2021-10-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Vid körkort är det en sak, där är det nolltolerans väl vilket är väldigt fel och borde ändras, men det är inte det vi pratar om här.

Nej, det är fastslaget i rätten i HD och polisen kan inte straffa dig om du inte gjort något olagligt, än hur mycket de ogillar gräs. Det är inte olagligt att inta hampaprodukter med <0,3% THC(pyttelite mer THC A), det kommer läggas ner/du kommer bli friad om de inte kan bevisa stora mängder THC och att du gjort något olagligt samt om du har kvitto på din lagliga produkt och ännu bättre; en analys på hampan som bevisar att det är bara lagliga spårmängder THC och helt laglig EU godkänd hampa.

Sluta snacka skit, då skulle tant Agda 70 år åka på narkotikabrott eftersom hon gillar vallmobullar. Eller alla som blivit positiva av passiv rökning/hotboxing i bilar t.ex. Det kommer aldrig hålla i rätten, och HD kommer fria en.

Verkligheten ser inte ut såsom du verkar tro iaf, dagens poliser och rätten är inte efterblivna och även om man skulle fastna med CBD buds, så skulle man få det tillbaka efter analys och eftersom de kan inte bevisa att du brukat narkotika kan du inte bli straffad för detta. Hur fan tänker du ens? Varför tror du att man kan bli straffad för något helt lagligt?

Hampa/Cbd är inte ens gråzonlagligt som t.ex. RCs utan det är helt lagligt, får säljas för konsumtion samt intas. Man får även bereda det numera, därav säljs både koncentrat och lagliga hasch också.

Inse att det är stor skillnad på CBD och gräs rättsligt. För att fälla en människa som enbart använder lagliga cbd produkter måste Sverige gå ur EU och ändra svensk lagstiftning. 8Och detta kommer aldrig hända då CBD och hampa existerat i evigheter samt är lagligt nästan hela världen över.
" körkort det är en sak" är du helt eller? Det är ju det vi diskuterar huruvida det är olagligt eller ej och åter igen.
Orkar ej ens läsa. Du måste förstå att det är olagligt med thc i kroppen det spelar ingen roll om det är från hampa eller vanliga gräs.

Var snäll och inte svara på det här.
Senast redigerad av Robbejao 2021-10-13 kl. 09:36.
Citera
2021-10-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
" körkort det är en sak" är du helt eller? Det är ju det vi diskuterar huruvida det är olagligt eller ej och åter igen.
Orkar ej ens läsa. Du måste förstå att det är olagligt med thc i kroppen det spelar ingen roll om det är från hampa eller vanliga gräs.

Var snäll och inte svara på det här.

Är du trög ? Du får inte dricka alkohol heller när det gäller körkortet, därav är det inte det vi diskuterar, det är nolltolerans till berusningsmedel när du kör. Och ja, kanske man bör undvika att ha THC om man pissar för körkort eller liknande, men de som inte gör de:

Juridiskt får du enligt lag att använda lagliga hampaprodukter, även med 0,3% THC, även bererada och inta dem hur fan du vill (kanske inte publikt dock, som med alkohol).
Det är fastslaget i högsta domstolen. Vad är det du inte fattar, är du pårökt eller vad?

Det är olagligt att ha THC i kroppen ifrån narkotika(riktigt gräs och hasch), men det undantas i domstol/lagen om du intagit laglig hampa produkter med rester (0.3%) THC, så nej du har helt fel. Har du hög mängd CBD, låg mängd THC i kroppen samt kvitto på den lagliga hampan så kommer du inte bli straffad då du INTE HAR GJORT NÄGOT OLAGLIGT och har bevis för det. Är det verkligen så svårt för dig att fatta? Lägg ner spliffen ffs....
Edit: finns flera rättsliga fall som styrker mitt påstående så sluta snacka skit tack, vad du anser om THC spelar ingen roll.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-10-13 kl. 10:08.
Citera
2021-10-16, 13:07
Medlem
Fortfarande säkert att röka?

