2024-04-22, 15:32
Medlem
MeMajks avatar
Nu har negern Barakat Ghebrehawariat varit farten igen. Han vill hellre bli kallad N-ordet än neger
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/storbrak-om-n-ordet-debattoren-stormade-ut/

Citat:
Under en paneldiskussion om bland annat kränkande språk i gammal litteratur på Kulturhuset Stadsteatern i helgen användes n-ordet av två frågeställare.
Det fick paneldeltagaren Barakat Ghebrehawariat att ryta ifrån – och lämna rummet.
Kulturhuset ber nu om ursäkt.
– Jag tycker inte de har något att be om ursäkt för, säger journalisten Ola Wong, som var också på scenen.
Under helgens kulturnatt i Stockholm lyssnade ett 20-tal personer till när statsvetaren och debattören Barakat Ghebrehawariat samtalade med journalisten och Kinakännaren Ola Wong på en scen på Kulturhuset Stadsteatern. Dramatikern Stina Oscarson ledde samtalet.
Stadsteatern beskriver det som en ”tillbakablickande diskussion om några av de stora kulturdebatter som präglat det offentliga samtalet på Kulturhusets 50-åriga historia”.
Enligt flera personer på plats diskuterades bland annat boken ”Tintin i Kongo” och annan äldre kultur med rasistiska uttryck och bilder.
Under den efterföljande frågestunden använde två personer i publiken ordet ”neger” i sina resonemang.
Barakat Ghebrehawariat säger att han bad personen att inte använda ordet och berättade att det gör honom illa berörd. Trots det fortsatte personen, och ytterligare en frågeställare gjorde sedan samma sak.

– Jag väntade på att någon skulle kliva in så att jag inte skulle behöva göra det själv. Jag förväntar mig att en kulturinstitution av Kulturhusets magnitud säger ”vi uttrycker oss inte rasistiskt mot våra medmänniskor” och skapar en trygg miljö för mig och andra icke-vita, säger Barakat
Citera
2024-04-22, 15:47
Medlem
Negern Barakat Ghebrehawariat har haft bra skor som gått ända hit, bara för att känna sig kränkt.
Citera
2024-04-22, 15:53
Medlem
Han har ju det här som avlöning. Tänk om valfri europeisk person kunde sitta i Afrika och leva på att dra in stålar varje gång en afrikan uttryckte något om att slakta europeer eller dra till Europa för att parasitera på offentliga medel.

Det Barakat Ghebrehawariat gör är ju att vara en negerparasit som LEVER på att missbruka offentliga medel och ståta som "mångfaldsexpert" i TV4. I Afrika hade han fått sitta i en negerhydda i bastukjol alternativt bli krigsherre. Av den anledningen vill han ju aldrig åka tillbaka för han får inga gratispengar där.

Afrikaner i Sverige är ta mig fan totalt värdelösa för de slutar alltid upp som antingen bidragsparasiter i förorten eller bidragsparasit på TV4 och mångfaldsexpert som "offer",

"En av dem som använde ordet neger har själv en sudanesisk pappa och använde ordet i kontexten "jag minns när jag var liten och blev retad för jag var neger". Han fick då en avhyvling av Barakat Ghebrehawariat."

https://www.friatider.se/stormade-ut-vid-ordet-neger
Senast redigerad av Abetterworld 2024-04-22 kl. 15:57.
Citera
2024-04-22, 16:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Han har ju det här som avlöning. Tänk om valfri europeisk person kunde sitta i Afrika och leva på att dra in stålar varje gång en afrikan uttryckte något om att slakta europeer eller dra till Europa för att parasitera på offentliga medel.

Det Barakat Ghebrehawariat gör är ju att vara en negerparasit som LEVER på att missbruka offentliga medel och ståta som "mångfaldsexpert" i TV4. I Afrika hade han fått sitta i en negerhydda i bastukjol alternativt bli krigsherre. Av den anledningen vill han ju aldrig åka tillbaka för han får inga gratispengar där.

Afrikaner i Sverige är ta mig fan totalt värdelösa för de slutar alltid upp som antingen bidragsparasiter i förorten eller bidragsparasit på TV4 och mångfaldsexpert som "offer",

"En av dem som använde ordet neger har själv en sudanesisk pappa och använde ordet i kontexten "jag minns när jag var liten och blev retad för jag var neger". Han fick då en avhyvling av Barakat Ghebrehawariat."

https://www.friatider.se/stormade-ut-vid-ordet-neger
det blir ju mer lattjo när man läser att det var en neger som använde negerordet och inte tillåts använda det om sig själv
Citera
2024-04-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu har negern Barakat Ghebrehawariat varit farten igen. Han vill hellre bli kallad N-ordet än neger
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/storbrak-om-n-ordet-debattoren-stormade-ut/
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men icke-vita var ju något av de förbjudna orden..?!
Hur ska Barakat ha det egentligen, han använder uttrycket fortfarande efter tre år när han satte röd flagg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in