2022-01-01, 11:32
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Lösningen på ensamheten kan inte vara en app. Människor är inte ensamma för de saknar appar utan för de är ointresserade av andra människor eller är knepiga personer som folk undviker. Om du vill få fler vänner revidera dina värderingar och bli en mer rolig och tillmötesgående människa.

Jag vet iaf kvinnor som på det sättet fåtr många nya vänner. Så varför skulle en sådan inte kunna funka för män? Man skriver in sina intressen, hittar folk i sin närhet som vill hänga anspråkslöst. Varför skulle detta inte funka för män?
Citera
2022-01-01, 11:34
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
App vet jag inte men forum för intressen finns ju alltid.

Nog det enklaste sättet att hitta vänner online.

Jag pratar inte om online. Folk på forum vill aldrig träffas irl. Jag pratar om en app för att träffa folk IRL.
Senast redigerad av solstrålar 2022-01-01 kl. 11:36.
Citera
2022-01-01, 11:34
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Finns det ingen app för oss?

Ska det vara såsvårt att skapa ett forum för oss att kunna träffas och dela intressen? Kvinnor verkar ha alla dessa moderna sociala verktyg i överflöd…

Vanligare att män träffas genom gemensamma intressen - t.ex fotboll, jakt eller facket. Förslag är att du släpper fokuset på appar och försöker engagerar dig i något som intresserar dig och är öppen för att därifrån ta steget att ses över en öl eller kaffe och bara prata.
Citera
2022-01-01, 11:36
Medlem
Citat:
Jag vet iaf kvinnor som på det sättet fåtr många nya vänner. Så varför skulle en sådan inte kunna funka för män? Man skriver in sina intressen, hittar folk i sin närhet som vill hänga anspråkslöst. Varför skulle detta inte funka för män?

Det fungar förmodligen, men grundförutsättningen är att du är normal i huvudet, någorlunda trevlig att ha att göra med och vill umgås med andra människor. Är du inte det så kommer inte appar hjälpa dig.
Citera
2022-01-01, 11:40
Medlem
Tråkigt att höra du saknar vänner men det är ju dessvärre inte så ovanligt nu för tiden.

Frågade just flickvännen om en app hon använde men den var bara för kvinnor den med.

Känner själv jag tappar väldigt mycket vänner senaste åren men det har varit mitt eget fel (inte underhållit relationerna osv…).

Finns det någon anledning till att du inte har vänner? Kan vara värt att rannsaka sig själv innan man försöker skapa nya relationer (det säger jag i all välmening och inte som någon pik eller så!) för att se till att man bygger bra hälsosamma relationer framöver. Vanligaste anledningen idag att man saknar vänner känner jag själv som är i liknande ålder, är att man spelar för mycket datorspel osv. Själv tröttnade jag på datorspel när jag var runt 10-12 år även om jag spelade endel CS efter det men de som fastnade i WOW-träsket märkte jag blev ganska ensamma efter ett par år, framförallt efter skolan var slut och om de inte gick vidare till universitet (vilket är ett bra ställe att skaffa nya vänner, dock svårare för oss som är över 30 såklart).

Jag har bara läst ditt inlägg här men tycker du verkar vara en trevlig och säkert härlig person och hoppas att du hittar ett sätt att få lite nya vänner! Bor du i en storstad eller en mindre stad? Även om storstäderna har sina problem och man kan ha svårt att komma in i en vänkrets som inflyttad tycker jag det kan vara en bra idé att överväga flytt dit ändå. Sedan kan du ju gå ut i området dit du flyttat och äta en lite sen middag och därefter ta en bärs och se om någon skön snubbe är där och isåfall ta kontakt för att se om ni har några gemensamma intressen osv. Aldrig själv testat detta men när jag varit ute med vänner får jag nästan alltid kontakt med nytt folk, min flickvän tycker dock att jag har någonstans utstrålning som gör att folk tar kontakt med mig vart jag än går (men det innebär inte att jag skapar några riktiga hållbara relationer med dessa människor, även om lite nummer bytts ibland). Bor du redan i en lite större stad kan du ju testa att göra samma sak där (eftersom man troligen inte träffat alla människor som bor där)
Bara ett förslag från någon som är lite trött på att vi alltid försöker lösa våra problem med telefonen som också ofta är en del i problemet att man känner sig ensam, det. Är ju klart att man måste gå dit människor finns och i telefonen och framförallt en app som är för att söka nya vänskaper finns såklart endel av dessa människor!
Stort lycka till iaf.

jag kommer nog följa tråden och se om jag själv testar något knep och skaffar lite nya vänner med mer liknande intressen än mina nuvarande vänner.
Citera
2022-01-01, 11:42
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Vanligare att män träffas genom gemensamma intressen - t.ex fotboll, jakt eller facket. Förslag är att du släpper fokuset på appar och försöker engagerar dig i något som intresserar dig och är öppen för att därifrån ta steget att ses över en öl eller kaffe och bara prata.

