2021-12-28, 15:43
Medlem
Egentligen bättre att prata om sånna här saker på darknet forum, archetypes forum är som flugsvamps gamla, välkomna!
Citera
2021-12-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Har inlett dispyt nu, okrypterat.

Hoppas verkligen att det är julposyen som strular, ingen jätteorder, men det svider rejält i min plånbok om leveransen uteblir

Använde kryptering till fs3, hade då ett enkelt program hette gsp4usb eller något sådant. Har försökt ladda hem det igen men installationssnvisnngarna var på arabiska så jag gav upp

Har även tankar hem kleopatra och skapat ett nyckelpersoner men får det inte att funka

Vilket program skulle du säga är enklast att använda för en person som är lätt utvecklingsstörd? (Kass på it/datorer)

Får vi diskutera vendors här? Eller är det förbjudet? Vart kan man annars göra det?

Behovet finns ju helt klart. Post försvinner bara inte. Punkt

Förstår din frustration och du är inte ensam. Beställde själv i förra veckan av en av dem största, mest seriösa och bästa säljarna, skulle också ha skickats den 22a eller möjligtvis 23e men inget dök upp idag, en order från en annan säljare som stämplades den 23a dök upp idag. Känns väldigt orimligt att den ena ordern inte skulle ha dykt upp idag men hoppas på att det dyker upp i övermorgon då jag har varannan dag utdelning och är sista dagen innan nyår, vilket är dagen jag skulle använda det.
Litar väl på säljaren ändå då jag handlat mycket av denne, men förra beställningen tog två veckor eftersom det inte satt frimärke på, om dem missat sätta på det eller om det ramlade av som dem påstår låter jag vara osagt. Blir bara frustrerad över att jag verkar vara den enda som har problem med säljaren, alla andras kommentarer vittnar om snabba leveranser, etc etc. Medans jag står här en vecka senare tomhänt.
Hoppas verkligen på att det är postnord problemet ligger hos.
Citera
2021-12-28, 16:20
Medlem
Bachelorettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Hur länge tar cash att dyka upp på FS?
4h o fortfarande inte på kontot, gick fort sist vad jag kan minnas...

Hur gick det för dig? Jag satt själv nervös som ett as igår. Har tidigare lagt beställningar på FS4 och fått de utan några som helst problem. Igår fick jag vänta i timmar på att mina BTC’s skulle komma in. Kan tillägga att jag va extremt noggrann med att dubbelkolla så både fs-adressen och Btc-adressen stämde, så jag visste att jag inte ”klantat mig”. Blockchain visade att pengarna borde varit inne men på min transaktionshistorik på FS syntes ingenting.. Efter några nervösa timmar med regelbundna uppdateringar dök de dock upp. Jag la beställningar som alla är markerade som skickade idag och har fortfarande kvar pengar (över 150 kr) på kontot.

Valde dock att byta lösenord igår innan jag loggade ut. Kanske hade de bara problem. Hur har det gått för er andra?
Citera
2021-12-28, 16:22
Medlem
2021-12-24s avatar
Citat:
Har en order som om den inte landar i brevlådan går till dispyt senare idag.

Står som skickad 22/12

Jag har dålig koll på kryptering, använder autokryptering av adress vid order.

Är det nödvändigt att kryptera meddelande rörande dispyt? Tänker att det ändå inte innehåller adressuppgifter och därför borde det gå bra iaf?

Tankar?
Om du använt autokrypteringen så spelar det ingen roll, du har redan gett adressen i klartext. Men ja, nämn inga personliga uppgifter i dispyten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bachelorette
Hur gick det för dig? Jag satt själv nervös som ett as igår. Har tidigare lagt beställningar på FS4 och fått de utan några som helst problem. Igår fick jag vänta i timmar på att mina BTC’s skulle komma in. Kan tillägga att jag va extremt noggrann med att dubbelkolla så både fs-adressen och Btc-adressen stämde, så jag visste att jag inte ”klantat mig”. Blockchain visade att pengarna borde varit inne men på min transaktionshistorik på FS syntes ingenting.. Efter några nervösa timmar med regelbundna uppdateringar dök de dock upp. Jag la beställningar som alla är markerade som skickade idag och har fortfarande kvar pengar (över 150 kr) på kontot.

Valde dock att byta lösenord igår innan jag loggade ut. Kanske hade de bara problem. Hur har det gått för er andra?
Hur snabbt pengarna kommer in beror på vilken avgift du anger.
Citera
2021-12-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Ganska tydligt att det pågår någon sorts smutskastningskampanj mot FS4 från teamet bakom Archetyp i tråden om FS4 på SF Forum så är det ingen som talar som ni.

Personligen tror jag båda sidorna är bra, och nu sker någon sorts kamp mellan båda där båda vill ha så många användare som möjligt.

Sluta använda droger gott folk. Ni göder en äcklig marknad och ni blir bara dumma.

Vad får dig att tro det? Är väl snarare så att folk är trötta på FS som varumärke efter vad som hände med FS3 och folk riktar kritik, inget konstigt med det.
Den ända kritiken jag har mot sidan är att sidan är dåligt gjord och att säljarna har/hade sjukt höga priser. Utöver det vet jag för lite om FS4 för att ha någon stark åsikt.
Senast redigerad av HappyGoy 2021-12-28 kl. 16:55.
Citera
2021-12-28, 16:52
Medlem
Citat:
Har inlett dispyt nu, okrypterat.

