2022-01-01, 21:07
Medlem
Arsenal borde nog också haft en straff i denna match. Jag unnade Arsenal en poäng denna match. De spelade väldigt bra och underhållande i första halvlek där de var bättre än City. Sedan slarvade Arsenal bort matchen genom att ta några dumma varningar (utvisning).

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I dag så var fotbollsvärlden (igen) vittne till hur uruselt Arsenal behandlas av domarna i England. Hur fan kunde oljearaberna få straff för händelsen mellan Xhaka och Cityspelaren? Ett jävla stort skämt. Ännu värre är det att vi fick självklart ingenting när Ödegaard klart o tydligt fälldes.

Ni idioter som hävdar att The Gunners inte blir dåligt behandlade av domarna i England (iaf jämfört med Man United och Liverpool) kan bara ta och trycka era händer långt upp i era arslen.
Citera
2022-01-01, 21:31
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.thesun.co.uk/sport/17193056/manchester-united-julian-alvarez-river-plate/amp/
Som vanligt värvar vi nästa stora spelare.!!

Medans generalens arsenal värvar b lag spelare ifrån real Madrid.
Citera
2022-01-01, 21:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I dag så var fotbollsvärlden (igen) vittne till hur uruselt Arsenal behandlas av domarna i England. Hur fan kunde oljearaberna få straff för händelsen mellan Xhaka och Cityspelaren? Ett jävla stort skämt. Ännu värre är det att vi fick självklart ingenting när Ödegaard klart o tydligt fälldes.

Ni idioter som hävdar att The Gunners inte blir dåligt behandlade av domarna i England (iaf jämfört med Man United och Liverpool) kan bara ta och trycka era händer långt upp i era arslen.

Man vinner inga matcher genom att ha korkade lirare som xhaka och gabriel. Samt hur än bra man varit i det första halvleken.

Påminner lite om edran förra match mot United där ni även gnällde.

Arsenal = Gnällspikarnas FC
Senast redigerad av EastClintfood 2022-01-01 kl. 21:37.
Citera
2022-01-01, 21:47
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Hahah hur många år ska ni skylla på domarna för att ni ej slutar top4?

Fan alla arsenal supporters är lika dåliga förlorare som generalen.

Nu håller jag förvisso på Man Utd så jag vet inte vilka du menar med "ni"
Citera
2022-01-01, 22:05
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Sagt tidigare och värt att nämnas igen. VAR är ett skämt. Vad behövs för att det ska användas VAR? Förstår att man inte kan använda det till alla olika förseelser men vid straff situationer ta 2 minuter och använd det för fan.

Aldrig kul när domaren tappar matchen så tidigt.

Citat:
''all the good defensive midfielder (fabinho, casemiro, rodri, fernandinho, busquets) are immune to yellow cards. theyre very good at fouling''

hmmm
Citera
2022-01-01, 22:54
Medlem
Vore schysst om VAR kunde bli mer konsekventa, helt otroligt hur det inte blir straff för Watford idag mot spurs. Tycker inte Tottenham imponerat spelmässigt men dom plockar poäng och det är väl det det handlar om. Känns som det är helt öppet om fjärdeplatsen i år och det som kan avgöra är väl vilka som kan få in en vettig värvning/hålla truppen fräsch.

Ser det som 33 procent chans på Arsenal, United och Spurs. Visst att united sett För jävligt ut spelmässigt men man har bra kvalité, speciellt offensivt. Får man in en mittfältare nu i januari samt att man får igång Bruno och att man får ett mittbackspar som funkar typ Victor Varane eller Bailly Varane. Bort med bindeln från Maguire.

Tottenham, det positiva där är ju att man fått in Conte som är klass. Får han igång Kane och Son så har man mycket räddat. Fortsätter det flytet dom har med domslut och som idag mål i 96e så kommer det trilla in ännu mer där.

