2021-12-28, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
I dagsläget så är det inte mycket mer. Har du en mobiltelefon med dig så ser de vart du är hela tiden. Spelar det en avgörande roll om du blippar vaccinpasset på friskis och svettis när de ändå kan se att din mobil är i byggnaden? Spelar det någon roll om du blippar på tåget när de flesta ändå använder en personlig mobilapp för att betala/visa biljett? Skillnad, ja, men inte avgörande skillnad.

Det funkar i Sverige att övervaka folk på det viset, men du missar att vaccinpasset är tänkt att implementeras globalt. Mycket få länder har samma uppkoppling som Sverige. Därför implementerar man dessa vaccinpass, och det är förmodligen av detta skäl som Sverige ännu inte har infört lika drakoniska åtgärder som många andra länder, men det tycks vara på gång.

Fr o m nu måste t ex utländska medborgare visa upp ett negativt covidtest för att komma in i Sverige. Nästa uppdatering lär vara krav på vaccinpass för att få komma in i Sverige.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/nya-f%C3%B6reskrifter-vid-resor-det-h%C3%A4r-g%C3%A4ller/ar-AASc67a
Citera
2021-12-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kruvajang
Många av åtgärderna har man velat införa sedan tidigare. En del av dom som verktyg för Agenda 2030.

Jo, jag håller med, detta har planerats sedan många decennier tillbaka. Agenda 2030 är dock bara en till det yttre synlig del av en mycket större, djupare och mer långtgående agenda.

Citat:
Sen kom pandemin, vilken medför att man kan sätta in åtgärderna mycket snabbare och med mycket mindre motstånd än vad man annars hade kunnat. Samma lösningar/åtgärder, men ett annat "problem" (pandemi istället för klimathot etc).

Tror du att den bara råkade komma, helt naturligt? Jag tror att det antingen är bluff alltihop (känns ganska sannolikt, med tanke på att eliten uppenbart inte tror på det eller rädda för det själva), eller att de medvetet släppte ut ett relativt ofarligt virus. Jag tror absolut inte att det är en naturlig och organisk pandemi.

Citat:
Om jag inte misstolkat dig så är det väl det här du inte håller med om. Du tycker inte att pandemin eller vaccinet "behövs" - eliten hade kunnat införa detta ändå.

Pandemin och "vaccinet" underlättar givetvis väldigt mycket, absolut.

Citat:
Du tycker inte att det finns "logik" i mitt tänkande kring att huvudsyftet är införandet (och det senare utvecklandet) av vaccinpass. Du påstår att det är mer logiskt att målet är något slags förgiftning genom vaccin.

Vaccinpass/övervakning/etc är en del av det hela. De vill absolut ha det, det har jag aldrig ifrågasatt. Däremot så verkar det som att de verkligen är väldigt angelägna om att alla ska ta sprutorna. Det hänger inte ihop att "vaccinera" alla små barn, att ge folk inte bara en utan 3 - 4 sprutor, och att som i Österrike och Tyskland på allvar prata om att införa vaccintvång, om huvudsyftet är övervakning. De flesta har redan vaccinerat sig. De allra flesta inom den minoritet som inte redan har tagit sprutorna skulle gå med på nån form av pass.

Citat:
Det spelar för mig mindre roll om det är "judar" eller "kommunister" som ligger bakom det hela, den biten är nog viktigare för dig. Det jag diskuterar är massvaccinationens huvudsyfte.

Om man vet vilka som ligger bakom ett visst fenomen, hur de har betett sig tidigare i historien, hur de agerar i andra frågor i nutiden och vad deras uttalade långsiktiga agenda är, så är det lättare att lista ut vad det verkliga syftet kan vara. Därför är det av största betydelse att veta vilka som ligger bakom det hela.
Citera
2021-12-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det funkar i Sverige att övervaka folk på det viset, men du missar att vaccinpasset är tänkt att implementeras globalt. Mycket få länder har samma uppkoppling som Sverige. Därför implementerar man dessa vaccinpass, och det är förmodligen av detta skäl som Sverige ännu inte har infört lika drakoniska åtgärder som många andra länder, men det tycks vara på gång.

