2021-12-16, 08:19
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Jag träffar många människor, både i jobbet och privat, och har inte heller träffat någon som är emot beviset. Det är väl här på Flashback motståndarna är

Japp, samma här, finns endast en vaccinmotståndare på mitt jobb, en rejäl foliehatt.
& så jag själv då förstås.
Citera
2021-12-16, 08:20
Medlem
Citat:
Jag träffar många människor, både i jobbet och privat, och har inte heller träffat någon som är emot beviset. Det är väl här på Flashback motståndarna är

Och hur utbildade är de om de är vaccinerade?

Ni verkar inte förstå att ni godkänner vaccinpass för all framtid, oavsett vilket nytt vaccin som kommer med okända bi-effekter.
Citera
2021-12-16, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Ni verkar inte förstå att ni godkänner vaccinpass för all framtid, oavsett vilket nytt vaccin som kommer med okända bi-effekter.
Gissar på att det är undersköterskor hen umgås med.
Citera
2021-12-16, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
När tråden startades var inte den informationen redovisad av svt. De har uppdaterat artikeln nyligen
Jag menade SVTs rubrik, inte din.
Citera
2021-12-16, 08:29
Medlem
Det vore intressant att veta mer om vilka som är för/mot. Spelar kön, bostadsort, utbildning osv roll?

Jag umgås med alla möjliga människor och stödet för vaccinbevis är kompakt. Alternativt behöver folk ett par öl innanför västen innan de börjar tala fritt.
Citera
2021-12-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Gissar på att det är undersköterskor hen umgås med.

Uppenbarligen.

Snacka om att ge bort sin frihet för inget..

Hur blåst får man vara.

Vi har ett vaccin som inte fungerar och då ska vi införa vaccinpass
Citera
2021-12-16, 08:32
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Dom flesta jag känner är högskoleutbildade om det nu räcker i din sorgliga värld?
Citera
2021-12-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clusia
Och såklart publicerar de en artikel idag att de flesta är för vaccinpass

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/novus-14-procent-motsatter-sig-vaccinpass

Får se vad presskonferensen idag bjuder på.

Hoppas Per Shapiro är tillbaka på presskonferensen
Citera
2021-12-16, 08:35
Medlem
Carnills avatar
Citat:
32% stödjer inte vaccinationspass vid offentliga sammankomster.

Du kan inte ha så många vänner.

Jag och familjen har en stor umgängeskrets, frågor på det? Vad är 32% inte ens hälften av befolkningen, haha.
Citera
2021-12-16, 08:35
Medlem
Citat:
Dom flesta jag känner är högskoleutbildade om det nu räcker i din sorgliga värld?

Känner en hel del blåsta får som klarat högskoleutbildningar.
Ska det säga något?

Vad ekorrhjulmänniskor gör?
Citera
2021-12-16, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Hela 86% i åldersgruppen 18-79år är alltså för vaccinationsbevis vid offentliga sammankomster.
Detta är fem procentenheter fler än vad som faktiskt är fullvaccinerade och en procentenhet fler än de som fått endast en dos.

Vad är detta för Nordkorea-siffror och vilka mönsterelever i hjärtvätteri har Novus hittat egentligen?

85,1% är vaccinerade med 1 dos
80,8 är vaccinerade med 2 doser
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/

Längst ner i inforutan kan man dock läsa;

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-undersokning-visar-sa-manga-svenskar-ar-helt-emot-krav-pa-vaccinationsbevis

Vad säger ni?
Är det möjligt att precis alla, plus 0.9%procenteneher, som fått minst en dos är för ett vaccinationsbevis?

Stämmer väll väl överens med IQ distributionen i Sverige. Är väll bara IQ över 130 som i regel förstår vart detta leder.
Citera
2021-12-16, 08:42
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Jag menade SVTs rubrik, inte din.

Vad som är märkligt dock är att många måste ha svarat att exempelvis du skall tvingas visa vaccinationsbevis vid butiksbesök, men inte vid 100+ evenemang.

Detta eftersom 14% är helt emot, samtidigt som 33% är emot vid 100+ sammankomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in