Citat:
Ursprungligen postat av
Notmyguru
Exakt detta! Det är så mina tankegångar går också! Men vad? Vad? VAD? Vad kan vaccinet innehålla att det är så viktigt att alla prompt måste vaccineras?
Vaccinet i sig och dess innehåll är troligen av underordnad betydelse. Troligen handlar det här om att träna folket i att acceptera att deras friheter kommer att villkoras på olika sätt. Just nu så villkoras friheten av att de har tagit vaccinet. Det är det första steget i träningen. Sannolikt skapades viruset för att kunna använda vaccinet som ett verktyg för kunna att styra in folket i det nya kontrollsamhället.
I framtiden så kommer sannolikt ytterligare villkor att läggas till. Exempelvis "carbon credits". Du kanske i framtiden inte kommer att kunna köpa allt du vill ha, även om du har råd. Detta pga att de varor och tjänster du vill köpa belastar miljön med för mycket koldioxidutsläpp. Det kan tänkas att du får en "quota" med "carbon credits", och när den är uppnådd så kanske du inte kan köpa en flygbiljett, även om du är en miljonär. Och så kommer det att rulla på.
Titta t.ex på den här grafiken på WEF:s vision för ett digitalt ID:
https://assets.weforum.org/editor/responsive_large_webp_yOGzNg6NmmukZzmMg2eBGqt1CdQ_ 3clomrPnrJuzdM0.webp
Notera avsnittet "SOCIAL PLATFORMS" där det står "For social interactions, third-party services that rely on social media logins"
Jag kan mycket väl tänka mig att det kommer att bli så att man i framtiden kommer att bli tvingad att logga in på olika online-tjänster och forum med något som är ekvivalent med BankID. Just nu så används den typen av inloggning och autentisering endast på en begränsad mängd tjänster, och vi är ju i nuläget vana vid att kunna logga in på resterande plattformar som t.ex Flashback med ett användarnamn och ett lösenord (som ju ger ett visst mått av anonymitet), men det kommer förmodligen att ändras. Alla inloggningar på alla plattformar kommer troligen att knytas till motsvarande BankID och liknande tjänster. Detta för att enklare kunna identifiera dissidenter och straffa dem. Det kommer att bli en fullständig kontroll. Det skulle inte förvåna mig om det blir så i framtiden att ens internetuppkoppling kommer att kräva autentisering med ett digitalt ID/BankID för att man ska kunna göra någonting över huvudtaget.
Hela den här cirkusen hänger på att tillräckligt många går in i vaccinfållan (det första steget). Om tillräckligt många säger nej så kan vi få stopp på det. Men när jag läser här på Flashback så verkar oroväckande många hylla den här utvecklingen. Många är helt blinda. Fårskocken kommer att leda oss alla in i ett mycket mörkt och dystopiskt samhälle. Sedan i efterhand så kommer folk att undra hur i h-e vi kunde tillåta att det här hände, när det redan nu finns folk som skriker sig hesa över vart vi är på väg.