Från matchtråden angående Watfords uteblivna straff
Citat:
Tycker inte heller han är på bollen alls. Solklar straff i mina ögon efter jag kollat reprisen. Men dom har inte visat mer av den situationen så är inte helt 100
Citat:
De visade den på nytt i studion nu och Pedro slår ju bollen förbi Lloris via handskarna (men detta ändrar inte bollbanan alls) innan han blir nerriven. Tycker den är absolut solklar.
Fast om den går via handskarna så är ju Lloris på bollen och då ska det inte vara straff. Spelar väl vad jag vet ingen roll om bollbanan ändras enligt reglerna. Sen av den reprisen jag såg såg jag ingen kontakt. Men tittade inte så noga och såg bara en repris. Kommentatorerna tyckte det var straff, och Guardians liverapport tyckte det. Sen har vi det där med var och "clear and obvious". Första beslutet från domaren var ingen straff. Och repriserna var då inte tillräckligt tydliga för att ändra.
Är ju två snarlika situationer med den tidigare matchen med Arsenal när Norrmannen gick ned. Beslut på plan var ingen straff. Repriserna inte tillräckligt tydliga för att säga att det borde vara 100% straff, så beslutet kvarstår. Helt riktigt. Och just den situationen var min uppfattning att Ederson var på bollen, men otroligt svårt och se. Nu har jag inte sett situationen som ledde fram till Citys straff, men situationen jag just tog upp, och det röda på Gabriel kan man inte klaga på tycker jag. Där gör domarna rätt. Så tycker inte Arsenal kan skylla på domarna denna match. Man gör en riktigt bra insats och fälls av korkade individuella beslut. Och ännu en gång är Xhaka där och förstör. Ofattbart att han får fortsätta försötre för laget med Frisparkar/Gula/Röda kort/Straffar.
EDIT: Såg precis situationen med Silva. Visst han lägger sig lite. Men kontakt finns och Xhaka håller i tröjan. Ingen direkt kontroversiell straff enligt mig. Och återigen var väl första beslutet straff så finns ingen grund att ändra.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Tabellen för kalenderåret 2021 - grattis, City vann en tävling som inte existerar. Well done.
Jag vet att det blivit en kul grej att se kalenderåret som någon slags helhet, för att sälja klick och driva teser (manager X/lag Y har presterat bättre/sämre än tabellen visar över kalenderåret) men till syvende och sist är det luft. Irrelevant statistik som inte betyder ett dyft.
”West Ham släpper in mest mål i ligan mellan minut 55-70! Vad betyder det?”
Svar: inte ett skit. Resultatet på tavlan vid full tid och i tabellen efter säsong är det enda som betyder något.
Det är som maraton-tabellen. Kuriosa. Fun facts.
Inte menat som att pissa på city eller dig, mest en vänlig påminnelse om att det finns inga slutsatser att dra från den som varit bäst ett kalenderår, annat än att de varit bäst kalenderåret. Du kan ligga 30p före motståndarna över kalenderåret och ändå inte vinna något alls.
Var väl just det som var poängen. En tabell för hela kalenderåret görs ju varje år när vi är inne på sista dagen oavsett liga. Säger ju sig självt att man inte ska ta den så seriöst när man räknar in hela ligasystemet. En kul statistik för att summera året. Görs väl i andra sammanhang också för att sammanfatta året som gått med diverse "meningslös statistik" Eller när jag skriver kommentaren.
Citat:
Man united lyckas med bedriften att placera sig bakom både nyss nämnda Sunderland. Och storheten Sutton.
Säger sig sjävt att jag knappast drog upp tabellen som någon superseriös grej.
Knappast någon som använt denna tabell seriöst eller som mätpinne vad jag sett heller. Sen handlar väl tabellen om hur många poäng man plockat under 2021. Så inte en helt dålig måttstock heller på hur lagen presterat under året. Sen är det inga titlar som delas ut för det nej.