2021-12-22, 21:47
Medlem
Sladdarens avatar
Han är ju bara dum i huvvet likaså som så so dom som bjuder in han på TV4 äckliga vänsterideologier

Man säger vafan jag vill och fortsätter med det

invandrare, neger, mörkhyad, utlandsfödd, blatte, svenne, viting finns i svenska akademins ordbok och tydliga beskrivningar inget finns där an ska akta sig för eller undvika jävla svarting
Citera
2021-12-22, 21:48
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Felet ligger i att dom med tiden har fått en så negativ klang, därför så försöker man nu ”tvätta” & byta ut orden.

Minns inte termen för det här.
Men vanligt förekommande är det.

Med Vänliga Hälsningar

och VARFÖR har det fått en negativ klang?
det kanske är där skon klämmer?
Om en viss grupp utmärker sig på ett bra sätt så brukar den gruppen ju få en bra klang i sin benämning.
Så vad har hänt här? man kan ju ta en lång funderare på det...
Senast redigerad av duden83 2021-12-22 kl. 21:51.
Citera
2021-12-22, 21:51
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Om en viss grupp utmärker sig på ett bra sätt så brukar den gruppen ju få en bra klang i sin benämning.
Så vad har hänt här? ta en lång funderare på det...

Klart, behövdes inte mer än 10 sek.
Citera
2021-12-22, 22:00
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Så vad har hänt här? man kan ju ta en lång funderare på det...

Oavsett negativ klang, så går det alldrig att tvätta bort helt enkelt. Det är som att tvätta bort 1000 faktiska orsaker varför massinvandringen är helt värdelös till facit och framtid och faktum. Är man så bakom flötet att man går på det, dvs att man blir lurad, så har man faktiskt inte läst på nåt om samhället överhuvudtaget eller alldrig brytt sig om nån etnisk grupp man tillhör eller inte

Man är ovetande om sin demografi och dess utövningar

Sen spär det ju egentligen på ytterligare funderingar varför man vill byta ut det och det upplyser ju snarare mer om att man vill ta reda på mer ang invandrande invasioner om man inte kan nåt om det innan. Tex ett vitt barn kan ju börja fundera på varför deras land består av så många svartingar och araber mm. De försöker ju sudda ut vita svenska normen och införa svarting normen i stort sätt överallt. De fråntar oss allt vi värdesätter och eftersträvar inkl har som standard norm inkl kulturförnedrande kulturförintar den vita normen.

Invandrare tär på svenska nationen och svenska folket till alldeles för mycket och det vill man försöka radera minnet på och kalla normaliserat och rasitiskt
Senast redigerad av Sladdaren 2021-12-22 kl. 22:10.
Citera
2021-12-22, 22:03
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Såna som du finner inte rasism i något. Varför ens säga dessa ord? Mörkhyad vem bryr sig ? Hud som hud vissa har vit vissa mörk bara släpp sånt.

Orden är s.k. beskrivande ord.
Även kallade adjektiv

Exempel på adjektiv: söt, fin, ful, elak, god, röd, blå, rolig, tråkig, stark, svag, glad, ledsen, mörKhyad

HAR DU FLER ADJEKTIV SOM SKALL OLAGLIGFÖRKLARAS ???
Citera
2021-12-22, 22:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Orden är s.k. beskrivande ord.
Även kallade adjektiv

Exempel på adjektiv: söt, fin, ful, elak, god, röd, blå, rolig, tråkig, stark, svag, glad, ledsen, mörKhyad

HAR DU FLER ADJEKTIV SOM SKALL OLAGLIGFÖRKLARAS ???

Jag håller med dig.

Att ge sig på ordet invandrare är ju fullkomligt idiotiskt. Ska man kalla personer som tidigare kallades så för migranter då?

När det gäller det eviga svängande med vit och vithetsnorm är det tydligen inget problem att markera och brännmärka. Det finns inga vita personer förutom möjligen den som är albino. Det heter ljushyllt eller ljushyad.
Citera
2021-12-22, 22:22
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Herrgud vad djupt kaninhålet går
Citera
2021-12-22, 22:34
Avslutad
Varför ska en blatte komma till Sverige och ha synpunkter på hur vi svenskar använder det svenska språket?!

Antingen får han lära sig att prata som svenskar, vänja sig och acceptera det eller flytta tillbaka.

Hur skulle det se ut om en svensk flyttade till Japan och klagade på vanliga benämningar japaner använder.
Citera
2021-12-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Om du anser Bulletin vara en oseriös nyhetskanal beror det helt på dig, din politiska hemvist och din uppfattning.

Att inte se Per Gudmundsson och Lars Åberg som seriösa visar på häpnadsväckande okunnighet.

Jag lämnar dig därhän för du kan inte skilja etablerade journalister från de som säger det du vill höra.

Nåja, det ändrar trots allt inte faktumet att Bulletin i det här fallet bokstavligen skrivit om vad de sett på tv tidigare under dagen.
Citera
2021-12-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.

Att använda orden invandrare och flykting är inte rasistiskt, det är att beskriva folk som invandrat eller flytt till ett land.
Citera
2021-12-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Du får ej säga mörkhyad
Har du svårt å fatta 🧐
Ledsen, jag förstod inte att du var ett troll. Jag är fortfarande inte övertygad, för 2021 är det svårt att som troll överdriva PK.
Citera
2021-12-22, 22:46
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nåja, det ändrar trots allt inte faktumet att Bulletin i det här fallet bokstavligen skrivit om vad de sett på tv tidigare under dagen.
Det må så vara men som jag sade är det att så medier gör hela tiden. Det är om inte annat en rättighetsfråga, vem som äger arbetet. Sen är det upp till citerande medium att justera och klippa osv.

Här var det mycket bra gjort eftersom jag hellre läser än tittar.

Inget konstigt överhuvudtaget. Normal dag i mediavärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in