2021-12-30, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickXIX
Bara att gratulera Dyvik till platsen. Hoppas hon visar alla tvivlare fel på OS och har en nivå till i kroppen och slåss om medaljerna.

De som hävdade att det var amerikansk uttagning hade rätt eftersom beslutet kommer just nu. Man kan gilla det för att det är rättvist med samma chans för båda kandidaterna utan subjektivt tyckande inblandat. Personligen är jag skeptisk. Jag tycker det är fel att stryka alla andra resultat från i fjol och tidigare i år och låta det vara 0-0 inför en avgörande tävling. Speciellt i sprint som innehåller mycket tillfälligheter och slumpmoment i en enskild tävling.

Jag tycker det är bättre att göra en helhetsbedömning vem man tror kommer prestera bäst i februari på OS ( Jag tycker det är Hagström men man kan absolut tycka det är Dyvik)

Tycker också det är fegt. De borde våga ta ett beslut och ta ut den som de anser ha bäst chans i OS istället, och våga stå för ett då obekvämt beslut inför gruppen. Nu gör man det lätt för sig när man säger ni får köra om det och slipper på så sätt ta ett svårt beslut.

Men när de nu valt att köra amerikansk uttagning så går det inte att klaga på att Dyvik fick platsen. Hon slog Hagström, går inte att snacka bort om man sagt innan att den här tävlingen är helt avgörande.

Håller med dig i det mesta du skriver. En amerikansk uttagning är bara ett tecken på att man inte vill fatta svåra beslut. Bara bekräftar det jag skrivit innan om att Sverige under tid haft en mycket svag ledning. Sverige behöver en ledning med fast hand. Alldeles för mycket viljor som finns nu kring längdlandslaget.
Citera
2021-12-30, 12:20
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickXIX
Bara att gratulera Dyvik till platsen. Hoppas hon visar alla tvivlare fel på OS och har en nivå till i kroppen och slåss om medaljerna.

De som hävdade att det var amerikansk uttagning hade rätt eftersom beslutet kommer just nu. Man kan gilla det för att det är rättvist med samma chans för båda kandidaterna utan subjektivt tyckande inblandat. Personligen är jag skeptisk. Jag tycker det är fel att stryka alla andra resultat från i fjol och tidigare i år och låta det vara 0-0 inför en avgörande tävling. Speciellt i sprint som innehåller mycket tillfälligheter och slumpmoment i en enskild tävling.

Jag tycker det är bättre att göra en helhetsbedömning vem man tror kommer prestera bäst i februari på OS ( Jag tycker det är Hagström men man kan absolut tycka det är Dyvik)

Tycker också det är fegt. De borde våga ta ett beslut och ta ut den som de anser ha bäst chans i OS istället, och våga stå för ett då obekvämt beslut inför gruppen. Nu gör man det lätt för sig när man säger ni får köra om det och slipper på så sätt ta ett svårt beslut.

Men när de nu valt att köra amerikansk uttagning så går det inte att klaga på att Dyvik fick platsen. Hon slog Hagström, går inte att snacka bort om man sagt innan att den här tävlingen är helt avgörande.

Du glömmer/vill inte se en viktig sak. Man gör en helhetsbedömning. Och uppenbarligen var det hyoerjämnt inför. Alltså inte 0-0 som du påpekar utan snarare 7-7 baserat på olika parametrar.
Citera
2021-12-30, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Varit tränare för USA:s skidskytte landslag i åtta år som inkluderat två OS så nog har han kompetens.

Hur många medaljer knep USA under denna period? Om man nu skall ta hand om den mest talangfulla skidåkare på distans måste man ha ett CV som är på samma nivå. Det räcker knappast med att nu vara tränare på skidgymnasiet i Sollefteå..
Citera
2021-12-30, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
BÄSTA RESULTAT

Säsongen 2021/2022

Johanna Hagström: 2:a
Anna Dyvik: 5:a

Sprintcupen

Johanna Hagström: 5:a
Anna Dyvik: 13:e

Antal pallplatser 2021/2022

Johanna Hagström: 1
Anna Dyvik:0

Bäst resultat i ett mästerskap

Johanna Hagström: 4:a
Anna Dyvik: 12:a

Antal pallplatser i VC

Johanna Hagström: 3
Anna Dyvik: 0

Antal pallplatser i fristil

Johanna Hagström: 2

Antal pallplatser i klassisk stil

Johanna Hagström: 1

Att några här vill göra det här till en tävling där man går efter hur det gått internt säger bara vilken låg nivå vissa håller. Att någon försöker att nyttja det lilla halmstrået att Dyvik kanske har varit före henne i några tävlingar men som inte ser helheten. SOK, som oftast är professionella i sin bedömning sitter nog och ler när vissa resonerar så dumt. Alla viktiga resultat, all viktig statistik talar för Johanna Hagström.