Hoppas verkligen att det är julposyen som strular, ingen jätteorder, men det svider rejält i min plånbok om leveransen uteblir

Använde kryptering till fs3, hade då ett enkelt program hette gsp4usb eller något sådant. Har försökt ladda hem det igen men installationssnvisnngarna var på arabiska så jag gav upp

Har även tankar hem kleopatra och skapat ett nyckelpersoner men får det inte att funka

Vilket program skulle du säga är enklast att använda för en person som är lätt utvecklingsstörd? (Kass på it/datorer)

Får vi diskutera vendors här? Eller är det förbjudet? Vart kan man annars göra det?

Är det FS4 du lagt ordern eller Archetyp?
Tror inte det finns nån regel om att man inte får diskutera vendors. Även om det nu skulle vara skickat kan det vara bra för andra att veta vem som har mer än 1 veckas leveranstid.
Citera
2021-12-28, 16:59
Medlem
Scooby1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Du måste ha Monero för Archtyp, FS4 tar BTC.
Men det står ju på Archetyp sidan att jag kan skicka in BTC och att dom konverterar skiten till Monero. Jag undrar bara hur mycket den avgiften är.
Senast redigerad av Scooby1961 2021-12-28 kl. 17:07.
Citera
2021-12-28, 17:42
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Som.jag förstår det är det inte tillåtet att diskutera olika vendors, deras sortiment eller deras service på Flashback.

Men det finns olika sidor där man gratis kan skapa diskussionsforum , så om nån gör det vore det ju toppen
Citera
2021-12-28, 17:56
Medlem
Bachelorettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Hur snabbt pengarna kommer in beror på vilken avgift du anger.

Det är jag såklart medveten om. Är en ”van användare”.

Just den här gången betalade jag ganska mycket i avgift i hopp om att få in pengarna snabbt då jag va lite sent ute, mer än jag brukar t.om. Jag har aldrig tidigare upplevt (varken på tidigare versioner av FS eller de få internationella marknader jag använt) att pengarna dras från plånboken (Electrum) och får över 13+ confrimations utan att man ens kunde se att de fanns något under FS ”transaktionshistorik” som visade att pengar va på G in/nån aktivitet alls. Där brukar de ju dyka upp ganska snabbt? Iaf enligt tidigare erfarenheter, även de 3 gånger jag använt FS4 innan så syntes det snabbt att en transaktion va på g in - sen får man ju ofta vänta en stund på att pengarna kommer in på själva kontot ändå. Men det som oroade mig igår va just det; att det tog timmar innan något syntes på transaktionshistoriken på FS, trots blockchain:en och att pengarna va dragna.

Med tanke på tidigare inlägg i tråden hade de väl något problem igår.
Hoppas ingen förlorade pengar.
Citera
2021-12-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkille890
Electrum funkar

Står att fee kostnaderna är 140% asså mer änn de jag ska skicka. De andra alternativen är 500% .. när försöker att skicka från electrum. Kan ju inte stämma ..hmm
Citera
2021-12-28, 18:11
Medlem
Vafan? Köpte lite btc för några timmar sen för att inviga nya fs. Förde över btc från min Electrum wallet till adressen som genererats via fs4. Kopierade rakt av och kollade i säkerhets skull så att allt matchade. Nu är det över 10 confirmations och överföringen är grönt bockad i Electrum. Det ska alltså vara färdigt. Ändå står mitt saldo på FS4 på 0 btc. Är jag lurad på nåt sätt eller dröjer det ett tag? Vill minnas att på fs3 så fick man in pengarna på kontot direkt när överföringen var "confirmed".
Citera
2021-12-28, 18:39
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Förstår din frustration och du är inte ensam. Beställde själv i förra veckan av en av dem största, mest seriösa och bästa säljarna, skulle också ha skickats den 22a eller möjligtvis 23e men inget dök upp idag, en order från en annan säljare som stämplades den 23a dök upp idag. Känns väldigt orimligt att den ena ordern inte skulle ha dykt upp idag men hoppas på att det dyker upp i övermorgon då jag har varannan dag utdelning och är sista dagen innan nyår, vilket är dagen jag skulle använda det.
Litar väl på säljaren ändå då jag handlat mycket av denne, men förra beställningen tog två veckor eftersom det inte satt frimärke på, om dem missat sätta på det eller om det ramlade av som dem påstår låter jag vara osagt. Blir bara frustrerad över att jag verkar vara den enda som har problem med säljaren, alla andras kommentarer vittnar om snabba leveranser, etc etc. Medans jag står här en vecka senare tomhänt.
Hoppas verkligen på att det är postnord problemet ligger hos.

Hade två brev som skickades 20:e och 21:a och kom fram idag, den 28:e. 7 och 8 dagar tog det, och stämplarna stämmer med när det markerades skickade. Det var Postnord som segade så det kan vara samma för dig. Det kommer nog den här veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Scooby1961
Men det står ju på Archetyp sidan att jag kan skicka in BTC och att dom konverterar skiten till Monero. Jag undrar bara hur mycket den avgiften är.

Jag hade fel och blev rättad av den som gjorde inlägget efter. Kan tyvärr inte svara på din fråga om avgift eftersom jag inte testat sätta in BTC på AT.

Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Vafan? Köpte lite btc för några timmar sen för att inviga nya fs. Förde över btc från min Electrum wallet till adressen som genererats via fs4. Kopierade rakt av och kollade i säkerhets skull så att allt matchade. Nu är det över 10 confirmations och överföringen är grönt bockad i Electrum. Det ska alltså vara färdigt. Ändå står mitt saldo på FS4 på 0 btc. Är jag lurad på nåt sätt eller dröjer det ett tag? Vill minnas att på fs3 så fick man in pengarna på kontot direkt när överföringen var "confirmed".

Provat logga ut och in igen? Det var såhär för mig förra veckan, dvs allt var confirmed och klart men inga pengar syntes när jag uppdaterade sidan. Men efter en ut- och inloggning så löste det sig. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in