2021-12-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Bajs som bajs = neger
😆 du måste ju för fan vara störd. Lite mörkare hudton oavsett etnicitet är för dig =bajs=neger? Måste som dubbelkolla med dig då jag har svårt att förstå när idioter uttalar sig.
Citera
2021-12-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Det heter inte "handikappad" utan man ska använda begreppet "personer med funktionsvariation" eller "personer med psykiska eller fysiska funktionshinder".

Habdikapp uppstår av en situation och inget som man är. Exempelvis så blir en person som sitter i rullstol handikappad först när ett hinder uppstår, exempelvis en trappa. Finns det en ramp så finns inte handikappet.

Att kalla någon handikappad räknas som nedsättande/kränkande.
Bra. Jag älskar att kränka människor.
Citera
2021-12-22, 18:48
Medlem
PK-befriads avatar
Rör inte min Negerballong 🎈. Det är min jävla rätt som icke-hudfärgshandikappad att kalla min Negerballong 🎈 för en jävla Negerballong 🎈.
Citera
2021-12-22, 18:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så… Bulletins nya affärsidé är att återberätta vad de sett på TV på förmiddagen?
Gillar du inte Bulletin? Varför är du förvånad att medier refererar till varandra?

Själv uppskattar jag mer det skrivna ordet istället för det talade. Jag avskyr när man klickar på en länk till t.ex. SVT och det bara är till en videosnutt där några pladdrar.

En text kan man snabbt ögna igenom och se om det finns nåt intressant. Med video måste man se hela skiten innan man vet om det var något av värde.
Citera
2021-12-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE

Fuck det packet.

Han är slödder och persona non grata i hela världen. Det kvittar vilka titlar han har..
Citera
2021-12-22, 19:00
Avstängd
Det här är bara trams från en aktivistisk forskare som använder sin position till att sprida sin dynga.
I utlänningslagen tex definieras det tydligt vem som anses vara utlänning, det är alltså ett gångbart juridiskt begrepp som är fullt tillåtet att använda vad än en mentalt förvirrad invandrare tycker om den saken.
Citera
2021-12-22, 19:00
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
att benämna folk som "etnisk svensk" menar jag inte är en bra idé för det exkluderar en hel del människor som inte är Samer.
Menar du verkligen det du skrev eller rörde du ihop det så det kom ut fel?

"Etnisk svensk" exkluderar ungefär 99,9% av jordens befolkning. Däribland samer, som inte räknar sig som svenskar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar
Citera
2021-12-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Gillar du inte Bulletin? Varför är du förvånad att medier refererar till varandra?

Själv uppskattar jag mer det skrivna ordet istället för det talade. Jag avskyr när man klickar på en länk till t.ex. SVT och det bara är till en videosnutt där några pladdrar.

En text kan man snabbt ögna igenom och se om det finns nåt intressant. Med video måste man se hela skiten innan man vet om det var något av värde.

Har väl ingen egentlig uppfattning om Bulletin mer än att det verkar vara en ganska oseriös nyhetskanal. Visst är det vanligt att olika medier refererar till varandra men då handlar det ju främst om nyheter där man använder andras informationsflöde. Här är det ju ett klipp från morgonsoffan där man helt sonika bara… skrivit ned vad som sagts. Ingen analys eller reflektion, bara en ren återberättande om vad man sett på TV.
Citera
2021-12-22, 19:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
att benämna folk som "etnisk svensk" menar jag inte är en bra idé för det exkluderar en hel del människor som inte är Samer.
Samer är absolut inte svenskar. De är samer.

Var du ironisk? (ironi är svårt mellan okända på internet.)
Citera
2021-12-22, 19:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Har väl ingen egentlig uppfattning om Bulletin mer än att det verkar vara en ganska oseriös nyhetskanal. Visst är det vanligt att olika medier refererar till varandra men då handlar det ju främst om nyheter där man använder andras informationsflöde. Här är det ju ett klipp från morgonsoffan där man helt sonika bara… skrivit ned vad som sagts. Ingen analys eller reflektion, bara en ren återberättande om vad man sett på TV.

Om du anser Bulletin vara en oseriös nyhetskanal beror det helt på dig, din politiska hemvist och din uppfattning.

Att inte se Per Gudmundsson och Lars Åberg som seriösa visar på häpnadsväckande okunnighet.

Jag lämnar dig därhän för du kan inte skilja etablerade journalister från de som säger det du vill höra.
Citera
2021-12-22, 19:24
Medlem
Mer sådant här, fortsätt snälla.
Ska använda orden mer nu.
Citera
2021-12-22, 19:31
Medlem
Väldigt skeptiskt till den här typen av flytande regler för vad som är ok och inte att säga.
MEN det är ju samtidigt självklart att ords betydelse färgas av samhället och i vilket sammanhang det används.
Skulle jag säga att jag blev rånad av några invandrarkillar skulle inte utgå från att jag menade två vita norrmän.
Eller om jag beskrev en arbetskollega som den där invandraren så skulle man inte se en vit amerikan.

Jag har faktiskt mycket svårare för vilka ord han hävdar att vi skall använda, rent trams stark influerat av USA där det gått helt över styr inte bara när det gäller människors bakgrund utan att allt som eventuellt skulle kunna trigga någon skall undvikas eller omskrivas av dagens modeord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in