2021-12-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Det finns ingen gud så det är lugnt.
Festligt när en människa med låtsaskompis ber andra att växa upp.

Ännu mer festligt när troende använder bibiln/koranen som argument för icke troende.
Citera
2021-12-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Jag tycker inte det är ett hot.
Se det som två vägar, den ena leder till säkerhet och den andra leder till lidande.
Du ignorerar varningsskyltar, du ignorerar folk som försöker varna dig och du säger att du hellre lider i evighet än går in i säkerheten.
Så går du vägen till evigt lidande. Dåre!

Mycket prat om lidande och varningar inom religion hör jag. Låter fridfullt, trevligt och sunt. Får man vara med?

Oj! Avslutar inläggen med tuffa kränkningar. Låter precis som någon annan här på forumet. Har du hittat en idol eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av ProPapa 2021-12-23 kl. 00:16.
Citera
2021-12-23, 06:59
Medlem
Folketstempels avatar
Läser ni kristna i GT?
Tar ni GT på lika stor allvar som NT?
Citera
2021-12-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Du hotar mig med evigt lidande, och kallar mig dessutom för dåre. Detta gör du utan att kunna bevisa att vare sig gud eller helvetet existerar, Du är verkligen en vänlig typ. Tack för att du skrämmer bort tänkande människor från religion.

Var ligger hotet??
Citera
2021-12-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ännu mer festligt när troende använder bibiln/koranen som argument för icke troende.

Sorgligt att se en blind ateist försöka leda en annan blind ateist rakt ner i fördärvet.
Citera
2021-12-23, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Mycket prat om lidande och varningar inom religion hör jag. Låter fridfullt, trevligt och sunt. Får man vara med?

Oj! Avslutar inläggen med tuffa kränkningar. Låter precis som någon annan här på forumet. Har du hittat en idol eller vad är det frågan om?

Du plockar fram känsloargumenten nu märker jag och den hånfulla tonen blir bara tydligare.
Som sagt, något under Bibeln säger provocerar dig något fruktansvärt.
Citera
2021-12-23, 07:41
Medlem
Kontemplikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jaså?
Varför kan då ingen ens idag bygga ett sjödugligt flytetyg i trä med de måtten?
Inte ens de modeller som står på land har gått att bygga utan stålförstärkningar ...
Jag avsåg i första hand proportionerna längd, höjd och bredd som är fullt realistiska vad gäller sjöduglighet till skillnad från gilgamesheposets skildring.
Jag litar inte på att det skulle vara omöjligt att göra så stora träkonstruktioner eftersom de man jämför med i modern tid var byggda med en helt annan teknik som ger rangligare och billigare konstruktioner än den teknik som användes i antiken.
Så svaret på din fråga är att det är för dyrt att bygga ett så stort flytetyg idag med den teknik som användes i antiken.
Citera
2021-12-23, 08:22
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det som befäster min syn är att ni inte klarar av att ge svar och sedan börjar förolämpa, hota eller göra undanflykter. Ni själva är de bästa rekryterarna för allt utom kristendomen.

Tackar. Jag tar det som en stor komplimang.

Kvalitet framför kvantitet. "ty fast de ser, ser de inte, och fast de hör, hör de inte och förstår inte."

Ifall jag påstår att du är en orm, tror du då att ormen kan tala?
Citera
2021-12-23, 09:02
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Läser ni kristna i GT?
Tar ni GT på lika stor allvar som NT?

Självklart gör man det. Hela bibeln är Guds Ord.
Citera
2021-12-23, 09:38
Medlem
Fleshbagss avatar
Känn dig träffad!

”Ateistisk Satanism -Vi ser oss själva som dessa sataner; motståndare och anklagare av alla andliga trossystem som skulle försöka hämma njutningen av vårt liv som människa.”

Något du tycks genomsyras utav. Och många uslingar därtill.

Är ni inte själva ett gott bevis på Guds och Bibelns sanning?

Är ni rädda att någon skall hämma ert njutningsfulla liv som ormyngel?

Se upp för klackarna!

“När han såg att många fariseer och saddukeer kom för att bli döpta sade han till dem: »Huggormsyngel, vem har sagt er att ni kan slippa undan den kommande vreden?”

Ni får nog kalla till satanisk mass-orgie runkning, för den plågsamma väntetiden inför det eviga helvetet väntar.
Citera
2021-12-23, 09:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Omoralisk Gud?
Berättelsen ni utläser.

Citat:
Och nej, det är inte bara en plats i Jerusalem. Det vet du väl själv, annars hade du inte upplevt det som hot.
Det är ni som använder det som ett hot. Det skrämmer inte mig.

Du verkar ha mycket svårt att skilja dig själv från myten du disseminerar.
Citera
2021-12-23, 09:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Du har fått allt om bakfoten.

Ett giftermål bygger på ömsesidig kärlek I nöd och lust. Ifall du är en usling som bryter mot din käresta så är det självklart att du skall straffas. All uselhet här I livet straffar sig slutligen.

Du föddes till denna världen där Satan väntar på att förleda dig till helvetet.

Här kommer den eminenta omåttligt älskade Gud in I bilden som räddaren.
När kommer bevisningen för alla dessa påståenden förmodat att de kommer från Bibelkällor; -Beviset för Bibelns sanningshalt eller varför den ska tas på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in