2022-01-01, 08:49
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Varför tror/beter sig många, vare sig de är vaccinerade eller inte, att vara vaccinerad är detsamma som att vara immun. Inte en diskussion att ta I den här tråden dock.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men som sagt. Prolemet är att han ens ska ut i media och prata. Bättre och hålla det internt.
Precis. Att spelare av olika orsaker inte är helt nöjda med sin situation är knappast ovanligt. Såvida man inte vill få till en flytt gör det inte mycket positivt att ta upp det offentligt.
Citera
2022-01-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Varför tror/beter sig många, vare sig de är vaccinerade eller inte, att vara vaccinerad är detsamma som att vara immun. Inte en diskussion att ta I den här tråden dock.

Precis. Att spelare av olika orsaker inte är helt nöjda med sin situation är knappast ovanligt. Såvida man inte vill få till en flytt gör det inte mycket positivt att ta upp det offentligt.
Ja du, det är tyvärr inte första gången mänskligheten har betett sig irrationellt utan direkt anledning
Men som du säger, är kanske inte här vi skall avhandla det.

Nej precis, det känns som att Lukaku försöker tjäna något på det. Han känns så här från sidan om som en jättebebis som sulkar så fort allt inte är 100% på hans önskan.
Citera
2022-01-01, 10:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10358201/The-2021-calendar-year-table-Man-City-MILES.html

Premier League 2021. Föga förvånande är City i topp. Överlägset. 110 poäng under året. Chelsea som är närmst är på 83. Liverpool trea. Och sen fyra är faktiskt Arsenal. Trots all skit och kritik laget får utstå. Med all rätta iförsig men finns väl en potential att ygga vidare på iallafall med detta underlag. Sen om klubben gör något med den får vi se under 2022. Sunderland femma i tabellen. Ja den räknar alltså in alla proffsdivisionerna då. Och går på point per game då antalet matcher man spelat är ojämnt. Man united lyckas med bedriften att placera sig bakom både nyss nämnda Sunderland. Och storheten Sutton.

Lika lite förvånande att Burnley och Newcastel placerar sig sämst bland Premier League lagen. Championship väntar 2022?

Vad gäller covidnyheter ställdes just Newcastles match mot Southampton in. Även Leicester-Norwich inställd sen tidigare ju. Liverpool med tre nya positiva tester. Får se om det blir mer där.

Middlesbrough har 19 positiva tester i sitt lag och fick tillslut sin match inställd i the championship. Den känns väl kanske ok. Problemet är att man i Premier League räknar in vanliga skador också.

Tabellen för kalenderåret 2021 - grattis, City vann en tävling som inte existerar. Well done.

Jag vet att det blivit en kul grej att se kalenderåret som någon slags helhet, för att sälja klick och driva teser (manager X/lag Y har presterat bättre/sämre än tabellen visar över kalenderåret) men till syvende och sist är det luft. Irrelevant statistik som inte betyder ett dyft.

”West Ham släpper in mest mål i ligan mellan minut 55-70! Vad betyder det?”

Svar: inte ett skit. Resultatet på tavlan vid full tid och i tabellen efter säsong är det enda som betyder något.

Det är som maraton-tabellen. Kuriosa. Fun facts.

Inte menat som att pissa på city eller dig, mest en vänlig påminnelse om att det finns inga slutsatser att dra från den som varit bäst ett kalenderår, annat än att de varit bäst kalenderåret. Du kan ligga 30p före motståndarna över kalenderåret och ändå inte vinna något alls.
Citera
2022-01-01, 12:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tabellen för kalenderåret 2021 - grattis, City vann en tävling som inte existerar. Well done.

Du låter lite grinig, hoppas det beror på bakfylla om det blev något firande i går Nej nej nytt år och hoppas det blir en bättre och roligare stämning i tråden (inget menat mot dig frysen).

Om man inte känner sig gammal med att tänka på att det är 2022 så kan jag ju skriva detta.

Det är 15! år sedan i dag Crouch drog till med en cykelspark och Gerrard med en volley inom loppet utav 60 sekunder mot Bolton.
Citera
2022-01-01, 13:11
Moderator
zanteras avatar
Jag tycker också 'kalenderåret' som mätpinne är en konstig grej, och det säger jag inte bara för att City toppade den för 2021. Men jag känner nog lite som Frysen att det är helt oviktigt egentligen, visst om det resulterar i 2 back-to-back ligasegrar för City så är det ju såklart starkt, men det känns ofta som att ett lag eller en spelare kan vara fantastisk över ett kalenderår men ändå inte vinna något i slutändan eftersom det är 2 halvor av 2 säsonger. Använd säsongerna som mätpinne istället!

Angående 'stormatchen' idag så ser jag väl egentligen bara 2 olika scenarion. Arsenal möter ett storlag igen och då blir det pojkar mot män och en överkörning från City's sida, eller att City är lite tröttkörda, kanske känner sig lite överlägsna "det är bara Arsenal" och att Arsenal lyckas plocka fram det bästa från sin säsong och nå ett skrällresultat. Då jag hoppas på lite spänning i ligan så hoppas jag på en Arsenal vinst (eller pinne) även om det tar emot då ett sånt resultat innebär att Generalen poppar upp i trådarna igen som gubben ur lådan och börjar tala om att PL och CL bucklorna är i norra London igen nästa år.
Citera
2022-01-01, 13:12
Medlem
Hur många mål ska arsenal förlora med idag?
5mål tror jag.
Citera
2022-01-01, 13:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du låter lite grinig, hoppas det beror på bakfylla om det blev något firande i går Nej nej nytt år och hoppas det blir en bättre och roligare stämning i tråden (inget menat mot dig frysen).

