2021-12-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Helt sinnesjukt. Undrar hur de ska göra med alla signalement på brottsmisstänkta då.

När jag anmälde ett brott senast var jag väldigt tydlig med att det var personer med mellanösternbakgrund och därför mörkhyade i anmälan.

Skulle man expandera HMF lagstiftningen till att tex innefatta vissa av dessa ord (vilket aldrig kommer att hända) så blir det ju väldigt jobbigt om man bor i orten, blir utsatt för ett brott och det enda signalement du kan lämna på misstänkta GM är typ klädsel annars riskerar du själv åtal.

Förövrigt är Sverige Svenskarnas land och det är vi som sätter agendan här, inte sandtroll och lakritstomtar.

"Jag tyckte att hen verkade tillhöra primatsläktet, men jag vet inte..."

"Hen såg ut att vara en eukaryot organism, men jag kan ha fel..."

"Det var tvåbent, så mycket vet jag..."
Citera
2021-12-22, 16:34
Medlem
Proras avatar
Jag håller med denne herr Ghebrehawariat. Använd inte n-ordet. Säger neger istället.
Citera
2021-12-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Raden ovan säger nog det mesta om varför tråden skapades

Citat:
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?
Lektion 1A i vanlig etik (som den tillämpas globalt i alla kulturer).
Testa följande experiment: dela upp ljushyade svenskar i "Han är ju norrlandsfödd ..?", eller "Jo men vadå hon är ju värmlänning ju", eller "Jo men han är ju icke-brun", eller "Han är ju Helsingborgare?", eller "Men vadå han är väl ingen stockholmare heller??".
Då kommer alltid få "Jaha, va fan menar du med det då?" som svar av den du talar om, av ljushyade svenskar med. Det skulle du själv göra t.o.m.
Lektionens frågeställning: Vari uppstår den sociala friktionen i såna här sammanhang? Varför förefaller det som alla reagerar lite strävt och ifrågasättande?

(Rätt svar på första försöket, då har du vunnit en prima frigolit-cykel)
Senast redigerad av Robbinist 2021-12-22 kl. 16:37.
Citera
2021-12-22, 16:35
Medlem
Då utgår jag ifrån att man inte heller får säga vit enligt denna svartskallade invandrare.
Dessa personer är så bajsnödiga. Deras existens och karriär går helt enkelt ut på att dikta upp nya regler och begränsningar. Oftast något dom drömt ihop i en svettig feberyra.
Citera
2021-12-22, 16:37
Medlem
Jools84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Japp, CP är ju inte ett förståndshandikapp.
De klarade aldeles utmärkt att gå i vanlig skolklass på 70-talet.

Det är motoriken som spårat ut pga en hjärnskada tidigt i livet.
Så de klarar i princip allt utom idrott. Så de är fysiskt funktions nedsatta (förr invalidiserad).

Listan är lång på ord som stryks o nya som införs i dess ställe pga någon form av stigma.

Städare blev lokalvårdare.
Tiggare blev EU-migrant.
Dvärg blev kortvuxen,
Osv

Det här är universitetsvänsterns o kulturelitens sätt att kunna visa språklig o social makt.

Tänk att den dumma outbildade bondläppen pratar om invandrare, negrer o dvärgar… Han vet inte vad han talar om. Det rentav kan vara brottsligt. O därmed tystar man även debatt o kritik som inte passar agendan.
Ordet är inte problemet. Problemet är ju stigman och okunskapet. Om folk vet om att dessa människor beter sig så pga av en hjärnskada så har de förmodligen mer förståelse.
Citera
2021-12-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Raden ovan säger nog det mesta om varför tråden skapades

Lektion 1A i vanlig etik (som den tillämpas globalt i alla kulturer).
Testa följande experiment: dela upp ljushyade svenskar i "Han är ju norrlandsfödd ..?", eller "Jo men vadå hon är ju värmlänning ju", eller "Jo men han är ju icke-brun", eller "Han är ju Helsingborgare?", eller "Men vadå han är väl ingen stockholmare heller??".
Då kommer alltid få "Jaha, va fan menar du med det då?" som svar av den du talar om, av ljushyade svenskar med. Det skulle du själv göra t.o.m.
Lektionens frågeställning: Vari uppstår den sociala friktionen i såna här sammanhang?

(Rätt svar på första försöket, då har du vunnit en prima frigolit-cykel)

Den sociala friktionen uppstår i bristen på smisk där följden är en vanföreställning om att universum kretsar kring individen och dennes påhittade gränser för när något är "okej" och inte.
Citera
2021-12-22, 16:42
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.

