Vad gäller senap till korv är Johnnys sötstark mitt val. Till ärtsoppa behövs en grövre senap.
Ketchup finns det mycket att välja på. Den jag brukar köpa är Heinz standard. Felix har en variant med svartpeppar som också duger. En ketchup som jag gillade men inte sett ute i butik sedan många år tillbaka är Libbys som fanns i glasflaskor av liknande typ som dem Heinz använder. Vet någon var eller om Libbys ketchup finns tillgänglig att köpa i butik någonstans skriv gärna om det här.
Senap, ja nästan omöjligt å säga för mig men jag har nog inte provat de bästa ännu eller de som är prisbelönta fast jag har provat ohyggligt många varianter av senap. Blir så att man får slänga stora mängder (pga datumet) eftersom det inte går åt tillräckligt
Senast redigerad av Sladdaren 2022-01-19 kl. 19:37.
Så du brukar hålla på och blanda ketchup? Varför blir jag inte förvånad.
Japp Heinze för söt och felix för tomatig, sen sprutar du på lite av varje, Då kommer den idealiska smaken fram. Det kommer i flaskor så det är inte avancerat att blanda ihop ;-)
Jag köpte en tub med Slotts skånska senap för ett par veckor sedan. Förväntade mig den vanliga milda och välbalanserade smaken, men nu var den mycket starkare än normalt. En trevlig överraskning! Hoppas att det inte var ett misstag med just den batchen.
Bäst-före-datum 07 01 23, klockan 07:28 om någon vill testa.
Nu slipper jag joxa med att blanda skånskt och franskt. Ska köpa på mig fler imorgon om det finns kvar.
Till korv och burgare så gillar jag French´s yellow mustard, Colemans (Den som man själv blandar ihop) eller Johnny´s yellow mustard, men om det skall vara grovkornig senap så gillar jag Apotekets bäst, speciellt till rätter som ärtsoppa eller fläsklägg med rotmos.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!