Är det inte ni Liverpoolsupportrar som brukar gnälla på att Zebran tar ut era ligasegrar i förskott? Inte ska ni väl ta ut Citys seger nu i förskott då heller. Har för mig han var inne tidigare under säsongen och utnämnde Liverpool till ligasegrare. Ångrar sig nu?
Men visst jag förstår. Supportrar tenderar att vara pessimister allt som oftast. 6 poäng är inte mycket ändå. Var väl inte länge sen Chelsea sågs som favoriter och hade väl 6 poängs försprång till City. Men kommande två veckorna blir nog väldigt avgörande. Chelsea och Liverpool som alltså möts till helgen. Sen City-Chelsea omgången efter. Detta samtidigt som Liverpool bör vinna sin match mot Brentford den omgången. Framförallt Chelsea kan spela sig bort från titeln med 2 förluster. 9 poäng är mycket också. Men sen har vi ju Covidsituationen som ger en extra svår situation också. City har väl klarat sig hittills. Man vet aldrig om det drar till där och man får en massa spelare borta.
Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Jag läste att Liverpool inte kommer att värva ovaccinerade spelare framöver.
Ingen gyllene bur jag skulle vilja sitta i, som spelare.
Pengar, framgång, idoldyrkan - men ta sprutor så fort klubben vill det, och i stort sett som skäl för att samhället styrs av galningar.
Jag kommer ju aldrig mer känna någon avundsjuka gentemot sportstjärnor.
Du hade tagit sprutan 7 dagar i veckan om Liverpool viftat med en veckolön på 150 000 pund. Hade jag också gjort trots att jag inte vaccinerat mig och inte har planer på det heller. Kan dock absolut vara så att om en spelare har flera erbjudanden med samma lön så kanske man väljer bort Liverpool av denna anledning. Även Ragnick har sagt samma sak att United ska värva vaccinerade spelare. Gerrard var inne på det med Aston Villa också.
Lika mycket rätt som jag tycker individen har att bestämma om man vill ta sprutan eller inte så har väl även klubar/företag samma rätt att kräva att ens representanter ska ha det. Så har inga prolem med det. Sen verkar det ändå inte hjälpa. Arteta med Covid nu. Liverpool med 99% vaccination drabbades. VNL covidsjuk trots vaccin. Bara 16% av spelarna ovaccinerade enligt senaste rapporten jag läste. Hjälper föga. Nu även Newcastle-Everton inställd imorgon. Många inställda i The championship också. Fler lär det bli till helgen.