2021-12-31, 14:32
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sotterns djuphavsgrav, ett unikt koordinat. Om HD kastat i urnan hade han kunnat återanvändas som svårtillgänglig cache i klass med deras "årstider".
Other-
Unusual geocache containers that just don't fit into other categories.

Undrar varför han hamnade just där. Har platsen nåt symbolvärde?

Sottern var en favorit för LW, så kanske någon slags symbolik förening för det döda hemliga paret som förstörde för HD?
Citera
2021-12-31, 14:35
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Någon som har inlogg till NA och kan citera från artikeln SH skrivit om kriminalteknikern GS frustration?
https://www.na.se/2021-12-28/kriminalteknikern-om-aren-med-hjarstafallet-det-var-frustrerande

Har inte varit här på några dagar. Är denna fråga besvarad?
Citera
2021-12-31, 14:43
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Jag är intresserad av hur uppgifter i en P7a kan skilja sig så diametralt dvs om det är kontrollerat i gamla journaler och varför det inte finns följdfrågor om detta.
Med tanke på hans udda personlighet och att han tidigare snudd på tagit HD på orden när hon var suicidal samt bokstavstolkat hennes ord om att hon vill se LW död.
... Nåt som hon uppenbart hoppas på när hon väl är mördad så det är nog inte fritt taget ur luften.

SD svarade väl på frågor som han bedömde var relevant i en P7:a?

Att han hade hjärtproblem skrev han om i loggar. I rätten hade han två duktiga diskbråck så han inte kunde knyta skor och behövde morfin. Han hade också pungbråck enligt HD. Det som kunnat ses av andra var hans synliga åderbråck på underbenet på hans loggbilder. Inget av problemen hade imed hans psykiska hälsa att göra? Kanske så han tänkte när han påstod sig vara frisk?
Citera
2021-12-31, 15:00
Medlem
develis avatar
Citat:
SD svarade väl på frågor som han bedömde var relevant i en P7:a?

Att han hade hjärtproblem skrev han om i loggar. I rätten hade han två duktiga diskbråck så han inte kunde knyta skor och behövde morfin. Han hade också pungbråck enligt HD. Det som kunnat ses av andra var hans synliga åderbråck på underbenet på hans loggbilder. Inget av problemen hade imed hans psykiska hälsa att göra? Kanske så han tänkte när han påstod sig vara frisk?
Ja, och hur han resonerade under den timmen relaterat till frisk är en sak.

Om han är inom tex autismspektrat är det vida känt att dessa inte slår på stora trumman inklusive att det inte sällan finns underdiagnosticering av "äldre" sådana.
För att vissa ständigt försöker leva upp till normen och det normala. En jakt på normalitet som är en stress i sig om man har problem att läsa av omgivningen, interagera, bokstavstolka, har svag central koherens.
Att SD ville upprätthålla fasader av att vara en smart charmör sammanfaller.

Att det sen är helt weird det han säger om våld, makt och sexuell tändning borde slå an en varningsklocka hos psykologen.

Jag undrar således om P7an har gått igenom journaler och jag undrar vart konfrontation i huvudsak med SD är.
Samt frågor till tex HD och hans släkt om ADD etc. Problemet är väl att hela högen sopar saker under mattan ang de sistnämnda.

Jag undrar om psykologen tagit del av hur han beskrivs och beter sig bland alla tics.
Finns väl ingen som inte ser på långt håll att SD är totalt tossig, att nåt fattas.
Senast redigerad av develi 2021-12-31 kl. 15:12.
Citera
2021-12-31, 15:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Fråga: Var någonstans, på vilken plats blev St*fan Davidss*n begravd [ Jordfäst ] ?

Detta hade gått mig helt om mitt vetande beträffande St*fan Davidss*n:s tidigare begravning, och jag som trodde att St*fan Davidss*n blev kremerad samt att askan av hans då kremerade kropp blev utströdd av St*fan Davidss*n:s före detta maka H*nna Davidss*n över ytan på sjön Sottern.

Ja, Herre du milde skapare så fel jag hade och så fel jag trodde. Tack för att du deklarerat att St*fan Davidss*n blev begravd [ jordfäst ] och inte kremerad. 👍

Mvh/ JM.

