2021-12-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Va fan babblar du om? United har spelat 5 matcher i december medans arsenal spelat 7. United hade för tusan 16 dagar mellan norwich och newcastle matcherna.

Gör du dig till?

Och med tanke på hur det såg ut mot Newcastle tror jag knappast det var en fördel...
Citera
2021-12-29, 19:40
Medlem
Citat:
Va fan babblar du om? United har spelat 5 matcher i december medans arsenal spelat 7. United hade för tusan 16 dagar mellan norwich och newcastle matcherna.

Gör du dig till?
Åter igen .
Lär dig fotboll.
Vad är bäst?7 dagar ledigt eller 14 dagar?
Citera
2021-12-29, 19:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Är det inte ni Liverpoolsupportrar som brukar gnälla på att Zebran tar ut era ligasegrar i förskott? Inte ska ni väl ta ut Citys seger nu i förskott då heller. Har för mig han var inne tidigare under säsongen och utnämnde Liverpool till ligasegrare. Ångrar sig nu?

Men visst jag förstår. Supportrar tenderar att vara pessimister allt som oftast. 6 poäng är inte mycket ändå. Var väl inte länge sen Chelsea sågs som favoriter och hade väl 6 poängs försprång till City. Men kommande två veckorna blir nog väldigt avgörande. Chelsea och Liverpool som alltså möts till helgen. Sen City-Chelsea omgången efter. Detta samtidigt som Liverpool bör vinna sin match mot Brentford den omgången. Framförallt Chelsea kan spela sig bort från titeln med 2 förluster. 9 poäng är mycket också. Men sen har vi ju Covidsituationen som ger en extra svår situation också. City har väl klarat sig hittills. Man vet aldrig om det drar till där och man får en massa spelare borta.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag läste att Liverpool inte kommer att värva ovaccinerade spelare framöver.

Ingen gyllene bur jag skulle vilja sitta i, som spelare.
Pengar, framgång, idoldyrkan - men ta sprutor så fort klubben vill det, och i stort sett som skäl för att samhället styrs av galningar.

Jag kommer ju aldrig mer känna någon avundsjuka gentemot sportstjärnor.
Du hade tagit sprutan 7 dagar i veckan om Liverpool viftat med en veckolön på 150 000 pund. Hade jag också gjort trots att jag inte vaccinerat mig och inte har planer på det heller. Kan dock absolut vara så att om en spelare har flera erbjudanden med samma lön så kanske man väljer bort Liverpool av denna anledning. Även Ragnick har sagt samma sak att United ska värva vaccinerade spelare. Gerrard var inne på det med Aston Villa också.

Lika mycket rätt som jag tycker individen har att bestämma om man vill ta sprutan eller inte så har väl även klubar/företag samma rätt att kräva att ens representanter ska ha det. Så har inga prolem med det. Sen verkar det ändå inte hjälpa. Arteta med Covid nu. Liverpool med 99% vaccination drabbades. VNL covidsjuk trots vaccin. Bara 16% av spelarna ovaccinerade enligt senaste rapporten jag läste. Hjälper föga. Nu även Newcastle-Everton inställd imorgon. Många inställda i The championship också. Fler lär det bli till helgen.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2021-12-29 kl. 19:48.
Citera
2021-12-29, 19:58
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Åter igen .
Lär dig fotboll.

Klockorna stannar när du skriver något. Inget mer slöseri på dig.
Citera
2021-12-29, 21:50
Medlem
Drickbacks avatar
M city eller framförallt Pep har aldrig tappat den poängskillnaden någon säsong som tränare.

Ska Liverpool & Chelsea komma ifatt måste M C tappar form och övriga 2 överprestera resten av säsongen. Och just nu är både Liverpool & Chelsea en bit från sin topp som självspelande piano.

Visst det är coronasäsong iår också och några nyckelspelare kan gå i sönder. Men under normala förutsättningar står City som seriesegrare i maj månad.
Citera
2021-12-30, 00:45
Medlem
Citat:
Snark, varje säsong långt innan den är över så är titeln redan borta. Det gäller nu bara 6 poäng...

Redan förra säsongen (och då var det tidigare) så låg City efter med vadå, 11 poäng? Vad hände? Jo dom gick och vann skiten ändå.

Finns absolut ingenting som säger att Liverpool INTE skulle klara av att vinna denna säsong.

Bollen är rund och vad som helst kan hända.

Håller med, 6p är ingenting. För några år sedan när Liverpool krossade allt och alla och ledde ligan med 10-11p i Januari så tog City igen rubbet och vann ligan vilket för mig var totalt jävla osannolikt.