Jag lät grinigare än vad jag var, förstod det när jag skrev det Inte alls bakfull eller grinig, strålande humör faktiskt!

Det var inget personligt mot användaren som drog upp statistiken eller för att skita på City jag sågade konceptet kalenderår, mer att jag gått och stört mig på att det dras upp i tid och otid (gärna runt nyårsskiftet) när journalister ska kränga tidningar och experter ska trycka ut "analyser". Sen försöker man dra massa trend-slutsatser på det som underlag, när det är ganska meningslöst.

Exempel: United var väl klar tvåa 20/21-säsongen till exempel och tappade massa poäng mot lag som Fulham, Leicester, Leeds (förlorade även hemma mot Liverpool med 2-4). Som direkt konsekvens av de poängtappen blev de femma i kalender-årstabellen, bakom Liverpool, Arsenal och Chelsea.

Här är tabellen: https://www.transfermarkt.com/premier-league/jahrestabelle/wettbewerb/GB1/saison_id/2021

Men. De kom tvåa i ligan 20/21. Det är det enda som betyder något. Vem bryr sig om de kryssade hemma mot Fulham, när det kvittar.

Min käpphäst här är väl att jag är allergisk mot statistik som inte betyder något. Annat exempel: Thiagos passningsrekord i sin debut mot Chelsea, när Liverpool ledde och Chelsea hade en man utvisad. Det är väl kul med rekord, men givet förutsättningarna sa det noll och inget. Ändå såg man en del LFC-fans (inte i tråden främst kanske) som fick resning, "fan fatta Thiago slog rekord! I debuten! han kommer dominera PL, vi kommer vinna allt!".... sitt ner i båten!

Jag gillar också fun facts, och jag förstår att journalister behöver saker att skriva om. Men jag blir tvär när man försöker göra mer av det än vad det är, därav lät jag väl rätt grinig. Nu när jag fått sagt det, går jag vidare med livet

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag tycker också 'kalenderåret' som mätpinne är en konstig grej, och det säger jag inte bara för att City toppade den för 2021. Men jag känner nog lite som Frysen att det är helt oviktigt egentligen, visst om det resulterar i 2 back-to-back ligasegrar för City så är det ju såklart starkt, men det känns ofta som att ett lag eller en spelare kan vara fantastisk över ett kalenderår men ändå inte vinna något i slutändan eftersom det är 2 halvor av 2 säsonger. Använd säsongerna som mätpinne istället!

Angående 'stormatchen' idag så ser jag väl egentligen bara 2 olika scenarion. Arsenal möter ett storlag igen och då blir det pojkar mot män och en överkörning från City's sida, eller att City är lite tröttkörda, kanske känner sig lite överlägsna "det är bara Arsenal" och att Arsenal lyckas plocka fram det bästa från sin säsong och nå ett skrällresultat. Då jag hoppas på lite spänning i ligan så hoppas jag på en Arsenal vinst (eller pinne) även om det tar emot då ett sånt resultat innebär att Generalen poppar upp i trådarna igen som gubben ur lådan och börjar tala om att PL och CL bucklorna är i norra London igen nästa år.

Exakt så. Det kan i vissa fall vara tecken på en trend, eller bekräfta det vi redan vet (City är ett väldigt bra fotbollslag), men det är för det mesta kuriosa.

Gällande City Arsenal har jag lika kluvna känslor. Jag har ju inget emot Arsenal per se (särskilt inte så länge de är ett klart hack efter Liverpool i hierarkin), men det är tröttsamt att se forumets mest deluded användare prata om London is red efter några positiva resultat. Det är som svarte riddaren i Monty Python över hela personan.

Men självklart, för Liverpools del hoppas jag på att man ges en möjlighet att komma ikapp.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-01-01 kl. 13:29.
Citera
2022-01-01, 15:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Klopp i isolering

Jürgen Klopp will miss Liverpool’s Premier League meeting with Chelsea on Sunday after returning a suspected positive COVID-19 test result.
Citera
2022-01-01, 15:24
Medlem
Som vanligt förlorar arsenal mot bättre lag.

Nej du de blir nog ingen top4 i år heller.
Citera
2022-01-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Klopp i isolering

Jürgen Klopp will miss Liverpool’s Premier League meeting with Chelsea on Sunday after returning a suspected positive COVID-19 test result.
Är de inte klopp som är vaccinerad .

Klopp lever inte som han lär,hycklare.
Citera
2022-01-01, 15:45
Moderator
zanteras avatar
Tycker ändå Arsenal kan ha huvudena högt efter idag. Det klart bättre laget i ca en timme, inte alls flyt med domslut och en utvisning som såklart punkterar matchen. Men spelet såg ju ganska bra ut och det känns egentligen bara som Tottenham under Conte kan ha en liknande trend under våren. Jag tror inte att vi (Man Utd) är tillräckligt bra då vi inte ens kan spela lika bra som Arsenal gjorde idag mot Newcastle och Norwich. Med det sagt krävs det nog minst 1-2 januari värvningar och att spelet blir bättre under våren för att ha en chans.

Arsenal's avsaknad av Europa-spel kommer nog vara väldigt gynnande dock.
Citera
2022-01-01, 15:48
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Är de inte klopp som är vaccinerad .

Klopp lever inte som han lär,hycklare.

Jo, han är vaccinerad. Du vet att man kan få covid ändå men du blir troligtvis inte lika sjuk som en ovaccinerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in