Är du korkad på riktigt eller spelar du idiot, Sjön är väl Stefans begravningsplats va, spelar väl för fan ingen roll om du kremeras eller ej, platsen där askan sprids eller där din kropp grävs ner blir din gravplats, varför tror termen bli begravd till sjöss existerar, men det är väl för mycket begärt att du skulle begripa det. No brain No pain.
Citera
2021-12-31, 15:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Sottern var en favorit för LW, så kanske någon slags symbolik förening för det döda hemliga paret som förstörde för HD?
Ja, jag undrar om det är nåt bittert ända ner i sjöbotten.
Om det varit tex kärleksfulla promenader där som HD ironiserar över då hon startar cachebråket.

HD - som blir så sjuk av LWs cacher och var så sjuk av oro att världen skulle rasa om SD häktades - så att JS måste hämta henne, stackarn;

... ville ju ut och överbelasta psyket och logga just "Sången på Sottern."

JS:
"Idag hade S*ysterhax önskemål om att vi skulle logga lite burkar i Geotouren."(..)

Världen-rasar-HD:
"I Sottern har jag åkt båt många gånger när jag var liten men då oftast på andra sidan av sjön. TFTC

Solen sken och sällskapet, Sill*n och Yank**Dud*, kunde inte varit bättre. Vi hade målet att logga GeoTourburkar under dagen. "
Senast redigerad av develi 2021-12-31 kl. 15:34.
Citera
2021-12-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

■ Är du korkad på riktigt eller spelar du idiot, Sjön är väl Stefans begravningsplats va, spelar väl för fan ingen roll om du kremeras eller ej, platsen där askan sprids eller där din kropp grävs ner blir din gravplats, varför tror termen bli begravd till sjöss existerar, men det är väl för mycket begärt att du skulle begripa det. No brain No pain.

■ En så kallad kremering, även kallad för eldbegängelse och likbränning, är❗ett alternativ till den så kallade jordbegravningen.

■ Kremations-sättning är, när en så kallad askurna nedsänkes i jorden.

■ St*fan Davidss*n:s kremationsaska blev utströdd, utspridd, det vill säga, inte❗jordfäst, det vill säga, inte❗begravd i jord.

Tillägg till ovan skrivet: Det har numera blivit allt vanligare att man vill sprida eller strö ut askan efter den avlidna i naturen istället för att gravsätta den på traditionellt vis på en kyrkogård.

■ St*fan Davidss*n:s kremationsaska stöddes eller spreds av H*nna Davidss*n med vinden på ytan av sjön Sottern och, vill du kalla det för att jordfästa så får du göra så.

■ Sjön Sottern, är på sitt djupaste ställe 16 meter från ytan och till botten, någon stans där nere i sjön Sottern:s djup virvlar askan efter St*fan Davidss*n runt.

■ Beträffande L*na Wesstr*m, hon däremot St*fan Davidss*n, fick en jordfästning och blev begravd inuti en kista och nedsänkt i jorden, det vill säga, jordfäst.

Mvh/ JM
Citera
2021-12-31, 16:25
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ En så kallad kremering, även kallad för eldbegängelse och likbränning, är❗ett alternativ till den så kallade jordbegravningen.

■ Kremations-sättning är, när en så kallad askurna nedsänkes i jorden.

■ St*fan Davidss*n:s kremationsaska blev utströdd, utspridd, det vill säga, inte❗jordfäst, det vill säga, inte❗begravd i jord.

Tillägg till ovan skrivet: Det har numera blivit allt vanligare att man vill sprida eller strö ut askan efter den avlidna i naturen istället för att gravsätta den på traditionellt vis på en kyrkogård.

■ St*fan Davidss*n:s kremationsaska stöddes eller spreds av H*nna Davidss*n med vinden på ytan av sjön Sottern och, vill du kalla det för att jordfästa så får du göra så.

■ Sjön Sottern, är på sitt djupaste ställe 16 meter från ytan och till botten, någon stans där nere i sjön Sottern:s djup virvlar askan efter St*fan Davidss*n runt.

■ Beträffande L*na Wesstr*m, hon däremot St*fan Davidss*n, fick en jordfästning och blev begravd inuti en kista och nedsänkt i jorden, det vill säga, jordfäst.

Mvh/ JM
Har du någon uppgift om rundheten på Sottern? 😅😅😅😅😅
Citera
2021-12-31, 16:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja, jag undrar om det är nåt bittert ända ner i sjöbotten.
Om det varit tex kärleksfulla promenader där som HD ironiserar över då hon startar cachebråket.

