2021-12-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hittade Ditt inlägg nu!

Sitter C där han sitter nu utan någon mer åtgärd innan slutet på januari?
Ett slutförhör ska hållas innan åtal. Och kanske ett par till innan dess. Men han sitter där han sitter. Var väl nån omhäktning förra veckan el så.
Citera
2021-12-27, 10:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang men vi vet fortfarande inte om hon tänkte rymma med någon älskare? Vi vet inte heller om C upptäckte något som fick honom ur balans?

Vilka är alla dessa fakta förresten du pratar om? Ingen i tråden vet fortfarande vad som hände under det gifta parets sista möte? Vad vet DU som inte vi andra vet?

Du pratar dessutom om teorier, vilken är din favorithypotes? Återkom gärna 😎
De få fakta som framkommit är redovisade ett otal gånger redan. Att de gått dig helt förbi är inte mitt problem. Backa och läs!
Även de teorier som är baserade på dessa fakta är upprepade ett oräkneligt antal gånger. Backa och läs!
Citera
2021-12-27, 10:45
Medlem
Citat:
Så kan det vara (vårdnadstvist som låg bakom), men B valde iaf inte att ta livet (eller vara orsak tiil) av maken. Hon visste att det fanns bättre sätt att föröka lösa de problem som fanns.
Att söka ensam vårdnad är inget bra sätt att lösa konflikter. Tvärtom det kan förvärra nuvarande konflikter och skapa nya.
Citera
2021-12-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Hur menar du att B smutskastat sin make? Var kan vi läsa långa listor om hur hon berätta om hur hemsk hennes man är? Det skulle jag vilja se. Hon har visat sina närmaste anhöriga bilder på att han misshandlade henne men förmodligen bett dom att hålla det för sig själva eftersom hon stannade i äktenskapet ett år efter det. Är det smutskastning?

Eller tycker du att det är smutskastning när en kvinna som numera är död anmäler sin make till polisen för hot, misshandel och skadegörelse, när hennes make säger att det är på grund av honom hon är död? Eller är det att hon vill skiljas från samme man och skydda barnen från honom som är smutskastning?
Om man snöker om ensam vårdnad då måste man motivera det på nåt säät att maken är olämplig som föärlder. Vi har hört från olika håll att båda var kärlekfulla föräldrar och älskade sina barn.
Citera
2021-12-27, 10:55
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Att söka ensam vårdnad är inget bra sätt att lösa konflikter. Tvärtom det kan förvärra nuvarande konflikter och skapa nya.

Denna stackars kvinna kommer aldrig göra rätt i en dels ögon. När en del av oss framförde att hon kanske lämnade exmaken i Polen på grund av misshandel så var hon en horribel mor som lämnade barnen med en i så fall våldsam man. Nu försökte hon ta med sig barnen bort från en våldsam man, då gör hon fel i alla fall.
Citera
2021-12-27, 10:58
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Om man snöker om ensam vårdnad då måste man motivera det på nåt säät att maken är olämplig som föärlder. Vi har hört från olika håll att båda var kärlekfulla föräldrar och älskade sina barn.

Jag frågade hur du anser att B smutskastat sin make eftersom du skrev:

Citat:
Det låter som om att smutskastningen varit aktiv från båda sidor men B varit initiativtagande.
Citera
2021-12-27, 11:00
Medlem
Citat:

Söker någon ensam vårdnad vid en separation brukar det ligga något bakom.

Om vi vänder på allt skit som C hävt ur sig till en för honom nästan okänd person så kanske det mesta av hans "hittepå" var precis tvärtom.

Det visar sig om någon månad förhoppningsvis.
Citera
2021-12-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett slutförhör ska hållas innan åtal. Och kanske ett par till innan dess. Men han sitter där han sitter. Var väl nån omhäktning förra veckan el så.

Tack för svar!

Tydligen var omhäktning den 20/12, jag hade missat det.

Han sitter bra där han sitter.
Citera
2021-12-27, 11:11
Medlem
Citat:

Om vi vänder på allt skit som C hävt ur sig till en för honom nästan okänd person så kanske det mesta av hans "hittepå" var precis tvärtom.

Söker man ensam vårdnad vid skilsmässa då är det för att ena anser att det ligger i barnetsbästa att ha en enda vårdnadshavare. Så är det sällan fallet. varför ska ena föräldren vara en dålig förälder för sitt eget barn ?!!
Det finns knappast nån logik i det. Ensam vårdnad döms nuförtiden i väldigt udda fall där finns tydliga tecken att ena föräldrren är exempelvis psykisk labil eller om det finns samarbetssvårigheter i en sån stor skala som barnet blir lidanade.
Jag tror att hon skulle fått avslag på sin stämning på samma sätt som kontaktförbudet.
Citera
2021-12-27, 11:12
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Nu finns det väl inget som stöder att C skulle ha en narcissistisk personlighetsstörning, men sådana kan ju utan problem projicera sina egna tillkortakommanden på någon annan.

Är man i en "uppslitande vårdnadstvist" skulle jag föreställa mig att det inte är svårt att vinkla situationer till att det är den andres fel, speciellt om man hittar någon som helt okritiskt är villig att köpa allt man häver ur sig.
Citera
2021-12-27, 11:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Söker man ensam vårdnad vid skilsmässa då är det för att ena anser att det ligger i barnetsbästa att ha en enda vårdnadshavare. Så är det sällan fallet. varför ska ena föräldren vara en dålig förälder för sitt eget barn ?!!
Det finns knappast nån logik i det. Ensam vårdnad döms nuförtiden i väldigt udda fall där finns tydliga tecken att ena föräldrren är exempelvis psykisk labil eller om det finns samarbetssvårigheter i en sån stor skala som barnet blir lidanade.
Jag tror att hon skulle fått avslag på sin stämning på samma sätt som kontaktförbudet.

...om han inte hunnit haft ihjäl henne.

Jag förstår vad du menar, och jag håller i stort med dig, men här har vi högst sannolikt ett facit på att han var okontrollerbart våldsam och därmed olämplig som förälder. Vi kan inte utgå ifrån att det var fel av henne att ansöka om ensam vårdnad för att man eventuellt skulle ha missbedömt hotbilden.

Hon fick inte igenom kontaktförbudet på papper, men hon tilläts med polisens och hyresvärdens hjälp att hålla honom borta från bostaden tills annat boende var ordnat för henne.
Citera
2021-12-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Nu finns det väl inget som stöder att C skulle ha en narcissistisk personlighetsstörning, men sådana kan ju utan problem projicera sina egna tillkortakommanden på någon annan.

Är man i en "uppslitande vårdnadstvist" skulle jag föreställa mig att det inte är svårt att vinkla situationer till att det är den andres fel, speciellt om man hittar någon som helt okritiskt är villig att köpa allt man häver ur sig.

Detta lär nog framgå av FUP vad tiden lider (varför/om B ansökt om enskild vårdnad). Bara att tåla sig några veckor till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in