2021-12-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag har en indisk senap som är jävligt god!
Rensar snoken.

Ah Kasundi.
Det är jävligt fint, det köper jag ibland.
Jag kan tycka att den ofta är mer som en relish än som en regelrätt senap, men det är absolut bra skjuts i den.
Citera
2021-12-20, 08:14
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Ah Kasundi.
Det är jävligt fint, det köper jag ibland.
Jag kan tycka att den ofta är mer som en relish än som en regelrätt senap, men det är absolut bra skjuts i den.
Kasundi ja.

Riktigt trevlig till en rejäl bratwurst ska jag meddela.
Citera
2021-12-20, 08:16
Medlem
Tycker Johnny´s olika varianter slår det mesta, den klassiska Slotts verka tappat stinget.
Citera
2021-12-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Tycker Johnny´s olika varianter slår det mesta, den klassiska Slotts verka tappat stinget.
// Prova Colmans mustard (Eng) Den är (skitgod) och stark
Citera
2021-12-27, 00:26
Medlem
Har French's Classic American Yellow Mustard varit uppe i tråden. Den tycker jag är en trevlig senap till mackor, julskinka mm. Syrlig smak som bryter av bra mot fet mat.
Citera
2021-12-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shogunktm
Har French's Classic American Yellow Mustard varit uppe i tråden. Den tycker jag är en trevlig senap till mackor, julskinka mm. Syrlig smak som bryter av bra mot fet mat.
den är bäst
Citera
2021-12-27, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shogunktm

Den har varit uppe, och helt klart något man måste ha hemma.
Den är helt nödvändig till hamburgare och anerikansk hot dog, men där slutar användningsområdena för mig.
Egentligen är Heinz Yellow en helt klart bättre senap i den amerikanska skolan, men det är nåt speciellt med French’s som jag saknar om jag har en annan senap än den på burgare.
Citera
2021-12-27, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix

Slår det mesta?
Allvar?
Jag tycker att Johnnys är en jävla skitsenap, helt ärligt.

När du skriver att den slår det mesta, vad är det du har provat som jämförelse, och vilken senap tycker du inte slår Johnnys?
Citera
2021-12-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Slår det mesta?
Allvar?
Jag tycker att Johnnys är en jävla skitsenap, helt ärligt.

När du skriver att den slår det mesta, vad är det du har provat som jämförelse, och vilken senap tycker du inte slår Johnnys?
Jag kan erkänna att jag är nån som förespråkar Johnny's men då handlar det aldrig om nån finsmakar-strid utan bara om att kliva upp en nivå från Slotts.
Kanske framförallt i lägen där det inte finns så många fler realistiska varianter inom tub-senap. Det är typ Eldorado, Findus, Slotts eller Johnnys eller Frenchs.

Jag har provat Frenchs och utan att ens fundera över om den va godare tror jag faktiskt att den väldigt klargula färgen och amerikanska brandingen gör att man känner att den känns fulare och mer USA än den mer mörkgula Johnny's.
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-12-29 kl. 01:42.
Citera
2021-12-29, 01:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Jag kan erkänna att jag är nån som förespråkar Johnny's men då handlar det aldrig om nån finsmakar-strid utan bara om att kliva upp en nivå från Slotts.
Kanske framförallt i scenarion där det inte finns tonvis med varianter att välja på inom segmentet tub-senap.

Jag har provat Frenchs och utan att ens fundera över om den va godare tror jag faktiskt att den väldigt klargula färgen och amerikanska brandingen gör att man känner att den känns fulare och mer USA än den mer mörkgula Johnny's.
Jonnys Julsenap är värd att prova och billig nu efter jul.
Gin o apelsin.
Citera
2021-12-29, 01:47
Medlem
Senap = Dijon, köper jag när jag passerar just Dijon.
Annars kör jag på tysk typ löwe mittelscharf eller Scharf.

Ketchup, aldrig riktigt brytt mig, men heinz är favoriten (den med mindre socker)
Citera
2021-12-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
// Prova Colmans mustard (Eng) Den är (skitgod) och stark

Där skrev du något - boom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto