• 1
  • 2
2022-01-01, 11:12
Medlem
solstrålars avatar
30, man, har inte haft en vän sen skolan. Noterar att det finns massor av dejting och knullappar men väldigt få bara vänskapsökande. Och de jag hittar är bara för kvinnor. Där finns hur mycket som helst. De jag hittar för män är bögdejtingappar.

Så hur fan hittar man nya vänner som vuxen man? Finns det ingen app för oss?

Känns som det finns rätt många män som saknar vänner, så var är apparna som löser ensamheten som vi alla vet orsakar så mycket lidande hos oss? Ska det vara så
svårt att skapa ett forum för oss att kunna träffas och dela intressen? Kvinnor verkar ha alla dessa moderna sociala verktyg i överflöd…
Senast redigerad av solstrålar 2022-01-01 kl. 11:16.
Citera
2022-01-01, 11:16
Medlem
TheJackets avatar
App vet jag inte men forum för intressen finns ju alltid.

Nog det enklaste sättet att hitta vänner online.
Citera
2022-01-01, 11:17
Medlem
Det finns väl en massa olika organisationer inom sport, hobbies, fritidsintressen osv där det kryllar av olika män som vill ha kontakt?
Citera
2022-01-01, 11:20
Medlem
undercover-racists avatar
Finns en app som heter meetup eller något liknande. Där ska det finnas diverse aktiviteter för att träffa och lära känna nytt folk.
Citera
2022-01-01, 11:21
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det finns väl en massa olika organisationer inom sport, hobbies, fritidsintressen osv där det kryllar av olika män som vill ha kontakt?

Problemet med dessa är ju alltid att de som är där redan har sitt privatliv med vänner och efter aktiviteten alltid går hem till sitt. Det är absolut inte så lätt som det är för kvinnor som utför aktiviteter. Män verkar ha något social blockad mot att vid sådana tillfällen knyta kontakten. Jag vet inte om det är någon slags fjantig bögrädsla men det fungerar absolut INTE som med kvinnor som får vänner direkt.
Senast redigerad av solstrålar 2022-01-01 kl. 11:24.
Citera
2022-01-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
30, man, har inte haft en vän sen skolan. Noterar att det finns massor av dejting och knullappar men väldigt få bara vänskapsökande. Och de jag hittar är bara för kvinnor. Där finns hur mycket som helst. De jag hittar för män är bögdejtingappar.

Så hur fan hittar man nya vänner som vuxen man? Finns det ingen app för oss?

Känns som det finns rätt många män som saknar vänner, så var är apparna som löser ensamheten som vi alla vet orsakar så mycket lidande hos oss? Ska det vara så
svårt att skapa ett forum för oss att kunna träffas och dela intressen? Kvinnor verkar ha alla dessa moderna sociala verktyg i överflöd…

Lösningen på ensamheten kan inte vara en app. Människor är inte ensamma för de saknar appar utan för de är ointresserade av andra människor eller är knepiga personer som folk undviker. Om du vill få fler vänner revidera dina värderingar och bli en mer rolig och tillmötesgående människa.
Citera
2022-01-01, 11:23
Medlem
okok1s avatar
Verkar finnas en hel del appar om man söker "app to meet friends" etc.
Citera
2022-01-01, 11:24
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Lösningen på ensamheten kan inte vara en app. Människor är inte ensamma för de saknar appar utan för de är ointresserade av andra människor eller är knepiga personer som folk undviker. Om du vill få fler vänner revidera dina värderingar och bli en mer rolig och tillmötesgående människa.

Jag håller med. Försök hitta föreningar eller andra former av mötesplatser utifrån dina egna intressen.
Citera
2022-01-01, 11:25
Medlem
lalauries avatar
https://panion.com/

https://dejtguiden.se/hitta-nya-vanner/
Citera
2022-01-01, 11:25
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson

"Meetup" verkar intressant.

Citat:
Meetup is a platform for finding and building local communities. People use Meetup to meet new people, learn new things, find support, get out of their comfort zones, and pursue their passions, together.
Citera
2022-01-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
"Meetup" verkar intressant.

Ja Meetup är bra men den fungerar mest i större städer som Stockholm eller Göteborg.
Citera
2022-01-01, 11:28
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Verkar finnas en hel del appar om man söker "app to meet friends" etc.

Ja men alla de är skit när man tittar närmre eller dejtinginriktat eller för kvinnor.
Senast redigerad av solstrålar 2022-01-01 kl. 11:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in