Fr o m nu måste t ex utländska medborgare visa upp ett negativt covidtest för att komma in i Sverige. Nästa uppdatering lär vara krav på vaccinpass för att få komma in i Sverige.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/nya-f%C3%B6reskrifter-vid-resor-det-h%C3%A4r-g%C3%A4ller/ar-AASc67a

Jag är medveten om detta och du har helt rätt. De flesta länder ligger efter Sverige och de flesta har ju inte ens personnummer, använder fortfarande mycket kontanter, osv.

Det finns dock, fortfarande, ingen rimlig förklaring till den stora ivern att "vaccinera" alla, inklusive alla små barn, med flera sprutor per man, om huvudsyftet är vaccinpass och övervakning. Därför tror jag att huvudsyftet faktiskt är att spruta in "vaccin" i så många människor som möjligt under en så kort tidsperiod som möjligt. Exakt vad avsikten med detta är, eller vilka effekter "vaccinet" eventuellt kommer ha, vet vi inte än.
Citera
2021-12-28, 17:44
Medlem
Nu gäller inte corona passen i Finland längre. De anses inte som säkra.
Citera
2021-12-28, 18:30
Avslutad
Citat:
Jag är medveten om detta och du har helt rätt. De flesta länder ligger efter Sverige och de flesta har ju inte ens personnummer, använder fortfarande mycket kontanter, osv.

Det finns dock, fortfarande, ingen rimlig förklaring till den stora ivern att "vaccinera" alla, inklusive alla små barn, med flera sprutor per man, om huvudsyftet är vaccinpass och övervakning. Därför tror jag att huvudsyftet faktiskt är att spruta in "vaccin" i så många människor som möjligt under en så kort tidsperiod som möjligt. Exakt vad avsikten med detta är, eller vilka effekter "vaccinet" eventuellt kommer ha, vet vi inte än.

Min hypotes är snarare att det handlar om att implementera ett globalt socialt kreditsystem, liknande det som Kina experimenterar med i en del av sina provinser. När det väl är implementerat kan man sedan bygga ut det med ytterligare information, och inom en snar framtid kommer man också att chippa den samlade mänskligheten samt införa facial recognition.

Jag har en bekant som jobbar med facial recognition i Skandinavien (finns redan i Kinas städer, där man inte längre betalar med kort utan via denna teknik) och vad jag förstår är de tämligen långt framme i Skandinavien. Chippningen är man också tämligen långt framme med i framför allt Sverige (och chippningen kan man implementera simultant med teknik att spåra Covid, dvs chippen kan fungera som bl a vaccinpass):

Implanted microchip could be used to verify COVID-19 vax status

https://foxnebraska.com/news/coronavirus/implanted-microchip-could-be-used-to-verify-covid-19-vax-status

Citat:
STOCKHOLM, Sweden (TND) — Microchip technology invented by Swedish startup company "Epicenter" is now being presented as a possible way to carry around a COVID-19 vaccine passport under a person's skin, according to a viral video.

Denna teknik används redan av anställda på detta svenska bolag (och mycket talar väl därför för att det snart kan komma att implementeras i Sverige. Sverige har en lydig befolkning så det blir nog inget större motstånd):

Citat:
Hannes Sjöblad reportedly organized "transplant parties" for his employees starting in 2014, where they would gather in a fun, social setting to get chips embedded into themselves.

Vaccinen hjälper nog riskgrupperna, men främst handlar det om att implementera detta system i syfte att styra upp världen. Det behöver inte finnas någon mörk agenda bakom (jag betraktar iaf inte ordning som ondska).
Citera
2021-12-28, 18:32
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Tror du att den bara råkade komma, helt naturligt? Jag tror att det antingen är bluff alltihop (känns ganska sannolikt, med tanke på att eliten uppenbart inte tror på det eller rädda för det själva), eller att de medvetet släppte ut ett relativt ofarligt virus. Jag tror absolut inte att det är en naturlig och organisk pandemi.
Tydligen har viruset påträffats i avloppsvatten i Barcelona från mars 2019:
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-spain-science-idUSKBN23X2HQ

En teori som jag haft, om viruset är äkta, är att Sars-cov-2 cirkulerade runt ganska länge innan "utbrottet" i Wuhan. Det har ju blivit fastställt att en organisation anknuten till den amerikanska myndigheten National Institutes of Health hade ett samarbete med Wuhans virologiska institut i samband med att viruset ska börjat sprida sig. Det kan ju då helt sonika ha varit så att man i Wuhan upptäckte detta coronavirus och bestämde sig att använda det som pretext för att implementera The Great Reset/Agenda 2030.

