2021-12-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har ni hört om någon som åkt dit pga. Kratom? Typ fått ett ringa eller drograttfylla?

Olagligt att ha i kroppen, men nästan omöjligt att åka dit. Finns stickor som visar kratom, men då måste dom misstänka just det.
Citera
2021-12-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettmedsyra
Olagligt att ha i kroppen, men nästan omöjligt att åka dit. Finns stickor som visar kratom, men då måste dom misstänka just det.

Så du menar att det finns urin-stickor för kratom just nu? aldrig hört om det, tar iofs inte kratom längre men lämnar flera prov/vecka. Jag har då aldrig pissat positivt på nån kratom sticka dock inte rört det senaste halvåret.
Citera
2021-12-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Så du menar att det finns urin-stickor för kratom just nu? aldrig hört om det, tar iofs inte kratom längre men lämnar flera prov/vecka. Jag har då aldrig pissat positivt på nån kratom sticka dock inte rört det senaste halvåret.

Inte urinstickor, men labbanalyser åtminstonde.
Citera
2021-12-22, 23:36
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auToExeC
Har använt kratom från SS i några år och väldigt regelbundet. Tar 2 gången om dagen och ca 4g per gång.
Men för ganska så exakt 1 år sen fick jag krampanfall och åkte in på sjukhuset. Vi gick igenom allt om det var EP-anfall och kunde inte hitta något fel alls. Gick igenom skikt-röntgen och inte sova på 24h för att sen göra ett neurologisk test. Visar att jag har inga fel alls som dom kan hitta.

Fick då höra om att kratom kan skapa kramper men ignorera det och fick sen ett anfall till 1 vecka senare och sen 2 veckor efter det. Sen upphörde det och minns inte att jag tog mindre. Sen nu för 1 vecka sen fick jag ett anfall igen (ca 10 månader senare). Så får nog fundera på att sluta eller om där finns någon forskning eller vetenskapligt på att kratom göra så här vid höga doser eller även vid mindre.

Men informationen om det här är i princip obefintlig vad jag kan se.

Jag har också fått ett EP Grand Mal i 10-15 minuter.
Citera
2021-12-23, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Jag har också fått ett EP Grand Mal i 10-15 minuter.
Tog du något annat samtidigt?
Har du epilepsi?
Vilken dos, om du minns, tog du?
Citera
2021-12-26, 02:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tror att jag tidigare under veckan upplevde en lättare avtändning av kratom. Jag fick något slags influensa liknande symtom med frossa blandat med att jag svettades, samt värk i kroppen. Hade vid det tillfället inte tagit kratom på typ 2 dygn. Har på de senaste veckorna/månaderna gått rätt hårt in på kratom, utan några pauser.
Citera
2021-12-26, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tror att jag tidigare under veckan upplevde en lättare avtändning av kratom. Jag fick något slags influensa liknande symtom med frossa blandat med att jag svettades, samt värk i kroppen. Hade vid det tillfället inte tagit kratom på typ 2 dygn. Har på de senaste veckorna/månaderna gått rätt hårt in på kratom, utan några pauser.

Ja det låter som AT. Samma här, har blivit väldigt mycket på sista tiden, får bli ett uppehåll på ca en vecka nu efter jul.
Citera
2021-12-27, 01:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Ja det låter som AT. Samma här, har blivit väldigt mycket på sista tiden, får bli ett uppehåll på ca en vecka nu efter jul.
Det var nog en AT, för jag mådde betydligt bättre när jag intog kratom. Men det var inte så farligt, utan kändes mest som vanlig influensa.
Citera
2021-12-27, 15:07
Medlem
Mrlind92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Ok där ser man. Rektalt är ju starkare rus när det gäller andra droger så jag antar det fungerar med k också.
Och du tar 10-20 gram per kopp alltså, vad som slår mig är att ni båda har ganska allvarliga missbruksproblem, undrar hur det slutar.

Haft hjärt infarkt och hjärt svikt pga missbruk.
Men nu söker ja mig något som är bra när man lagt allt de dära på hyllan
Citera
2021-12-27, 22:44
Avslutad
Tjena!

Ska försöka hålla mig kort!

Min lillebror har under en längre period haft personliga problem och missbrukat olika droger under en lång tid. Han har nu försökt bli bättre samt drogfri (framförallt tramadol) och påstår nu att kratom är hans "räddning". Jag har läst lite om kratom och får uppfattning om att det inte är "lika" farligt som andra droger.

Personligen så tycker jag att han verkar vara bättre nu (han har använt kratom i ungefär 4 månader) än när han var djupt inne i andra "tunga" droger. Men jag är fortfarande orolig att detta kan eventuellt leda till något dåligt.

Så min fråga och anledningen till varför jag skriver här är:

Kan någon som kanske känner igen sig berätta för mig om jag behöver vara orolig. Eller om det verkligen är så som han säger att det är en "räddning".

Har sökt på kratom och hittar flera olika hemsidor som säljer. Vilka rekommenderar ni i så fall är mest pålitlig?
Citera
2021-12-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killuminati2003
Tjena!

Min lillebror har under en längre period haft personliga problem och missbrukat olika droger under en lång tid. Han har nu försökt bli bättre samt drogfri (framförallt tramadol) och påstår nu att kratom är hans "räddning". Jag har läst lite om kratom och får uppfattning om att det inte är "lika" farligt som andra droger.

Personligen så tycker jag att han verkar vara bättre nu (han har använt kratom i ungefär 4 månader) än när han var djupt inne i andra "tunga" droger. Men jag är fortfarande orolig att detta kan eventuellt leda till något dåligt.

Kan någon som kanske känner igen sig berätta för mig om jag behöver vara orolig. Eller om det verkligen är så som han säger att det är en "räddning".

Har sökt på kratom och hittar flera olika hemsidor som säljer. Vilka rekommenderar ni i så fall är mest pålitlig?
Alltså. Kratom är ju bättre än riktiga opiater men det är ju bara ett steg i rätt riktning så att säga, Kratom kan också missbrukas. Fördelen är att kratom är mildare och inte kan överdoseras förutsatt det inte blandas med andra droger.
Finns också ett naturligt ”tak” hur hög man kan bli och det är säkert därför din bror verkar friskare.
Som skadereduktion är det bra, som långsiktig lösning? Nja kan ju diskuteras.

SS fungerar bra som svar på den andra frågan.
Citera
2021-12-28, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Killuminati2003
Tjena!

Jag skulle säga att det definitivt kan vara en räddning från tyngre droger. Känner många som gått denna vägen. Dock ska man vara försiktig med att bli "beroende" av kratom också, även fast det är mycket svårare. Överdoserar man så är biverkningarna mycket mildare än andra droger. illamående etc. Så där är det viktigt att han köper bra kvalitet så att han inte behöver öka doserna och mängden för att känna av ruset, samtidigt borde han ha pauser emellanåt för att inte öka sin tolerans.

För att svara på din andra fråga så tycker jag det är viktigt med seriöst bolag. Labtester och god kvalitet är viktigast skulle jag säga. Och där tycker jag idag KE är snäppet vassast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in