2021-12-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kallar du det där för skitsnack så har du inte hört mycket skvaller i dina dar.

Snart får ändå vi veta om det var sant det som C ska ha sagt.

Eller så talade C sanning och Barby gjorde kanske en snabb bedömning att det hela var frågan om äkta vara?

C har väl heller knappast påstått några uppseendeväckande saker? Destruktiva relationer ser ofta ut så där med två inblandade parter som behandlar varandra illa? Alla involverade vill dessutom ha sympati för sin sak.

Hur tänker du att vi ska få reda på om allt skitsnack som C sagt ang sin hustru till en nästan okänd person stämmer?

Den C har pratat skit om finns inte i livet längre och kan inte försvara sig/komma med SIN sanning.

Några ?-tecken kanske barnen kan räta ut men långt ifrån alla påståenden som språkgeniet kommit med i tråden.
Citera
2021-12-27, 09:35
Medlem
Har för mig att något skulle hända i detta fall denna vecka, någon som kan uppdatera mig om jag har rätt och vad isf?
Citera
2021-12-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har för mig att något skulle hända i detta fall denna vecka, någon som kan uppdatera mig om jag har rätt och vad isf?
Inget i denna veckan, men 20/12-20 var det omhäktning.
Annars tror jag inte det händer så mycket förrän åtal väcks.
Citera
2021-12-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Slutdelgivning i slutet av januari trodde åklagaren. Kan tippa kring den 20 jan. Då borde det bli åtal en vecka, eller två, senare. Och då får vi fupen.

Hittade Ditt inlägg nu!

Sitter C där han sitter nu utan någon mer åtgärd innan slutet på januari?
Citera
2021-12-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Inget i denna veckan, men 20/12-20 var det omhäktning.
Annars tror jag inte det händer så mycket förrän åtal väcks.

OK, tack för svar... hade missat detta!
Citera
2021-12-27, 09:47
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Hur tänker du att vi ska få reda på om allt skitsnack som C sagt ang sin hustru till en nästan okänd person stämmer?

Den C har pratat skit om finns inte i livet längre och kan inte försvara sig/komma med SIN sanning.

Några ?-tecken kanske barnen kan räta ut men långt ifrån alla påståenden som språkgeniet kommit med i tråden.

Precis min tanke också. Barnen kommer nog ge oss en ganska tydlig bild av hur det sett ut i hemmet, om dom törs, minstingen riskerar ju att stå under sin mors (eventulle) banemans förmyndarskap. Sedan vet vi inte hur mycket av barnens redogörelser som inte sekretessbeläggs i FUP, och alla punkter på Barbys lista nedan lär nog inte dyka upp i ett barnförhör.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera
2021-12-27, 09:54
Medlem
om man påbörjar en smutsig vårdnadstvist och börjar smutskasta den andra då framstår den andra som skötsam och den som söker ensam vårdnad som en som vill ta barnet från den andra föräldern.
Just det här fallet tror jag att triggern varit en vårdnadstvist. Det låter som om att smutskastningen varit aktiv från båda sidor men B varit initiativtagande.
Citera
2021-12-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
om man påbörjar en smutsig vårdnadstvist och börjar smutskasta den andra då framstår den andra som skötsam och den som söker ensam vårdnad som en som vill ta barnet från den andra föräldern.
Just det här fallet tror jag att triggern varit en vårdnadstvist. Det låter som om att smutskastningen varit aktiv från båda sidor men B varit initiativtagande.

Så kan det vara (vårdnadstvist som låg bakom), men B valde iaf inte att ta livet (eller vara orsak tiil) av maken. Hon visste att det fanns bättre sätt att föröka lösa de problem som fanns.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-12-27 kl. 10:16.
Citera
2021-12-27, 10:12
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Hur menar du att B smutskastat sin make? Var kan vi läsa långa listor om hur hon berätta om hur hemsk hennes man är? Det skulle jag vilja se. Hon har visat sina närmaste anhöriga bilder på att han misshandlade henne men förmodligen bett dom att hålla det för sig själva eftersom hon stannade i äktenskapet ett år efter det. Är det smutskastning?

Eller tycker du att det är smutskastning när en kvinna som numera är död anmäler sin make till polisen för hot, misshandel och skadegörelse, när hennes make säger att det är på grund av honom hon är död? Eller är det att hon vill skiljas från samme man och skydda barnen från honom som är smutskastning?
Citera
2021-12-27, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Precis min tanke också. Barnen kommer nog ge oss en ganska tydlig bild av hur det sett ut i hemmet, om dom törs, minstingen riskerar ju att stå under sin mors (eventulle) banemans förmyndarskap. Sedan vet vi inte hur mycket av barnens redogörelser som inte sekretessbeläggs i FUP, och alla punkter på Barbys lista nedan lär nog inte dyka upp i ett barnförhör.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

De äldre barnen har säkert också sin sanning och behöver inte ha något med C att göra i framtiden.

Ps Vad gäller förhör med barn kanske de är med i FUP (tänker på vad som framgick i FUP från barnförhör i Lena W tråden). Ds
Citera
2021-12-27, 10:16
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
De äldre barnen har säkert också sin sanning och behöver inte ha något med C att göra i framtiden.

Ps Vad gäller förhör med barn kanske de är med i FUP (tänker på vad som framgick i FUP från barnförhör i Lena W tråden). Ds

Barnförhör brukar finnas med men min uppfattning är att dom brukar vara hårdare "censurerade", mer överstruket.
Citera
2021-12-27, 10:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Är det anmälan av hot och misshandel som du menar är smutskastning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in