Citat:
Vaccinpass/övervakning/etc är en del av det hela. De vill absolut ha det, det har jag aldrig ifrågasatt. Däremot så verkar det som att de verkligen är väldigt angelägna om att alla ska ta sprutorna. Det hänger inte ihop att "vaccinera" alla små barn, att ge folk inte bara en utan 3 - 4 sprutor, och att som i Österrike och Tyskland på allvar prata om att införa vaccintvång, om huvudsyftet är övervakning. De flesta har redan vaccinerat sig. De allra flesta inom den minoritet som inte redan har tagit sprutorna skulle gå med på nån form av pass.
Frågan är ju dock varför de började att införa nya restriktioner i de flesta länder nu till vintern? Hade målet enbart varit att få så många som möjligt att ta sprutorna tycker man ju att de borde hållit samhället mer öppet för att påvisa att "vaccinen" hjälper. Som det är nu börjar ju även de mest enfaldiga normies att inse att sprutorna inte hjälper mot den påstådda sjukdomen?
Citera
2021-12-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83

Frågan är ju dock varför de började att införa nya restriktioner i de flesta länder nu till vintern? Hade målet enbart varit att få så många som möjligt att ta sprutorna tycker man ju att de borde hållit samhället mer öppet för att påvisa att "vaccinen" hjälper. Som det är nu börjar ju även de mest enfaldiga normies att inse att sprutorna inte hjälper mot den påstådda sjukdomen?

Mjo, men om de hade låtit samhället återgå till det normala och ingenting hände som folk kunde se (eftersom det inte händer något) så skulle väldigt många, och särskilt unga människor, inte bry sig om att ta några sprutor och bara fortsätta leva sina liv. De måste helt enkelt använda mutor, utpressning, hotelser och tvång för att få fler att acceptera sprutorna.
Citera
2021-12-28, 19:54
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83

Målet är "The Great Reset" och för att bana väg för den så måste ekonomin kraschas, därav nedstängningarna nu till vintern. Det kommer inte spela någon som helst roll hur många sprutor de mest enfaldiga normies tar, nya restriktioner kommer att infalla när nya "mutationer" upptäcks. Om och om igen tills de flesta småföretagarna är ute ur leken.

Att sedan nedstängningarna sammanfaller med den kristna julfesten och att EU för några veckor sedan ville förbjuda julen är lite grädde på moset för satanisterna, förlåt, de styrande politikerna med Frau von der Leyen i spetsen

https://www.breitbart.com/europe/2021/11/30/eu-advice-to-ban-terms-like-christmas-time-to-be-inclusive-withdrawn-after-backlash/
Citera
2021-12-28, 20:28
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Mjo, men om de hade låtit samhället återgå till det normala och ingenting hände som folk kunde se (eftersom det inte händer något) så skulle väldigt många, och särskilt unga människor, inte bry sig om att ta några sprutor och bara fortsätta leva sina liv. De måste helt enkelt använda mutor, utpressning, hotelser och tvång för att få fler att acceptera sprutorna.
Visst, jag tänker bara hur jag som makthavare agerat om jag velat injicera så många undersåtar som möjligt med Pfizer-brygden utan regelrätt tvång. Jag hade låtit samhället återgå mer eller mindre till det normala för fullvaxxade, medan övriga blivit utsatta för olika typer av diskriminering och repressalier. Nu handlar väl i och för sig mycket av den här covid-bluffen förmodligen också om att utöka kontrollen av befolkningen, samt att göra den mer fattig, hjälplös och beroende av staten och storföretag. Olika typer av restriktioner syftar då till att göra det sistnämnda.
Citat:
Worldwide, billionaires’ wealth increased by $3.9 trillion between 18 march and 31 December 2020. Their total wealth now stands at $11.95tn, equivalent to what G20 governments have spent in response to the pandemic.

