upp det? De har varit så skumma på mailen att jag inte litar alls på dessa människor och vill inte ha någonsin med dem och göra igen, inte intresserad utav deras produkter heller längre när alla andra butiker har bättre och en kundservice som bryr sig om sina kunder istället för att be dem om hjälp, lura, sedan ljuga om det, pissa på dem och ignorera och till och med makulera betalda orders! Herregud.

Jag vill inte förstöra hela deras butik men så att de ska känna att de gjorde fel när de lovade mig saker, bad mig om saker som jag gjorde och slösade tid på med de inte ville lägga 5min på mina mail trots jag handlat för många tusen utav dem, sedan pissade på mig, ignorerade mig och inte ens skicka betalda order samt fel och möglig produkt innan dess. Jag är en förlåtande människa och jag varnade dem att om de inte skickade min betalda order (inget extra elr rabatt inte ens två sorter) att jag skulle skriva omdöme här, de fick en chans trots allt helvete jag gick igenom pga. deras girighet och lögner.

Av den möjliga produkten fick jag hälsokomplikationer i form av inflammation som jag fått uppsöka läkarvård, tillslut blev det bra men det kunde ha blivit värre. Buds ska inte vara helt blöta liksom, det blir mögel då.

Jag vill bara att ingen blir utsatt för samma skit som jag blev, jag skrev till dem att jag skulle skriva allt detta här om de inte skickade min betalda order som de makulerade och gav dem chans efter chans men de var kaxiga nog att skita i mig och låtsas som det regnar.

Värsta butik&köpupplevelsen någonsin.

Jag har gillat riktigt många produkter på cbdbuds.nu (numera upgradenatural), otrolig kundservice, Cannabislight.se också. Testade ett bra tag sedan nordicmedcan, generalens hampa som också var schyssta, dyrare men ändå godkända och bra kvalité. Men mina två favoriter är CBDbuds och Cannabislight. Kanske ska pröva HerbalistCBD och återkommer i tråden om vad jag tyckte om deras buds om jag köper dem.

Tack för tipsen , ett tips är att alltid bryta upp budden innan du grindar dom , ibland kan det vara svårt att se möglet , men det ser ibland ut som samma typ av " spindel näts mögel " som när mat möglar, ibland faller det även ut mögel damm när man bryter upp budsen , har själv Upplevt att en carmagnola strain från hampabonden innehöll lite väll mycket frön och kvistar vid ett tillfälle ( skulle själv aldrig släppa en batch på det sättet om jag var återförsäljare ) nu för tiden finns det maskiner / redskap som kan manikurera buds svin fort , de borde investera i en sådan nu vissa hävdar att det är bra att röka torkade löv också .

Hade jag sålt CBD hade jag sett till att varenda kund fick ett boveda pack som håller.rätt luftfukrighet och fick välja zip bag eller tin can , det är en kostnad som är en piss i vinden jämfört med vinst marginalen per kilo / HG .
Senast redigerad av Galdar 2022-01-02 kl. 00:43. Anledning: Stavfel
Citera
2022-01-02, 03:41
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Det bör vara en svår process och det känns som det skulle behövas ett labb för att göra något sådant.

Verkar va mycket som behövs för att genomföra, i slutändan blir det väl kanske till och med dyrare än att bara gå och köpa. Bättre att hålla sig till cbd, thc:et förstör oss i längden!
Citera
2022-01-02, 21:31
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Verkar va mycket som behövs för att genomföra, i slutändan blir det väl kanske till och med dyrare än att bara gå och köpa. Bättre att hålla sig till cbd, thc:et förstör oss i längden!

Finns inget annat att säga än att din profilbild stämmer - KING -
Citera
2022-01-03, 03:25
Medlem
Citat:
Tack för tipsen , ett tips är att alltid bryta upp budden innan du grindar dom , ibland kan det vara svårt att se möglet , men det ser ibland ut som samma typ av " spindel näts mögel " som när mat möglar, ibland faller det även ut mögel damm när man bryter upp budsen , har själv Upplevt att en carmagnola strain från hampabonden innehöll lite väll mycket frön och kvistar vid ett tillfälle ( skulle själv aldrig släppa en batch på det sättet om jag var återförsäljare ) nu för tiden finns det maskiner / redskap som kan manikurera buds svin fort , de borde investera i en sådan nu vissa hävdar att det är bra att röka torkade löv också .

Hade jag sålt CBD hade jag sett till att varenda kund fick ett boveda pack som håller.rätt luftfukrighet och fick välja zip bag eller tin can , det är en kostnad som är en piss i vinden jämfört med vinst marginalen per kilo / HG .

Mjo fick nog samma batch, det stod lite kvistar men var väldigt mycket, vissa andra gånger var det bra så det var inte alltid strul. Jag kanske var lite väl hård mot scentstop men jag mådde inte alls bra över hur de bemötte/behandla mig och jag var förbannad. Tänkte också att det är nog inte så ofta sånt händer, hade ju handlat en del av dem förut så då var jag flera gånger nöjd däremot är det lite grejer de borde tänka på ifrån sista gången då det var inte alls en bra upplevelse och rent ut sagt taskigt, annars hade jag aldrig skrivit det här. Aja hoppas de förbättrar sig i detta i framtiden, alla kan fela.
Citera
2022-01-04, 16:20
Medlem
AberKruxs avatar
Rökte lite Charas CBD hasch för någon kväll sedan och jäklar vilket drag det var i puffarna. Trycker sönder haschet lite och lägger i en träpipa med pipgaller och röker. Då man tänder en färsk bit alltså... jävlar vilken skön känsla. Man känner verkligen som ett rus då man drar i sig röken från en färsk tänd bit.