HD - som blir så sjuk av LWs cacher och var så sjuk av oro att världen skulle rasa om SD häktades - så att JS måste hämta henne, stackarn;

... ville ju ut och överbelasta psyket och logga just "Sången på Sottern."

JS:
"Idag hade S*ysterhax önskemål om att vi skulle logga lite burkar i Geotouren."(..)

Världen-rasar-HD:
"I Sottern har jag åkt båt många gånger när jag var liten men då oftast på andra sidan av sjön. TFTC

Solen sken och sällskapet, Sill*n och Yank**Dud*, kunde inte varit bättre. Vi hade målet att logga GeoTourburkar under dagen. "
Tänk om de sänker skatten rakt ner i sjön eller flyter burken ?
YankeYankLarry säger väl tanx for a good ass ses nästa '94 till Stefan (Burken)
Citera
2021-12-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hm, både ja och nej kan jag känna angående huruvida det går att utreda mer eller ej.

En primär fråga jag har som jag verkligen vill ha svar på är VARFÖR L inte hittades tidigare???
Hon fanns hela tiden väldigt nära hemmet.
Vi pratar om steg...
Det ska ha varit omöjligt för polisen att INTE hitta henne tidigare!

Den frågan kräver svar! Inte bortförklaringar.

Det finns så klart många fler frågor angående utredningsarbetet.
Val som gjordes och som kan ha orsakat att fallet inte blev komplett löst.

Men annars kan jag hålla med lite att det är svårt få svar så här i efterhand och det är också därför det blir svårsmält.

Jämförelsevis (med annat fall) så kan man säga att mordet (min tolkning) på Aki känns ofärdigt.
Medans mordet på J.M pappa och även mordförsöket på hennes mamma, känns färdigt.

Med det menar jag inte att det garanterat finns fler inblandade i denna tråds fall
men att utredningsarbetet INTE är helt tillfredsställande, i alla fall inte så här i efterhand!
Det är min tanke.

Och det är inte bra.

Hela inledningen blev helt fel och sen bara fortsatte det. Visserligen förhördes SD redan den 15e, men efter det att de två förhörsledarna åkte till Tyskland på sin ölresa så spårade allt ur. Vill dock inte skylla allt på just dem.

Polis-/sökhundar som indikerade att de ville fortsätta nosa i det direkta närområdet skickades i stället till Vivallaskogen.

Ett typiskt hett spaningstips är ju att börja söka efter en försvunnen person "från brevlådan och utåt".

Det liknar fallet med försvunna kvinnan som låg i en "betongkista" bland en massa skräp vid en motorväg. Även där markerade polishundar betongkistan och var högst ovilliga att följa med sin ledare därifrån till annan plats för att leta...vilket gjorde att det dröjde så länge innan kvinnans kropp hittades.

Varför utbildar man hundar om man ändå inte litar på att de gör rätt? Mycket gick väldigt snett här.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-31 kl. 19:02.
Citera
2021-12-31, 18:47
Medlem
Citat:
Har inte varit här på några dagar. Är denna fråga besvarad?

Några steg innan det du skrev förra gången besvarar din fråga.
Citera
2021-12-31, 18:50
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hela inledningen blev helt fel. Visserligen förhördes SD redan den 15e, men efter det att de två förhörsledarna åkte till Tyskland på sin ölresa så spårade allt ur. Vill dock inte skylla allt på just dem.

Polis-/sökhundar som indikerade att de ville fortsätta nosa i det direkta närområdet skickades i stället till Vivallaskogen.

Ett typiskt hett spaningstips är ju att börja söka efter en försvunnen person "från brevlådan och utåt".

Det liknar fallet med försvunna kvinnan som låg i en "betongkista" bland en massa annat skräp vid en motorväg. Även där markerade polishundar betongkistan och var högst ovilliga att följa med sin ledare därifrån till annan plats för att leta...vilket gjorde att det dröjde så länge innan kvinnans kropp hittades.

Varför utbildar man hundar om man ändå inte litar på att de gör rätt? Mycket gick väldigt snett här.

Ja du tänker på "Madde" kanske.
Domen blev väl brott mot griftefriden istället för mord eller vållande osv.

Ja usch.

Men som sagt i detta fall så är det ännu enklare än Madde mfl eftersom L låg för helt öppen ridå i grönskan i grannskapet.
Några steg från hemmet.

Ej nedgrävd eller bränd eller sänkt i vatten eller annat.

Ja hundar fanns med i bilden så detta är totalt misslyckat!!

Kräver förklaring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in