Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Snygga bilder! Eftersom ett vattentorn förstås inte har så många ingångar och den ingången som syns ser rätt robust ut får man väl åka förbi o chansa helt enkelt. Är dörren låst blir den nog svårforcerad. Jag såg även bilder på slakteriet, det verkade ju helt magnifikt (om än något vandaliserat)!
När jag kollade igenom dina bilder hittade jag ett galleri som jag misstänker visar ett av de två husen på en (eller två) orter utanför stan som det skrivits om i tidningen... Hur är läget med dessa hus numera?
Tackar, inte alla som är mina dock.
Ja, enda vägen in är ju ganska plomberad vid det här laget. De som bröt upp där förra året lär ha fått jobba. Det var ett kul ställe att se, om än inget jättespännande.
Tänker du på
http://www.nedlagt.se/?p=230 ? Det är snart två år sedan vi var där så vågar inte svara på hur det är nu, men inte hört något om att det skulle vara rivet. Värt ett besök, ligger ju inte så fasligt långt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
Chozo;
riktigt snygga bilder.
det är en törn i mitt hjärta att se vattentornet så förfallet. jag hann fika där när jag var rätt liten innan det stängde igen, barndomsnostalgi!
Tack! Dock inte alla som är mina, som nämnt ovan.
Har faktiskt också varit där en gång när det var i bruk, måste ha varit 20 år sedan eller något i den stilen.