Däremot tror jag City har ett visst ”rykte” om att kunna hålla sig formstarka i längre perioder än sina titelkonkurrenter vilket gör att vissa känner att risken för en kollaps känns så långt borta. Chelsea är jag inte särskilt orolig över, de imponerar inte. Liverpool skulle jag dock aldrig underskatta.
Citera
2021-12-30, 01:12
Medlem
paplinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Åter igen .
Lär dig fotboll.

Av ren nyfikenhet skulle det vara bättre att United inte spela några matcher alls så du enbart kunde fokusera på Arsenal 24/7? För det är ju där du lägger mest fokus ändå.
Citera
2021-12-30, 01:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag skrev redan tidigt i somras att Man City kommer vinna årets titel. Med Liverpool som 2:a, samt att Chelsea och Arsenal hamnar som 3/4:a på tabellen.
Citera
2021-12-30, 02:02
Medlem
Så å Everton va Newcastle inställd imorrn.
Kan nästan slå vad om Manchester united match med ställs in
Citera
2021-12-30, 06:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag skrev redan tidigt i somras att Man City kommer vinna årets titel. Med Liverpool som 2:a, samt att Chelsea och Arsenal hamnar som 3/4:a på tabellen.

Ja de flesta skrev det med. Vem håller inte City som favorit med Lfc och Chelsea därefter ?

Däremot så är det ju knappast klart, tottenham håller jag nästan som större favorit till 4e platsen nu, jag trodde på United som 4a förrut men dem har ju verkligen havererat.
Citera
2021-12-30, 06:31
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är det inte ni Liverpoolsupportrar som brukar gnälla på att Zebran tar ut era ligasegrar i förskott? Inte ska ni väl ta ut Citys seger nu i förskott då heller. Har för mig han var inne tidigare under säsongen och utnämnde Liverpool till ligasegrare. Ångrar sig nu?

Men visst jag förstår. Supportrar tenderar att vara pessimister allt som oftast. 6 poäng är inte mycket ändå. Var väl inte länge sen Chelsea sågs som favoriter och hade väl 6 poängs försprång till City. Men kommande två veckorna blir nog väldigt avgörande. Chelsea och Liverpool som alltså möts till helgen. Sen City-Chelsea omgången efter. Detta samtidigt som Liverpool bör vinna sin match mot Brentford den omgången. Framförallt Chelsea kan spela sig bort från titeln med 2 förluster. 9 poäng är mycket också. Men sen har vi ju Covidsituationen som ger en extra svår situation också. City har väl klarat sig hittills. Man vet aldrig om det drar till där och man får en massa spelare borta.

Du hade tagit sprutan 7 dagar i veckan om Liverpool viftat med en veckolön på 150 000 pund. Hade jag också gjort trots att jag inte vaccinerat mig och inte har planer på det heller. Kan dock absolut vara så att om en spelare har flera erbjudanden med samma lön så kanske man väljer bort Liverpool av denna anledning. Även Ragnick har sagt samma sak att United ska värva vaccinerade spelare. Gerrard var inne på det med Aston Villa också.

Lika mycket rätt som jag tycker individen har att bestämma om man vill ta sprutan eller inte så har väl även klubar/företag samma rätt att kräva att ens representanter ska ha det. Så har inga prolem med det. Sen verkar det ändå inte hjälpa. Arteta med Covid nu. Liverpool med 99% vaccination drabbades. VNL covidsjuk trots vaccin. Bara 16% av spelarna ovaccinerade enligt senaste rapporten jag läste. Hjälper föga. Nu även Newcastle-Everton inställd imorgon. Många inställda i The championship också. Fler lär det bli till helgen.

Överför inte ditt moraliska haveri på mig. Eller din kåthet på pengar.
Jag blir oerhört förolämpad av det.

För nej, det hade jag inte. Därför som jag skrev mitt inlägg.
Inga löner från en fotbollsklubb i världen kan få mig att vaccinera mig. Som sagt, framtida spelare i Liverpool sitter i en snyggt designad rävsax som jag är mycket glad att slippa.

Annars var Chelseas match i går rolig att kolla på. Fartfylld och oviss hela matchen igenom.
Och i helgen fina matcher som jag ser framemot.
Citera
2021-12-30, 06:32
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Överför inte ditt moraliska haveri på mig. Eller din kåthet på pengar.
Jag blir oerhört förolämpad av det.

Föe nej, det hade jag inte. Därför som jag skrev mitt inlägg.
Inga löner från en fotbollsklubb i världen kan få mig att vaccinera mig. Som sagt, framtida spelare i Liverpool sitter i en snyggt designad rävsax som jag är mycket glad att slippa.

Annars var Chelseas match i går rolig att kolla på. Fartfylld och oviss hela matchen igenom.
Och i helgen fina matcher som jag ser framemot.
Man ifrågasätter ju faktiskt Klopps intelligens nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in