Måste säga att jag är ändå stolt över Arsenal, vi står upp riktigt bra i 60 minuter. Sen åker vi på idiotgrejer av individer. Kan köpa Gabriel, han är ung och har vart solid rakt igenom denna säsong. Xhaka däremot... Han har bra grejer i sig men eftersom han aldrig verkar lära sig så tycker jag det är bättre och skeppa iväg han. Gillar heller inte när han ska tjata på domaren när han blivit varnad, domarna gillar han antagligen inte sen innan och det känns som att dom mycket väl kan plocka ett gult till om man öppnar käften för mycket.

Thomas Partey gör sin bästa match i Arsenaltröjan, kommer han hålla denna formen framöver efter AFC så är han värd varenda krona.

Blir en intressant vår och för min egen del är jag nöjd även om vi kommer femma eller sexa så länge man ser att laget och spelet utvecklas. Ett tag under Emery och även under Artera så var hela identiteten borta. Kan ta att man förlorar mot lag som City, Liverpool och Chelsea för tillfället. Våran snittålder är yngst i PL och kan man krydda denna trupp med en mittfältare till typ Renato Sanches eller Zakaria plus en striker i form av Schick eller Vlahovic så kommer vi nå top 4 iaf och det är en jävla skillnad mot och komma 9a 🤣
Citera
2022-01-01, 23:14
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det är straff åt båda håll.

Fråga Robertson om domsluten går hans väg!

Robertson sparkade ner spursspelaren ganska grovt, om det är den händelsen du lipar över nu. Det är inte synd om Liverpool på något sätt ta av dig offerkoftan!

YNGAJ=You'll never get a job! Vi ses på Stamford jävla bönder!
Citera
2022-01-01, 23:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Robertson sparkade ner spursspelaren ganska grovt, om det är den händelsen du lipar över nu. Det är inte synd om Liverpool på något sätt ta av dig offerkoftan!

YNGAJ=You'll never get a job! Vi ses på Stamford jävla bönder!
Minnet kort?
Självklart skulle Kane åkt ut efter sparken på Robertson det är alla överens om utom domaren och VAR i just den matchen. Hade då Robertson åkt ut sen? Nopp!

Läs hans inlägg och försök förstå vad som besvarades…
Citera
2022-01-01, 23:24
Medlem
Jag räknar inte bort West ham som en av aspiranter för knipa 4 platsen.

Arsenal,West ham, Tottenham, united,de kommer slåss om plats 4-7
Citera
2022-01-01, 23:31
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Thomas Partey gör sin bästa match i Arsenaltröjan, kommer han hålla denna formen framöver efter AFC så är han värd varenda krona.

Tänkte fråga just detta. Fortsätter arsenal spela som dom gjorde i dag så blir det en spännande vår.
Citera
2022-01-01, 23:32
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Minnet kort?
Självklart skulle Kane åkt ut efter sparken på Robertson det är alla överens om utom domaren och VAR i just den matchen. Hade då Robertson åkt ut sen? Nopp!

Läs hans inlägg och försök förstå vad som besvarades…

Byt nu inte ämne ala generalen nu för fan! Vem i hela helvete bryr sig om vad Kane gjorde, alla höll ju mer eller mindre med LFC-fansen om att det var ett rött ni kommer inte vinna ligan även om han fick
syna det röda i en alternativ värld.

När du tar upp det där med minne kort så ska jag förklara tydligt för dig att mitt minne sträcker sig långt tillbaka i tiden när det kommer till LFC. Som tillexempel den där cupfinalen 1985 i Belgien.
Citera
2022-01-01, 23:34
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Byt nu inte ämne ala generalen nu för fan! Vem i hela helvete bryr sig om vad Kane gjorde, alla höll ju mer eller mindre med LFC-fansen om att det var ett rött ni kommer inte vinna ligan även om han fick
syna det röda i en alternativ värld.

När du tar upp det där med minne kort så ska jag förklara tydligt för dig att mitt minne sträcker sig långt tillbaka i tiden när det kommer till LFC. Som tillexempel den där cupfinalen 1985 i Belgien.
Citeringen är ju just hans inlägg och påståendet i det som besvarades 👀

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in