Citat:
Ursprungligen postat av
Killuminati2003
Tjena!
Ska försöka hålla mig kort!
Min lillebror har under en längre period haft personliga problem och missbrukat olika droger under en lång tid. Han har nu försökt bli bättre samt drogfri (framförallt tramadol) och påstår nu att kratom är hans "räddning". Jag har läst lite om kratom och får uppfattning om att det inte är "lika" farligt som andra droger.
Personligen så tycker jag att han verkar vara bättre nu (han har använt kratom i ungefär 4 månader) än när han var djupt inne i andra "tunga" droger. Men jag är fortfarande orolig att detta kan eventuellt leda till något dåligt.
Så min fråga och anledningen till varför jag skriver här är:
Kan någon som kanske känner igen sig berätta för mig om jag behöver vara orolig. Eller om det verkligen är så som han säger att det är en "räddning".
Har sökt på kratom och hittar flera olika hemsidor som säljer. Vilka rekommenderar ni i så fall är mest pålitlig?
Alltså. Kratom är ju bättre än riktiga opiater men det är ju bara ett steg i rätt riktning så att säga, Kratom kan också missbrukas. Fördelen är att kratom är mildare och inte kan överdoseras förutsatt det inte blandas med andra droger.
Finns också ett naturligt ”tak” hur hög man kan bli och det är säkert därför din bror verkar friskare.
Som skadereduktion är det bra, som långsiktig lösning? Nja kan ju diskuteras.
SS fungerar bra som svar på den andra frågan.