Då det blir bara en askklump kvar märker man direkt att hitsen inte har något kvar att ge och det är dags att ladda mer i pipan.

Funderar på att röka lite ikväll också, har ni någon favoritritual eller vad man ska kalla det som ni gör medans ni röker?
Går ni ut eller röker ni under fläkt i köket eller vid öppet fönster eller hur föredrar ni?

Själv brukar jag gå ut och röka jointsen med buds då det blir ganska mycket aska som ramlar ner. Pipan röker jag inne vid öppet fönster.
Citera
2022-01-04, 16:27
Medlem
Tänkte köpa herbmeds ice hasch.
Är det ett bra substitut? Tyckte budsen Skywalker som jag fick rekommenderat fungerade 0.
Lukta gott iaf och smaka ok men utan effekt är det ingen idé? Tänkte ge haschet en chans annars blir det streetan igen 🤷
Citera
2022-01-04, 16:32
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Rökte lite Charas CBD hasch för någon kväll sedan och jäklar vilket drag det var i puffarna. Trycker sönder haschet lite och lägger i en träpipa med pipgaller och röker. Då man tänder en färsk bit alltså... jävlar vilken skön känsla. Man känner verkligen som ett rus då man drar i sig röken från en färsk tänd bit.

Då det blir bara en askklump kvar märker man direkt att hitsen inte har något kvar att ge och det är dags att ladda mer i pipan.

Funderar på att röka lite ikväll också, har ni någon favoritritual eller vad man ska kalla det som ni gör medans ni röker?
Går ni ut eller röker ni under fläkt i köket eller vid öppet fönster eller hur föredrar ni?

Själv brukar jag gå ut och röka jointsen med buds då det blir ganska mycket aska som ramlar ner. Pipan röker jag inne vid öppet fönster.

Låter trevligt ! Har aldrig rökt hasch i en vanlig pipa , men hade jag haft ett rök rum hade jag nog kunnat tänka mig det , eventuellt ute i naturen på en lång cykel tur eller vid skogs vandring eller liknande.

Jag brukar röka i vapen , i vardagsrummet , har ett stort arm stöd på soffan , där lägger jag vapen, grindern och en kopp te , ibland tar jag ett bad efter och mediterar , sist tog jag det lugnt efter en lång och intensiv dag med mycket studier just nu , hade lite huvudvärk och var allmänt spänd , kollade en episod av den gamla kampsports dokumentären fight Quest där två amerikaner provar olika kampsporter ute i världen , sen en kung Fu dokumentär . Sen prata jag med frugan och umgicks en timma sen sov jag gott .

Har även en låda full med " fancy " konor och liknande som jag fått av en vän , kan hända vid högtider att det blir en 24K kona eller en king hemp , förra året rullade jag en cannagar med riktiga hampa löv , men till vardags är det uteslutande vape som gäller med en kopp te , oftast kamomill eller kanel te på kvällen .
Citera
2022-01-04, 17:01
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Låter trevligt ! Har aldrig rökt hasch i en vanlig pipa , men hade jag haft ett rök rum hade jag nog kunnat tänka mig det , eventuellt ute i naturen på en lång cykel tur eller vid skogs vandring eller liknande.

Jag brukar röka i vapen , i vardagsrummet , har ett stort arm stöd på soffan , där lägger jag vapen, grindern och en kopp te , ibland tar jag ett bad efter och mediterar , sist tog jag det lugnt efter en lång och intensiv dag med mycket studier just nu , hade lite huvudvärk och var allmänt spänd , kollade en episod av den gamla kampsports dokumentären fight Quest där två amerikaner provar olika kampsporter ute i världen , sen en kung Fu dokumentär . Sen prata jag med frugan och umgicks en timma sen sov jag gott .

Har även en låda full med " fancy " konor och liknande som jag fått av en vän , kan hända vid högtider att det blir en 24K kona eller en king hemp , förra året rullade jag en cannagar med riktiga hampa löv , men till vardags är det uteslutande vape som gäller med en kopp te , oftast kamomill eller kanel te på kvällen .

Det låter riktigt härligt

Jag brukar röka och sedan sitta i min fotölj och bara ta det lugnt glömde jag att tillägga. Lösa ett korsord eller nåt knep och knåp. Ibland är radion på med någon spännande sportsänding eller så.

Det händer även att jag läser i någon lättsam tidning eller kanske faktabok om de enkla tingen i livet som gör att jag myser och mår gott

Om jag röker en joint ute tittar jag upp mot natthimlen, den där kolsvarta etern som omger oss och får oss att glömma det mesta. En kväll var jag ute och fick bevittna ett fenomen i skyn. Det var som något i skyn som dök upp och accelererade så fort att jag inte hann vända blicken uppåt. Jag såg det i ögonvrån kan man säga och det var som ett tunt glödspår i skyn i en halv sekund efter vad det nu var som accelererade så otroligt fort. 2 gånger samma kväll syntes fenomenet. Då kände man att det var en speciell kväll med röka och mystiska fenomen
Citera
2022-01-05, 17:55
Bannlyst
Påtal om CBD buds

fick precis hem 10 gram Ninja Fruit förut idag från Naturexpressen och asså wow shit vad gott dom luktar! Riktigt fina & med mycket trikomer också, bild här https://imgur.com/a/LvNeo6S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in