Citat:
Ursprungligen postat av
kruvajang
Många av åtgärderna har man velat införa sedan tidigare. En del av dom som verktyg för Agenda 2030.
Jo, jag håller med, detta har planerats sedan många decennier tillbaka. Agenda 2030 är dock bara en till det yttre synlig del av en mycket större, djupare och mer långtgående agenda.
Citat:
Sen kom pandemin, vilken medför att man kan sätta in åtgärderna mycket snabbare och med mycket mindre motstånd än vad man annars hade kunnat. Samma lösningar/åtgärder, men ett annat "problem" (pandemi istället för klimathot etc).
Tror du att den bara råkade komma, helt naturligt? Jag tror att det antingen är bluff alltihop (känns ganska sannolikt, med tanke på att eliten uppenbart inte tror på det eller rädda för det själva), eller att de medvetet släppte ut ett relativt ofarligt virus. Jag tror absolut inte att det är en naturlig och organisk pandemi.
Citat:
Om jag inte misstolkat dig så är det väl det här du inte håller med om. Du tycker inte att pandemin eller vaccinet "behövs" - eliten hade kunnat införa detta ändå.
Pandemin och "vaccinet" underlättar givetvis väldigt mycket, absolut.
Citat:
Du tycker inte att det finns "logik" i mitt tänkande kring att huvudsyftet är införandet (och det senare utvecklandet) av vaccinpass. Du påstår att det är mer logiskt att målet är något slags förgiftning genom vaccin.
Vaccinpass/övervakning/etc är en del av det hela. De vill absolut ha det, det har jag aldrig ifrågasatt. Däremot så verkar det som att de verkligen är väldigt angelägna om att alla ska ta sprutorna. Det hänger inte ihop att "vaccinera" alla små barn, att ge folk inte bara en utan 3 - 4 sprutor, och att som i Österrike och Tyskland på allvar prata om att införa vaccintvång, om
huvudsyftet är övervakning. De flesta har redan vaccinerat sig. De allra flesta inom den minoritet som inte redan har tagit sprutorna skulle gå med på nån form av pass.
Citat:
Det spelar för mig mindre roll om det är "judar" eller "kommunister" som ligger bakom det hela, den biten är nog viktigare för dig. Det jag diskuterar är massvaccinationens huvudsyfte.
Om man vet vilka som ligger bakom ett visst fenomen, hur de har betett sig tidigare i historien, hur de agerar i andra frågor i nutiden och vad deras uttalade långsiktiga agenda är, så är det lättare att lista ut vad det verkliga syftet kan vara. Därför är det av största betydelse att veta vilka som ligger bakom det hela.