Tjena!
Hittade precis en bortglömd påse med hackade CBD buds från NordicMedCan som är införskaffat för drygt 2,5 år sedan.
Det luktar fortfarande som jag minns att det gjorde första gången jag öppnade det, möjligen något mindre intensivt.
Ser normalt ut också, dock svårt att se om det möglat eftersom det är hackat.
Hampan är torr och påsen det kom i har inte öppnats på lite mer än 2 år.

Tror ni att jag kan röka detta utan konstigheter eller borde jag slänga det och skaffa nytt?
Citera
2021-10-16, 13:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Jag skulle ha rökt om jag vore du.
Citera
2021-10-16, 13:27
Medlem
getbusys avatar
Prova bara herregud du lär klara dig om det nu mot förmodan skulle va nått vidrigt.
Citera
2021-10-17, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Jag skulle ha rökt om jag vore du.

Varför röker folk ens idag när en dry herb vaporisator tar bort massa hälsorisker? plus du får ut mer hälsofrämjande ämnen(du förlorar mer ämnen när du förbränner det istället för vaporiserar). Mycket mer diskret, mindre "pundigt" osv.

Tänkte testa Lemon Kush och CBG trikomer på cbdbuds.nu, återkommer i sådana fall när jag gjort det.
Citera
2021-10-17, 17:12
Medlem
Fittballepungs avatar
Har kollat på CBN haschet från cbdbuds.nu och undrar om det är nån här som provat det och kan rekommendera det? Eller om det finns bättre hasch på CBD marknaden som ni kan rekommendera, så är jag tacksam för tips
Citera
2021-10-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittballepung
Har kollat på CBN haschet från cbdbuds.nu och undrar om det är nån här som provat det och kan rekommendera det? Eller om det finns bättre hasch på CBD marknaden som ni kan rekommendera, så är jag tacksam för tips

CBN + CBG = Love
Citera
2021-10-18, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittballepung
Har ej provat just den, men blev rätt nöjd med CBN hasch jag köpte nyligen från Naturexpressen
hadde även lite vanligt hasch av rätt fin kvalite som jag tyckte det var rätt nice att blanda lite med
Senast redigerad av Mrsirgentleman 2021-10-18 kl. 19:29.
Citera
2021-10-19, 09:30
Medlem
Vill bara meddela att jag rökt flera olika CBD buds ifrån olika företag och klarat alla analysprover. Jag åkte fast 2017 för riktigt gräs och hasch eller ja THC helt enkelt. Just nu har jag enstaka prover kvar för att få tillbaka körkortet (igen) och jag röker buds med CBD och minimängd THC.

Slutar dock att röka minst en, en å en halv vecka innan provet tas. Och har hittills klarat mig (Period ifrån Maj-September)

Kan tänka mig att man enbart torskar om man blir tagen in action alltså direkt efter man rökt av Polisen. Men är man försiktig och behandlar skiten med respekt så bör man kunna se sig själv kunna röka i flera år framöver. Big JahJah bless
Citera
2021-10-19, 16:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Varför röker folk ens idag när en dry herb vaporisator tar bort massa hälsorisker? plus du får ut mer hälsofrämjande ämnen(du förlorar mer ämnen när du förbränner det istället för vaporiserar). Mycket mer diskret, mindre "pundigt" osv.

Tänkte testa Lemon Kush och CBG trikomer på cbdbuds.nu, återkommer i sådana fall när jag gjort det.

Ja det har du rätt i. Återkom gärna, det lät intressant å nog nåt som jag skulle testa 🙂
Citera
2021-10-21, 12:24
Medlem
Fittballepungs avatar
Då har Herbmed fått in Super silver haze igen på 23% CBD denna gång . Gjort en beställning och då passade jag även på att beställa deras ishasch som jag har varit nyfiken på väldigt länge. Återkommer med recension. Väntar även på lite Mango Kush från Raw Hemp som borde komma när som Vejpen är laddad och redo för en rejäl smoke session
Senast redigerad av Fittballepung 2021-10-21 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in