Citat:
Ursprungligen postat av
anorax1886
Jag hör vad du säger, men jag tror inte jag håller med dig. Alltså om man gör en långfilm, men den släpps aldrig. Ska man då retroaktivt ta på sig inköpen privat? Det blir ju ologiskt egentligen. Men jag förstår vad du menar. Kanske borde släppa filmerna istället, för då är det ju "helt grönt".
Precis, men då tänker jag som så att jag vloggar medans jag går in i en butik, provar lite, gör ett montage i filmen och sedan använder kläderna i videon. Det där med att få betalning för att använda är nog inte riktigt rimligt krav för att få avdragsgill.
Men ja, ta en del av kostnaden och betala förmån privat etc lät inte dumt. Som du säger då är man ju skyddad oavsett.
Men sluta... Du kommer få en audit så långt uppkörd i röven att det sprutar skatt ur öronen på dig. Tror du de är dumma i huvudet på Skatteverket? Tror du att du är först med detta "geniala" upplägg?
Så fort du börjar få lite omsättning på sådana avdrag kommer du granskas ordentligt och taxeras. Vad du sedan hittar på för historier spelar ingen roll. De taxerar dig ändå. Du kan sedan roa dig med att bestrida detta i alla evighet om det roar dig.