"Rasism" är realism, vilket var och en som uppehållit sig i afrika eller mellanöstern mycket väl vet.

Vita har byggt den moderna världen, det enda svarta och araber klarar av är att förstöra det vita byggt upp.

Han beter sig som om han hade någon rätt att vara i sverige (eller västvärlden överhuvudtaget).

Det är problemet med de människor från låg iq länder som objudna har inkräktat i sverige, de beter sig som om de hade rätt att varahär, och säga åt den vita majoritetsbefolkningen vad de skall tänka och tycka.

De tillför ingenting till västvärlden, förutom brottslighet, religiös extremism, korruption och kaos, orsakat av deras bristande impulskontroll, vilket är följden av låg IQ pga århundradens inavel och näringsbrist.

Jag har både mött och träffat ett flertal afrikaner och personer från mellanöstern i mitt arbete, och de jag mött har uppfyllt mina förväntningar, de jag träffat har visat att "antirasister" och dylika stollar har rätt i en sak: Vi ser alla likadana ut på insidan.

Film att se för att minska dina vanföreställningar: https://www.youtube.com/watch?v=XzM4kLQvnpo&ab_channel=WolfGang
Senast redigerad av Mainforcepatrol 2021-12-22 kl. 16:48. Anledning: återigen denna stavning
Citera
2021-12-22, 16:49
Bannlyst
Citat:
[b]Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Det finns väl ochså ett mellanting. Barn som är födda här men vars föräldrar i 1a eller 2a generation kommer ifrån länder som somalien,irak,afghanistan.

Vad ska man kalla dessa menar du?

jag tycker "svensk med utländsk härkomst" är en bra formulering.
eller "icke-skandinavier" eller "x med rötter i afrika" osv.

att benämna folk som "etnisk svensk" menar jag inte är en bra idé för det exkluderar en hel del människor som inte är Samer.
Citera
2021-12-22, 16:52
Medlem
Varför inte säga ”nysvenskar” om alla negrer m fl samt ”minstfemgenerationssvenskar” om oss själva. Blandningar får bli ”svenskar”
Citera
2021-12-22, 16:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jools84
Ordet är inte problemet. Problemet är ju stigman och okunskapet. Om folk vet om att dessa människor beter sig så pga av en hjärnskada så har de förmodligen mer förståelse.

Därför är det totalt kontraproduktivt att klassa CP som ett skälsord. Att sopa funktionshandikappet under mattan gör ju bara att folk fortsätter att tro att CP skadade är förståndshandikappade.

O det är lika djäkla kontraproduktivt att olämpligförklara ord som invandrare, färgad, svart, mörk, flykting, migrant etc. Men det ör redan på gång.

Så därför väljer vi som är i takt med tiden ord som: pigmenterad, pigmenterad underklass, kraftigt pigmenterad, etc när det gäller att beskriva individer fysisk.

När det kommer till socioekonomisk status på bottenskrapet så är termen useless eaters än ikke rasistklassat. Likaså kan man även beskriva gruppen som ren humanoid biomassa eller mänsklig utfyllnad.
Citera
2021-12-22, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Vita har byggt den moderna världen, det enda svarta och araber klarar av är att förstöra det vita byggt upp.

Om detta vore sant,skulle Europa och övriga västvärlden vara helt energioberoende och varenda råvara som importeras in i Sverige skulle matchas till en exportvara av samma värde. Dvs SIDA och Business Sweden skulle upphöra att existera eftersom vi i Sverige aldrig varit beroende av utländsk arbetskraft,råvaror,energiproduktion,eller exportmarknader. Kina och Sydostasien skulle vara i ekonomisk stagnation (i och med att vita byggt den moderna världen helt på egen hand och svarta/araber bara förstör det vita har byggt upp)

Jag tror att du innerst inne vet att du har fel,men att du är arg över att det bor somalier och kurder och ensamkommande afghanier i sverige och nu är du arg och tänker tillämpa historierevision på ett sätt som får dig att må bättre.
Citera
2021-12-22, 16:54
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det finns väl ochså ett mellanting. Barn som är födda här men vars föräldrar i 1a eller 2a generation kommer ifrån länder som somalien,irak,afghanistan.

Vad ska man kalla dessa menar du?

jag tycker "svensk med utländsk härkomst" är en bra formulering.
eller "icke-skandinavier" eller "x med rötter i afrika" osv.

att benämna folk som "etnisk svensk" menar jag inte är en bra idé för det exkluderar en hel del människor som inte är Samer.

"genetiskt defekt hot mot den västerländska samhällsstrukturen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in