Ja det kanske är jätteförvånande för dig att om biografen säger att det krävs vaccinpass så är det dom med vaccinpass som går dit ??
Ser du många 12-åringar på systemet eller kvinnor inne på herrtoaletten?
Nej det är inte ett dugg förvånande utan det är ju så systemet är tänkt att fungera. Det fungerar också som så att ni anti-vaxxare ger systemet legitimitet genom att inte dyka upp där ni är oönskade. Konklusion: Systemet med vaccinpass fungerar indirekt tack vare er underdånighet.
Nej det är inte ett dugg förvånande utan det är ju så systemet är tänkt att fungera. Det fungerar också som så att ni anti-vaxxare ger systemet legitimitet genom att inte dyka upp där ni är oönskade. Konklusion: Systemet med vaccinpass fungerar indirekt tack vare er underdånighet.
Hoho, ja och det är ju den typen av beteende som ni önskar och kallar att ”visa ansvar”.
Så vi gör precis som ni önskar, helt rätt.
På det sättet behöver vi inte heller ”gömma oss” som du tror.
Hur fanken skulle det gå till ens? 😆
Det verkar som det finns föreningar och enskilda som hittar på egna regler om vaccinbevis, jag kanske har missat något.
För några dagar sedan, när jag körde bil, såg jag på en stor bildskärm efter vägen. På bildskärmen stod det reklam, det stod:
Välkommen till långfärdsskridsko, sedan info, var och hur.
Sist stod det du behöver vaccinbevis och id handling.
För att åka skridskor på sjöar tillsammans med andra!
Så dom tror att människor som skulle vara sjuka, skulle åka skridskor 10- tals km.
På SVT en annan dag såg jag ett reportage, om polisen som kontrollerade gränsen, bara vuxna privatbilister, kontrollerades, inga barn under 18 år och inga yrkechauförer, polisen saknade munskydd.
Vilka Kalle Anka regler!
Hoho, ja och det är ju den typen av beteende som ni önskar och kallar att ”visa ansvar”.
Så vi gör precis som ni önskar, helt rätt.
På det sättet behöver vi inte heller ”gömma oss” som du tror.
Hur fanken skulle det gå till ens? 😆
Notera att jag skrev: "förgäves på flykt undan lagar och restriktioner."
Konklusion: Nej det går naturligtvis inte att gömma sig (från vaccinpassen). Det går inte att bekämpa. Det går att protestera, men det lär ligga er i fatet i ett senare skede.
Detta har hela tiden varit essensen i mitt tänkande om detta system. Det går inte att bekämpa och då får man köpa situationen och göra det bästa av situationen.
Det verkar som det finns föreningar och enskilda som hittar på egna regler om vaccinbevis, jag kanske har missat något.
För några dagar sedan, när jag körde bil, såg jag på en stor bildskärm efter vägen. På bildskärmen stod det reklam, det stod:
Välkommen till långfärdsskridsko, sedan info, var och hur.
Sist stod det du behöver vaccinbevis och id handling.
För att åka skridskor på sjöar tillsammans med andra!
Så dom tror att människor som skulle vara sjuka, skulle åka skridskor 10- tals km.
På SVT en annan dag såg jag ett reportage, om polisen som kontrollerade gränsen, bara vuxna privatbilister, kontrollerades, inga barn under 18 år och inga yrkechauförer, polisen saknade munskydd.
Vilka Kalle Anka regler!
Systemet med vaccinpass införs successivt över landet. Magdalena Andersson har betonat initial frivillighet från ägare och arrangörer men hon var också klar med att vaccinpassen kommer att införas på bred front över tid.
Notera att jag skrev: "förgäves på flykt undan lagar och restriktioner."
Konklusion: Nej det går naturligtvis inte att gömma sig (från vaccinpassen). Det går inte att bekämpa. Det går att protestera, men det lär ligga er i fatet i ett senare skede.
Detta har hela tiden varit essensen i mitt tänkande om detta system. Det går inte att bekämpa och då får man köpa situationen och göra det bästa av situationen.
Det är ingen dom behöver fly undan lagar och restriktioner.
Vilka lagar och restriktioner skulle det vara?
Biograferna är privata företag.
Dom får porta vem dom vill så länge det inte bryter mot just lagarna.
Dom stiftar inga lagar.
Systemet med vaccinpass införs successivt över landet. Magdalena Andersson har betonat initial frivillighet från ägare och arrangörer men hon var också klar med att vaccinpassen kommer att införas på bred front över tid.
Var i presskonferensen sade hon det?
Jag såg bara ett sammandrag.
Det är ingen dom behöver fly undan lagar och restriktioner.
Vilka lagar och restriktioner skulle det vara?
Biograferna är privata företag.
Dom får porta vem dom vill så länge det inte bryter mot just lagarna.
Dom stiftar inga lagar.
Resonemanget bygger naturligtvis på att systemet med vaccinpass kommer att byggas ut, och så småningom omfatta alla aspekter av samhället och vardagligt liv.
Tror du något annat än att systemet med vaccinpass kommer att byggas ut så förstår jag inte varför du protesterar mot vaccinpass i alla möjliga trådar här på Flashback?
Det är en grej som ligger och gnager angående vaccinbeviset. Om det enda målet med vaccinet skulle vara vaccinpasset som ett digitalt kontrollverktyg och själva vaccinet bara är ett verkningslöst preparat som används för att kunna registrera covidpassen/bevisen...
...så går det inte ihop med den här enorma vaccinationshetsen, att A L L A måste vaccineras. I så fall hade det väl varit enklare att hitta på några rimliga undantag (medicinska, religiösa och etiska som det brukar vara) som folk får söka för på närmaste vårdcentral och så registreras de för vaccinpassen där och får sin QR-kod precis som de vaccinerade.
Då hade regeringen sluppit satsa 200 miljoner på "kommunikation" (dvs försöka hota/pressa folk att vaccinera sig). Alla som känner motstånd att låta injicera sig hade köat för att få sitt undantags-bevis.
Resonemanget bygger naturligtvis på att systemet med vaccinpass kommer att byggas ut, och så småningom omfatta alla aspekter av samhället och vardagligt liv.
Tror du något annat än att systemet med vaccinpass kommer att byggas ut så förstår jag inte varför du protesterar mot vaccinpass i alla möjliga trådar här på Flashback?
Jag vill inte ha något vaccinpass, det stämmer, men jag säger också att Jag inte tror det kommer bli dom här Inskränkningarna som Fearmongers på båda sidor håller på med.
Märkligt resonemang att man inte skall protestera mot något även om man inte tror det händer.
Det där är en önskedröm som exempelvis du tycker är önskvärd, och pratat om i dina inlägg sedan en tid tillbaka, antagligen för att det roar dig att kanske skrämma någon.
Vi får väl se vilka lagar och förordningar vi skall gömma oss för.
Rätt väg kommer utkristallisera sig över tid, det är den normala gången att det går mycket trögare i samhället än vad den enskilde kan klura ut.
Så nej, jag kommer aldrig sitta en enda dag i fängelse, och det kommer ingen Österrikare heller (på grund av covidböter, våldsamheter är något annat)
Om jag har fel, så skall jag betala dig 3000kr.
Du får gärna sätta emot, men du behöver inte.
Ta nu och gå på bio där du får stå och visa din suveränitet genom att visa upp ett intyg på att du gjort som du blivit tillsagd, så visar jag min underdånighet genom att skita i att gå dit.
edit:
Ja just det:
"Var i presskonferensen sade hon det?
Jag såg bara ett sammandrag."
Senast redigerad av scoremax 2021-12-24 kl. 06:44.