Så hur får man till dessa möten, utan att ge bögvibbar? För än så länge är det hur andra män reagerat.

Och jag är inte intresserad av fotboll, jakt eller facket.
Citera
2022-01-01, 11:46
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
30, man, har inte haft en vän sen skolan. Noterar att det finns massor av dejting och knullappar men väldigt få bara vänskapsökande. Och de jag hittar är bara för kvinnor. Där finns hur mycket som helst. De jag hittar för män är bögdejtingappar.

Så hur fan hittar man nya vänner som vuxen man? Finns det ingen app för oss?

Känns som det finns rätt många män som saknar vänner, så var är apparna som löser ensamheten som vi alla vet orsakar så mycket lidande hos oss? Ska det vara så
svårt att skapa ett forum för oss att kunna träffas och dela intressen? Kvinnor verkar ha alla dessa moderna sociala verktyg i överflöd…

Det finns en svensk sajt som heter Citypolarna, och jag har själv varit ute på trevliga ställen tack vare den. Rekommenderas varmt.

Mvh.
Citera
2022-01-01, 12:04
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Det finns en svensk sajt som heter Citypolarna, och jag har själv varit ute på trevliga ställen tack vare den. Rekommenderas varmt.

Mvh.

Den appen verkar vara privat, finns inget sätt att regga sig. Appen visar bara användarlogin med lösen.
Citera
2022-01-01, 12:11
Medlem
Problemet med en app är ju dels att det är otroligt pinsamt, dels att alla andra där kommer vara vänlösa, så det blir väldigt konstig stämning.

Bättre att börja med någon lämplig aktivitet där man interagerar med folk, typ en kurs i någon sport. Segling, klättring etc.

Eller en kurs i någon hobby, typ matlagning. Eller boka en resa med UCPA, till exempel skidor. Där åker man i grupper med guide, så man lär ju träffa på nya människor.
Citera
2022-01-01, 12:41
Medlem
Manlig vänskap är svår då någon blir nummer 1 och någon blir nummer 2 eller lägre i hierarkien. Det är svårt att finna sig i det för många. Vem är mest vältränad, högst lön, snyggast, bäst jobb, bäst bil etc etc. Det bygger på att man är jämbördiga eller att någon accepterar att vara dörrmatta. Politiska åsikter bör vara lika. Du kommer behöva öppna upp ditt liv, det är oundvikligt. Blotta svagheter. Många har inte tid heller, fullt upp med jobb och familj. Det är också svårt att släppa in någon nära inpå när så många är opålitliga och ilojala, har man många ärr efter knivhugg i ryggen gör det inte saken bättre.
Citera
2022-01-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Manlig vänskap är svår då någon blir nummer 1 och någon blir nummer 2 eller lägre i hierarkien. Det är svårt att finna sig i det för många. Vem är mest vältränad, högst lön, snyggast, bäst jobb, bäst bil etc etc. Det bygger på att man är jämbördiga eller att någon accepterar att vara dörrmatta. Politiska åsikter bör vara lika. Du kommer behöva öppna upp ditt liv, det är oundvikligt. Blotta svagheter. Många har inte tid heller, fullt upp med jobb och familj. Det är också svårt att släppa in någon nära inpå när så många är opålitliga och ilojala, har man många ärr efter knivhugg i ryggen gör det inte saken bättre.

Förstår inte överhuvudtaget vad du pratar om här. Nej man behöver inte vara alfa eller beta, etta eller tvåa. Att det finns skadade människor tvivlar jag inte på både emotionellt och i huvudet men man kan också välja att bara vara och trivas i varandras sällskap än att vara någon slags primitiv jävla apa som ska vara störst bäst och vackrast. Herregud.
Citera
2022-01-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Förstår inte överhuvudtaget vad du pratar om här. Nej man behöver inte vara alfa eller beta, etta eller tvåa. Att det finns skadade människor tvivlar jag inte på både emotionellt och i huvudet men man kan också välja att bara vara och trivas i varandras sällskap än att vara någon slags primitiv jävla apa som ska vara störst bäst och vackrast. Herregud.

Kanske svårt att relatera som tung missbrukare när man kravlat runt i allt från eget bajs och spyor till att göra vad som helst för droger och tabletter. Då har man nog många vänner och är kanske inte så nogräknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in