Landslagsledningen har knappast tagit med dessa parametrar i sin ” helhetsbedömning”🤔😳 när de skulle jämföra Hagström/Dyvik. Stod knappast ”7-7”..vilken clown Bystedt är..
Citera
2021-12-30, 12:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Hur många medaljer knep USA under denna period? Om man nu skall ta hand om den mest talangfulla skidåkare på distans måste man ha ett CV som är på samma nivå. Det räcker knappast med att nu vara tränare på skidgymnasiet i Sollefteå..

Vilket j-a dravel.
Citera
2021-12-30, 12:32
Medlem
Citat:
Fast vinna är att komma 1:a. En vinst i tds och VC är större än silver och bronsmedaljer i ett mästerskap. Sverige har problem att VINNA något.

Vinnaren skrämdes iväg till annan sport. Håller med dig om att vinna är det som betyder något. 2:a och 3:e platser är överskattade. Däremot så är en 2:a plats i ett mästerskap större än en 2:a plats i VC enligt mig. Problemet kring tds och vc (totalen) är att det bara är ett år av fyra som Sverige går in för det. Övriga år är det focus på mästerskapen och formtoppning mm. styrs mot det. Mästerskaps hybrisen är något jag personligen irriterat mig på i alla tider. Kalla främjade kulturen i och med att hon bara kunde vara på topp en kort tid på året.
Citera
2021-12-30, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilket j-a dravel.

Jaså, vid TVÅ tillfällen har Frida varit tvungen att dra i handbromsen pga hälsoproblem. Allvarliga saker. Jag varnar för det här upplägget för Per Nilsson och..detta upplägg inför OS.

Man märker att Frida nu är sliten efter höghöjdsträningen..och ändå skall hon köra på med tuffa lopp på hög höjd.. låter som att varningssignalen blinkar rött..
Citera
2021-12-30, 12:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Nu kan han ha kunskaper om vad som krävs för att prestera på höjd oavsett hur många medaljer det blev.

Men du har ju redan bestämt dig för hur allt redan är och avfärdar alla som inte bekräftar din konstiga idéer (så hade ju inte spelat någon roll vilket svar jag hade gett dig).
Citera
2021-12-30, 12:39
Medlem
Citat:
Landslagsledningen har knappast tagit med dessa parametrar i sin ” helhetsbedömning”🤔😳 när de skulle jämföra Hagström/Dyvik. Stod knappast ”7-7”..vilken clown Bystedt är..
Haha, du tar ju med samma resultat flera gånger i din "statistik".

Såhär kan man se det.
Resultat att beakta från förra säsong :
1-0 till Hagström
Inbördes möten denna säsong:
Dyvik kvitterar till 1-1
Sista uttagningstävlingen:
Dyvik placerar sig bättre och tar sista OS sprintplatsen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Vinnaren skrämdes iväg till annan sport. Håller med dig om att vinna är det som betyder något. 2:a och 3:e platser är överskattade. Däremot så är en 2:a plats i ett mästerskap större än en 2:a plats i VC enligt mig. Problemet kring tds och vc (totalen) är att det bara är ett år av fyra som Sverige går in för det. Övriga år är det focus på mästerskapen och formtoppning mm. styrs mot det. Mästerskaps hybrisen är något jag personligen irriterat mig på i alla tider. Kalla främjade kulturen i och med att hon bara kunde vara på topp en kort tid på året.

Håller med dig i det du skriver och att komma 2:a i mästerskap är större än komma 2:a i tds.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Fast du tar ju upp en hel del saker som inte relevanta för uttagningen. Det är rena resultat som betyder något.
Citera
2021-12-30, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast du tar ju upp en hel del saker som inte relevanta för uttagningen. Det är rena resultat som betyder något.

Rubriken är ” bästa resultat” kan även kallas spetsresultat ( vill förtydliga så att alla förstår). Du har en förmåga att vilja missförstå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in