Earlier this week, the UN’s International Labour Organization (ILO) estimated the economic blow from the pandemic last year cost workers around the world $3.7tn in lost earnings – about 4.4 percent of global GDP.
https://www.trtworld.com/magazine/viral-inequality-billionaires-gained-3-9tn-workers-lost-3-7tn-in-2020-43674
Citera
2021-12-28, 21:08
Avslutad
Folk kan ta sina vaccinpass och trycka upp i röven.

"Passet" är ju bara giltigt några månader och sen måste du ta en ny spruta, en riktig blåsning m.a.o

Du behöver inte vara vaccinerad, ett test innan resa räcker, men det verkar alla fårskallar inte förstå.

Kårånan kommer ebba ut och sen kommer många undra hur dom kunde vara så dumma att tog flera sprutor med okänt innehåll.

Fler biverkningar kommer visa sig dom följande åren.
Citera
2021-12-30, 10:45
Medlem
Lite godbitar ur Aftonbladet idag där WHO:s generaldirektör citeras, mina fetningar:
Citat:
– Jag är fortfarande optimistisk om att 2022 kan bli året vi inte bara avslutar pandemin, utan också hittar en väg till en starkare hälsosäkerhet, säger Tedros, men tillägger:

– Covid-19 kommer fortsätta utvecklas och hota vårt hälsosystem om vi inte förbättrar de kollektiva motattackerna, säger Tedros.

Citat:
– Jag uppmanar ledare och tillverkare att dra lärdom av de tidigare varianterna och jobba tillsammans för att nå en 70-procentig vaccintäckning. Det är dags att höja sig över kortsiktig nationalism och skydda befolkningar och ekonomier mot framtida varianter.

Citat:
WHO har tidigare satt som mål att alla 194 medlemsländer ska ha dubbelvaccinerat 40 procent av sin befolkning vid årsskiftet, och 70 procent av sin befolkning i mitten av 2022. Av de 194 länderna kommer 92 av dem att misslyckas med det första målet, på grund av en kombination av att låginkomstländerna har fått för lite vaccin och att det vaccin som väl har kommit har varit nära utgångsdatum och har saknat en av de viktigaste beståndsdelarna för vaccination – sprutorna. I vissa länder har även distributionsproblem påverkat möjligheten till vaccinering negativt.
– 40 procent var genomförbart. Det är inte bara en moralisk skam som kostade liv. Det gav viruset möjlighet att cirkulera okontrollerat och chans att mutera, säger Tedros.

Det behövs alltså starkare globala hälsosäkerhetsåtgärder som måste vara jämlika över hela världen för att skydda oss mot framtida varianter. Effektiv massvaccination är nödvändig för att virus inte ska få en chans att mutera... tydligen.

Jag är övertygad om att det kommer mer sånt här i takt med spridningen av "omikron". Man vet att det snart inte går att hävda att viruset är samhällsfarligt längre. Det börjar bli dags att blicka framåt och för att säkerställa vår framtida trygghet istället. Mot denna bakgrund kommer man hävda att vissa av åtgärderna som har satts i bruk kommer behöva bestå även när smittspridning och vårdbelastning är nere på låga nivåer.

Jag blir inte förvånad om det kommer ändringar som gör att beslut ska tas i EU om vaccinpassens framtida användning, inte bara för resor mellan länder utan även på vilka sätt de ska användas inom länderna. Samma regler ska gälla alla. Globala problem kräver globala lösningar. "Kortsiktig nationalism" måste bekämpas.

Tror ni andra att vaccinpassen kommer tas ur bruk när pandemin "avslutas"?
Citera
2021-12-30, 12:10
Avslutad
Det privata assistansbolaget Lystra kan komma att säga upp ovaccinerad personal. Kommunal kallar åtgärden ogenomtänkt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/assistentpersonal-som-v%C3%A4grar-vaccinera-sig-kan-f%C3%A5-sparken/vi-AASguvW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in