2021-12-22, 14:42
Medlem
N E G E R nigger niggas negrer

Kritneger (typ halvmörka människor, araber etc)

Blatte

Invandrarpack

Kan numer alla sammanfattas med nya begrepp:

Icke-skidåkare. Rondellhundmotståndare. Oljusa. Bidragstörstande. Pedofilreligionsvurmande.

Det gäller att ligga steget före lagen.
Citera
2021-12-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Tja, amerikanska negrer kallar ju sig själva för niggers iallafall..

Och vad har det med svenska att göra?
Citera
2021-12-22, 14:44
Medlem
Kleo95s avatar
Är invandrare själv. Ser ingenting kränkande attbli kallad för invandrare.
Och ja, jag är svartskalle. Hur så?
Citera
2021-12-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.
Nu får du sansa dig! Man är inte nazist, (nazismen förresten finns inte längre den dog en långsam död på 50 talet), för att man ger signalement på en person. Det finns många människotyper i världen. Det kan man inte ignorera, det är ett faktum. Att som du förneka detta gör att åsikter går underjorden och frodas där. Att posera och fjompa sig funkar helt inte. Jo, det finns svarta och vita, men det skall ju förstås inte urgöra en värderingsgund.
Citera
2021-12-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Dvs du är inte konsekvent. Kanske vi ska återgå till den benämningen på negrer, blåneger? Eller blåman kanske. Det låter säker bättre i en obildad människas öron med betyder betydligt värre saker.
Jag får förlita mig på dig gällande vad som låter bra i en obildad människas öron. Däremot får du gärna förklara kopplingen mellan mitt inlägg och ditt svar, om sådan existerar, vari består inkonsekvensen menar du?
Citera
2021-12-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag får förlita mig på dig gällande vad som låter bra i en obildad människas öron. Däremot får du gärna förklara kopplingen mellan mitt inlägg och ditt svar, om sådan existerar, vari består inkonsekvensen menar du?

Om du inte förstår det ska du nog läsa ditt inlägg en gång till och tänka fler än du...Och förstår du inte efter det kan varken jag eller någon annan hjälpa dig. Det där måste du kunna greppa själv.
Citera
2021-12-22, 14:53
Medlem
dotslashs avatar
Vilken clown. Man orkar inte mer… #walkaway
Citera
2021-12-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Om du inte förstår det ska du nog läsa ditt inlägg en gång till och tänka fler än du...Och förstår du inte efter det kan varken jag eller någon annan hjälpa dig. Det där måste du kunna greppa själv.
Okej, så du vet alltså inte vad du själv menade. Bra, då lämnar vi det därhän. Det konsekventa förhållningssättet är givetvis att hålla sig till uttryck som är etablerade och allmänt accepterade i den vi faktiskt lever i. Att ett visst ord har en innebörd i ett visst sammanhang eller under en viss tidsperiod är en sak, men som jag konstaterade i inlägget du citerade men inte läste, språk förändras över tiden. Kanske kommer det en dag när ordet "svart" eller "invandrare" universellt uppfattas som pejorativa, men vi är inte där än bara för att någon tyckare i en tv-soffa säger det.
Citera
2021-12-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
Jag blir kränkt om någon kallar min hund djävla viting, eller albino. Så även när det gäller djur är det inte okej att kalla hundar neger, invandrare, flykting eller mixad blandras utifrån pälsfärg. Man säger schäfer om det är en schäfer och en pudel om det skulle råka vara en pudel. Folk från Mellanöstern säger man mellanöstern om, eller bara svenska medborgare. Hund är en hund och människa en människa.
Det är rasism att säga att nån är från Mellanöstern! Eller att säga att nån kommer från ett annat land! Alla är svenskar!
Citera
2021-12-22, 15:00
Medlem
Självklart förstår han inte varför people of color begrepp används, han fattar ju inte att man bör vara stolt över vem man är.

Låter snarare som att media vill att alla ska anses som 'vita'. Man vill alltså bekämpa rasism med ännu mer rasism
Citera
2021-12-22, 15:00
Medlem
IceEyess avatar
Förhoppningsvis är det försvinnande få som tar denna "statsvetare" och hans svammel på allvar.

Ghebrehawariat var minst sagt ett underligt namn.
Citera
2021-12-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE
För att de släppts in. Den slutliga lösningen är att sparka ut alla rasfrämlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in