2021-12-22, 22:49
Medlem
Idiotin när den är som bäst och tar nya höjder. Jag säger aldrig neger eller svartskalle men invandrare och mörkhyade kommer jag köra vidare på. Vad ska jag annars säga ?
Citera
2021-12-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.

En spade är en spade.

Det löser sig vid nästa kris.

När bidragen stryps löser det sig.
Citera
2021-12-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Idiotin när den är som bäst och tar nya höjder. Jag säger aldrig neger eller svartskalle men invandrare och mörkhyade kommer jag köra vidare på. Vad ska jag annars säga ?

Kulturberikare?
Citera
2021-12-22, 23:03
Medlem
"invandrare" har fått en dålig klang?
Haha ja vaaaad kan det bero på?

Korruption, kriminalitet, islam, rasism mot vita. Ja det är sånt som ger "invandrare" dålig klang.

Grönt ljus för "tillhör vithetsnormen"... Men det vill den "experten" ändra på. Sverige ska fyllas upp med afrikaner är hans plan. Byt ut svenne. Ren rasism.

Trodde att sån här idioti låg några år bakåt i tiden men jag var naiv. Nu kör stats TV på full valpropaganda.

Obs Tv4 är statligt ägt.
Citera
2021-12-22, 23:27
Medlem
Tercios avatar
Det är inte alls idioti. Det handlar bara om att försöka styra folks tankar genom att begränsa deras språk. De flesta använder ju liksom ord när de tänker. Det är bara den vanliga svenskfientliga propagandan. Det är ondska, inte idioti.
Citera
2021-12-22, 23:33
Medlem
Är det ok att använda Tulipan Negro de gör hygienartiklar eller ska vi börja cencurera såna namn också jmr med Frölunda Indians. Jag ser det som en dålig väg framåt i samhället när man byter namn på platser, gator och föreningar för att göra dessa PK. Lika som det här med invandrare, nysvenskar, mörkhyade, ikke svensk, flykting eller vad vi kallar dessa för, alla ord kan användas i kränkande och nedlåtande syfte men att "förbjuda" folk att använda dessa ord löser ju inte grundproblemet.
Citera
2021-12-22, 23:40
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Klart, behövdes inte mer än 10 sek.

Ja, för att det var så uppenbart.
Är bästa svar du kan komma på för övrigt? Måste varit en väldigt övertygande och svårbortförklarat argument jag gav.

Hur känns det att tillhöra sidan utan övertygande motargument?
Citera
2021-12-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Kolonisatörer?
Citera
2021-12-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
och VARFÖR har det fått en negativ klang?
det kanske är där skon klämmer?
Om en viss grupp utmärker sig på ett bra sätt så brukar den gruppen ju få en bra klang i sin benämning.
Så vad har hänt här? man kan ju ta en lång funderare på det...

Samma som för turister i Grekland och färjor i Venedig, folk har fått nog.
Citera
2021-12-23, 01:17
Medlem
Så istället för mörkhyad bör man istället säga statsvetare?
Citera
2021-12-23, 01:51
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Åh, vad roligt. Härligt att du slängde in "n-ordet" där på slutet också, snygg slutkläm måste jag säga.

Negrer är negrer. Man säger neger din neger.
Citera
2021-12-23, 02:22
Medlem
Spelar ingen roll vilka nya benämningar man hittar på för invandrare, det kommer snabbt att få en negativ klang ändå.

Om exempelvis Statsvetare plötsligt skulle börja förnedringsråna folk, utpressa, sälja knark, mörda sina egna barn, leva på bidrag, bli otrevliga skrikhalsar, våldta, allmänt aggressiva.

Då hade ordet Statsvetare snabbt fått en negativ klang.

Det är inget fel på orden, det är människorna det är fel på.

Började zigenare stjäla mindre och bete sig bättre bara för att de kallas "romer"?

Blir negrer smartare av att kallas "mörkhyade"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in